هزینه اقامت در هتل داد یزد 19 شهریور 1401

لست سکند

بنای اصلی هتل داد یزد، کمتر از 100 سال پیش، در سال ۱۳۰۷ شمسی ساخته و به دست حاج عبدالخالق افتتاح شد. این بنا در ابتدا به عنوان بنگاه باربری برای پذیرایی از رانندگان حمل و نقل کالا شناخت می‌شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ گردشگری، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، در سال ۱۳۸۰ فرزندان حاج عبدالخالق داد تصمیم گرفتند این مکان را تبدیل به یک مهمانسرا کنند. پس از به اتمام رسیدن این پروژه، از یک هتل ۴ ستاره به نام هتل داد یزد بهره‌برداری شد که حالا با نام هتل داد شناخته می‌شود.

هتل ۴ ستاره داد یزد باوجود اینکه بازسازی شده اما باز هم با معماری کلاسیک در هم آمیخته شده است. اتاق‌های هتل داد یزد، پنجره رو به حیاط دارند. در این حیاط که به سمت پایین پله دارد، چندین باغچه کوچک و آب‌نماهای زیبا وجود دارند. سازندگان این هتل به محیط زیست هم توجه داشته‌اند. نمونه آن قرار دادن پنل‌های انرژی خورشیدی در پشت بام است. سبکِ هتل داد درون‌گرا بوده و در طراحی و دکوراسیون داخلی اتاق‌ها از فرش‌های طرح گلیم ایرانی و روتختی‌های دست‌دوزی شده استفاده شده است. برای خنک سازی هتل نیز از روش گودال باغچه استفاده شده تا تابستان‌های خنکی داشته باشد.

امکانات هتل داد یزد

هتل داد دارای امکانات ورزشی و تفریحی مانند استخر و جکوزی است. همچنین برای رفاه حال مسافرانش در تمامی اتاق‌ها و حتی لابی اینترنت بی‌سیم تعبیه نموده است. گفتنی است که هتل داد یک گیفت شاپ بسیار زیبا دارد که گنجینه‌ای از بهترین صنایع دستی و سوغات یزد را به نمایش گذاشته است.

راز آسمان پایتخت

هتل داد یزد دارای دو رستوران و کافی شاپ برای پذیرایی از میهمانان خود است که یکی از آن‌ها، رستوران بام هتل داد است. این رستوران چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای از شهر یزد را به نمایش می‌گذارد. رستوران آیینه یکی دیگر از رستوران‌های هتل داد است. کافی شاپ حیاط مرکزی هتل داد آرامش عجیبی دارد و فضای آن آن‌قدر دوست‌داشتنی و صمیمی است که دوست دارید چندین و چند ساعت در این مکان بمانید. هتل داد یزد دارای یک کافی شاپ دیگر به نام کافه گالری نیلوفر است.

این هتل زیبا دارای ۸۸ واحد اقامتی بوده که تمامی امکانات و خدمات رفاهی مخصوص اقامت را دارا است. هتلی که موقعیت جغرافیایی فوق‌العاده‌ای دارد و دقیقاً در بافت قدیمی و سنتی شهر یزد واقع گردیده است. از همین رو به جاذبه‌های این شهر مشرف است که نمونه آن مسجد جامع کبیر یزد، میدان امیر چخماق، آب‌انبار شش بادگیری، بقعه دوازده امام، موزه آب یزد، حمام خان یزد و آتشکده زرتشتیان است.

از دیگر خدمات هتل داد می‌توان به تاکسی سرویس، خشک‌شویی، آژانس ‌مسافرتی، پارکینگ مستقل، سالن مجهز برای سمینار، همایش و جشن اشاره کرد. از امکاناتی که داخل اتاق و سوئیت‌های هتل داد می‌توان دید یخچال، پاورسوئیچ، مبلمان، صندوق امانات، تلویزیون، آب رایگان، تلفن، کمد لباس، میز تحریر، آباژور، مینی‌بار با هزینه، سیستم اعلام حریق، سیستم گرمایش و سرمایش، سرویس بهداشتی فرنگی، چای ساز، دمپایی، لوازم بهداشتی و سیستم تهویه مطبوع است؛ علاوه بر این در تمامی اتاق‌های هتل امکان شارژ وسایل الکترونیکی وجود دارد.

هزینه اقامت در هتل‌ها بستگی به نام اتاق، تعداد نفرات و مدت اقامت در آن دارد. در ادامه هزینه یک شب اقامت در هتل داد یزد قابل مشاهده است؛

انتهای پیام

مرتبط با : ایران هتل‌ آنلاین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز