هزینه پستی چقدر است و چطور آن را محاسبه کنیم؟

پستکس-کاماپرس
لست سکند

با گسترش اینترنت و استقبال گسترده از خریدهای آنلاین، شیوه کسب و کار تغییر کرده است. امروزه هرکسی می‌تواند با راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین، به فروش محصولات خود بپردازد. در چنین شرایطی، ارسال پستی ، هزینه پست و شیوه محاسبه آن اهمیت دارد.

رای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خدمات کسب و کار اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، محاسبه هزینه پستی به‌صورت حدودی در ارسال بسته پستی، به‌ویژه برای آنلاین‌شاپ‌ها و کسب و کارهای اینترنتی اهمیت دارد. چرا که بسیاری از این فروشگاه‌ها، هزینه پست را در ابتدا محاسبه کرده و با هزینه محصول از مشتری دریافت می‌کنند. در حال حاضر شرکت پستکس ، ابزاری را در وبسایت خود قرار داده که همه افراد می‌توانند به‌راحتی و از طریق ورود اطلاعات موردنظر، میزان هزینه پستی را محاسبه کنند. کاماپرس در ادامه به بررسی شیوه محاسبه هزینه پست و این ابزار کاربردی می‌پردازد.

هزینه پست چطور محاسبه می‌شود؟

تعیین میزان هزینه پستی در ارسال هر کالا با کالای دیگر متفاوت است. این رقم با توجه به فاکتورهای متعددی تعیین می‌شود که در ادامه بررسی شده است؛

مقصد بسته پستی: هزینه پستی با توجه به استان مقصد کالا متفاوت است. این رقم برای شهرهای یک استان ثابت بوده و تنها براساس جابه‌جایی بسته میان استان‌های مختلف تغییر می‌کند. در این مورد نیز هزینه‌ها با توجه به سه مقصد استان بومی، استان همجوار و استان غیر همجوار تعیین می‌شود.

راز آسمان پایتخت

وزن محصول: دومین فاکتور موثر در محاسبه هزینه پستی ارسال یک کالا، وزن کالا است. اداره پست در محاسبه وزن یک کالا بر مبنای مضرب یک عمل می‌کند. به‌عبارتی هیچ تفاوتی بین هزینه ارسال یک کالای صد گرمی و یک کالای یک کیلوگرمی نیست. با وجود این، این رقم برای یک کالا یک کیلو و صدگرم تا دو کیلوگرم تغییر می‌کند.

نوع سرویس ارسال کالا: نوع سرویس موردنظر در ارسال کالا، یعنی پیشتاز یا عادی بودن ارسال نیز در میزان هزینه پست تاثیر دارد. استفاده از سرویس پیشتاز ارسال کالا، هزیه بالاتری دارد، با این حال، بسته شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با اطمینان از سلامت آن به گیرنده می‌رسد. در روش پیشتاز، بسته‌ها معمولا در مدت زمان سه روز کاری ارسال می‌شوند.

دیگر موارد: از دیگر فاکتورهای موثر در هزینه پست می‌توان به زمان تحویل کالا و انتخاب خدمات ویژه ارسال مانند بیمه، پس کرایه، پیامک و غیره اشاره کرد.

هزینه پست-کاماپرس

چطور خود هزینه پستی را محاسبه کنیم؟

در بسیاری از موارد مانند خدمات آنلاین‌شاپ‌ها و غیره، شما نیاز دارید پیش از ارسال کالا، میزان هزینه پست را محاسبه کنید. شرکت پستکس با قرار دادن ابزاری در وبسایت خود، امکان محاسبه هزینه پست، تنها با ورود اطلاعات را فراهم کرده است.

برای محاسبه هزینه پست به این روش، تنها کافی است به وبسایت پستکس مراجعه کرده و مشخصات بسته خود از جمله وزن کالا، مبدا و مقصد، نوع کالا، حدود و اندازه مرسوله، هزینه ریالی مرسوله و خدمات ویژه مانند پس‌کرایه بودن، شکستنی بودن و غیره را مشخص کرده و هزینه‌ای که نیاز است پرداخت کنید را مشاهده کنید.

ضمن این‌که اگر شرایط یا آگاهی لازم برای محاسبه بسته پستی خود از این طریق را ندارید، می‌توانید با کارشناسان پستکس تماس گرفته و هزینه پست ارسال کالای خود را با مشورت آن‌ها محاسبه کنید. در نهایت می‌توانید با دریافت کد رهگیری پستی ، مرسولات پستی خود را تا رسیدن به مقصد پیگیری کنید.

پستکس

پستکس، نخستین هاب پستی ایران است که خدمات پستی آنلاین و به‌صورت درب تا درب را برای کاربران و مشتریان خود فراهم کرده است. متقاضیان ارسال کالا، می‌توانند با استفاده از خدمات پستکس، کیفیت و قیمت سرویس‌های پستی موجود در ایران مانند پست، چاپار، تیپاکس و غیره را با یکدیگر مقایسه کرده و بهترین سرویس را برای ارسال بسته خود انتخاب کنند. پستکس همچنین خدمات ویژه‌ای چون امکان رهگیری پستی ، قابلیت محاسبه هزینه پست به‌صورت آنلاین، پسکرایه یا پرداخت هزینه در محل و غیره را نیز ارائه می‌کند.

انتهای پیام

مرتبط با : پستکس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز