هر آنچه که باید در مورد برش لیزری فلزات بدانید

صنایع مختلفی که با فلز سروکار دارند معمولا با برش این محصولات و شکل دادن به آن‌ها آشنا هستند. در واقع فلزات به شکل خام و بدون تغییر در هیچ از یک از صنایع کاربرد ندارند. به طور معمول برش فلزات با لیزر انجام می‌شود که یک فرآیند تولید است و دردسر زیادی ندارد. معمولا برش فلزات با لیزر خروجی بهتری دارد و با طراحی‌های انجام شده منطبق است.

به گزارش کاماپرس، دستگاه برش لیزری از زمان عرضه در بازار، کار را برای صنایع فلزی راحت کرده و مشکلات این صنعت‌ها را تا حد زیادی کاهش داده است. برش لیزری فلزات یک فرآیند پردازشی است که توسط دستگاه‌های مخصوص اتفاق می‌افتاد. طبق این فرآیند، انرژی لیزر به شکل نور قطبی به فلزات تابانده می‌شود و آن‌ها را شکل و برش می‌دهد. این نوع برش با دستگاه‌های مخصوص دقت شکل دهی به فلزات را تا حد زیادی افزایش داده و انحرافات و خطاهای مربوط به این کار را تا حد امکان کم می‌کند.

گذشته از شکل دهی مناسب فلزات و کاهش خطاها، برش لیزری فلزات از جهات زیر نیز قابل توجه است؛

*استفاده از دستگاه‌های برش لیزری در محیط‌های کارگاهی امنیت کاری را افزایش داده و در کل باعث کاهش حوادث در این فضاها می‌شود.

*استفاده از این دستگاه به دلیل اینکه باید طرح‌های مورد نظر در آن ایجاد شود، دقت کار را بیش از پیش افزایش داده و باعث ساماندهی به طرح‌های فعالان این حوزه خواهد شد.

راز آسمان پایتخت

*انواع دستگاه لیزر روی فلزات وجود دارد و افراد متناسب با فلز مورد استفاده در کار خود می‌توانند هر کدام از این دستگاه‌ها را خریداری کرده و به کار بگیرند.

نکاتی که باید قبل از استفاده از دستگاه لیزر فلزات مورد توجه قرار داد

*دستگاه‌های برش لیزری فلزات، چیلر دارند و باید چیلرشان به طور مرتب و هر دو ماه یک بار عوض شود. این مورد به منظور جلوگیری از اختلال در عملکرد دستگاه اهمیت زیادی دارد.

*اهل فن همواره توصیه می‌کنند قبل از شروع به کار و حکاکی لیزری روی فلزات، برنامه و برش مدنظر روی یک تکه فلز بدون استفاده و خراب شده اجرا شود. این کار باعث خواهد شد تا فرد راحت‌تر پاور لیزر را تنظیم کرده و با دقت بیشتری متریال اصلی را شکل بدهد. این کار از هدر رفت مواد اصلی و حتی از بین رفتن آن‌ها و در نتیجه هزینه بسیار زیاد جلوگیری خواهد کرد.

انتهای پیام

مرتبط با : پرتو نمای افق
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز