هزینه پاسپورت دومینیکا در سال 1403

پاسپورت دومینیکا
لست سکند

پاسپورت دومینیکا به دلیل مزایای عمده‌ای که دارد، یکی از بهترین پاسپورت‌های جهان برای مسافرت، اقامت و فعالیت‌های تجاری بین المللی محسوب می­‌شود و به همین دلیل تهیه پاسپورت دومینیکا نسبت به پاسپورت‌ کشورهای مختلف، صرفه اقتصادی بیشتری دارد؛ به‌­ویژه اینکه برای دریافت این پاسپورت نیازی به مسافرت به کشور دومینیکا و اقامت اجباری در آن نیست و این نوع از هزینه‌ها نیز در تهیه پاسپورت این کشور به صفر می‌رسد.

کاماپرس در این گزارش به بررسی هزینه پاسپورت دومینیکا و مقایسه هزینه‌های این پاسپورت با پاسپورت سایر کشورها پرداخته است.

هزینه پاسپورت دومینیکا برای اعضای خانواده

هزینه پاسپورت دومینیکا برای اعضای یک خانواده بستگی به تعداد آنان دارد؛ به طوریکه بیشترین مبلغ از فرد اصلی متقاضی پاسپورت و از سایر افراد مبلغی کمتر دریافت می‌شود. اعضای خانواده شامل همسر، فرزندان، پدر، مادر، پدربزرگ و مادربزرگ است.

یکی از روش‌های اصلی برای دریافت پاسپورت این کشور، پرداخت هزینه پاسپورت دومینیکا به صورت بلاعوض به حساب دولت دومینیکا است. در این حالت، فرد اصلی تقاضا دهنده پاسپورت باید مبلغ 100 هزار دلار پرداخت کند. این مبلغ برای هر یک از اعضای تحت تکفل زیر 18 سال مبلغ 25 هزار دلار و بالای 18 سال مبلغ 50 هزار دلار است.

همچنین امکان دریافت پاسپورت دومینیکا با سرمایه‌گذاری در پروژه‌های عمرانی تایید شده توسط دولت این کشور نیز وجود دارد. در این حالت فرد اصلی با سرمایه‌گذاری 200 هزار دلاری می‌تواند صاحب پاسپورت این کشور شود. برای سایر افراد نیز به نسبت تعداد، درصدی به این مبلغ اضافه می‌شود.

راز آسمان پایتخت

تفاوت این دو روش در بازگشت مبلغ پرداخت شده است. در روش اول، مبلغ به صورت بلاعوض به دولت دومینیکا داده می‌شود، ولی در روش دوم، هزینه پاسپورت دومینیکا بعد از پنج سال در صورت درخواست فرد متقاضی قابل برگشت خواهد بود.

پاسپورت دومینیکا

هزینه پاسپورت دومینیکا برای افراد مجرد

افراد مجرد بسته به تقاضای انفرادی یا همراه با پدر، مادر، پدربزرگ و مادربزرگ خود باید هزینه متفاوتی بابت پاسپورت دومینیکا بپردازند. هزینه افراد مجردی که به تنهایی اقدام به درخواست این پاسپورت می­‌کنند، 100 هزار دلار است و در صورت سرمایه‌گذاری، به جای پرداخت این مبلغ باید 200 هزار دلار در پروژه‌های عمرانی این کشور سرمایه‌گذاری کنند.

افراد مجرد می‌توانند پدر، مادر، پدربزرگ و مادربزرگ خود را نیز به شرط داشتن حداقل سن 65 سال به عنوان فرد وابسته برای دریافت پاسپورت معرفی کنند که در این صورت به ازای هر فرد اضافی باید 50 هزار دلار به حساب دولت دومینیکا واریز کنند.

مقایسه هزینه پاسپورت دومینیکا با آمریکا و کانادا

یکی از دلایل استقبال ایرانی‌ها از پاسپورت دومینیکا، پایین بودن هزینه آن است. هزینه پاسپورت دومینیکا نسبت به هزینه پاسپورت کانادا و آمریکا بسیار پایین‌تر است؛ به طوریکه برای پاسپورت کانادا باید حدود 160 هزار دلار پرداخت. این در حالیست که هزینه پاسپورت کانادا برای افراد وابسته نیز به مراتب بیشتر از پاسپورت دومینیکا است.

مدارک لازم برای دریافت پاسپورت دومینیکا

مدارک لازم برای دریافت پاسپورت دومینیکا شامل مواردی همچون مدارک شناسایی، مدارک شغلی، آزمایش خون، عدم سوء پیشینه و گردش حساب 13 ماه اخیر است که همگی باید به صورت رسمی ترجمه شده و در اختیار سفارت دومینیکا قرار گیرد.

برخی از این مدارک مانند گردش حساب فقط برای متقاضی اصلی و برخی دیگر مانند عدم سوء پیشینه فقط برای افراد بالای 16 سال مورد نیاز است.

پاسپورت دومینیکا

قدرت پاسپورت دومینیکا نسبت به سایر کشورها

پاسپورت دومینیکا بر اساس آخرین رتبه‌بندی سایت پاسپورت ایندکس، سی و دومین پاسپورت قدرتمند دنیا است. یکی از برتری‌های پاسپورت دومینیکا نسبت به پاسپورت سایر کشورها، تعداد بالای کشورهایی‌ است که بدون ویزا می‌توان با آن سفر کرد. با این پاسپورت می‌توان بدون ویزا به بیش از 140 کشور سفر کرد و حتی برای کشورهایی مانند کانادا، آمریکا و استرالیا تقاضای اقامت 10 ساله کرد. همچنین داشتن پاسپورت این کشور مساوی با امکان استفاده از خدمات بانکی در سراسر جهان، ثبت نام در دانشگاه‌های معتبر و احراز هویت در صرافی‌های مختلف است. این مزایا نشان دهنده قدرت پاسپورت دومینیکا است.

اخذ پاسپورت دومینیکا با «دومینیکا پارادایس»

دومینیکا پارادایس در سال 1396 بر اساس تجربیات 10 ساله مدیران این مجموعه در زمینه گردشگری و مهاجرت تاسیس شد. این مجموعه هم اکنون یکی از قوی‌ترین گروه‌ها در زمینه اخذ تخصصی پاسپورت و تابعیت کشور دومینیکا است. صفر تا صد مراحل اخذ پاسپورت توسط کارشناسان و تیم جوان و خلاق دومینیکا پارادایس انجام می‌شود.

علاقه‌­مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پاسپورت کشور دومینیکا می‌توانند به وبسایت این مجموعه به آدرس dominicaparadise.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن 02191302228 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : دومینیکا پارادایس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز