هجوم دلار به کانال 25 هزار تومانی

تورهای مسافرتی لحظه آخر

بررسی روند قیمت ها در بازار ارز نشان می دهد نرخ دلار در معاملات اولین روز هفته با وجود اخباری که از عرضه های سنگین بازارساز منتشر شد، روند صعودی داشت به نحوی که عصر شنبه دلار به نیمه کانال 24 هزار تومانی رسید.

به گزارش کاماپرس، معاملات عصرگاهی یا به عبارتی فردایی مدتی بود رونق چندانی در بازار غیررسمی ارز نداشت اما با بالا رفتن تب قیمت ها در این بازار، معملات فردایی دلار نیز دوباره رونق گرفته است. علت این امر شاید این است که پیش بینی و تحلیل روند حرکت قیمت ها در بازار ارز تا ساعت‌های عصرگاهی چندان روشن نیست و در اواخر وقت بازار معامله گران پیش بینی و تحلیل بهتری از روند قیمت ها به دست می آورند. خلاصه مطلب این که این روزها بازار ارز بعد از ظهرهای پر تب و تابی را پشت سر می گذارد.

احتمال تاثیر سقوط اونس طلا بر معاملات دلار

دنیای اقتصاد در تحلیل روند بازار ارز در روز ابتدای هفته نوشته است: در معاملات بازار ارز روز شنبه، دلار به سطح ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومانی هجوم برد و سکه  نیز توانست یک کانال قیمتی بالاتر برود. رشد نرخ دلار از معاملات شبانه و پشت‌خطی روز جمعه آغاز شده بود.

این ارز که  پنج‌شنبه تا محدوده ۲۴ هزار و ۲۰۰ تومانی عقب رفته بود، از اواخر روز جمعه با افزایش خرید مواجه شد و تا قیمت ۲۴ هزار و ۳۵۰ تومان بالا رفت.

راز آسمان پایتخت

بعدازظهر روز شنبه نیز ارزش طلا در بازارهای جهانی سقوط شدیدی را آغاز کرد. به باور برخی تحلیلگران، شماری از معامله‌گران سکه برای اینکه مانع از اثر کاهشی اونس بر بازار خود شوند، وارد معاملات دلار شدند و خریدهای خود را بالا بردند.

روند رو به رشد تقاضا در بازار ارز

دنیای اقتصاد در ادامه نوشته است؛ معاملات دلار صبح شنبه در محدوده ۲۴ هزار و ۴۰۰ تومانی آغاز شد و میزان خریدها در بازار صعودی بود. به گفته برخی از فعالان، نوسان‌گیران بازار ارز زمانی که دیدند شاخص ارزی از محدوده ۲۴ هزار و ۲۰۰ تومانی پایین‌تر نرفته است، با اطمینان بیشتری وارد بازار شدند و متقاضی خرید شدند.

این شرایط موجب شد قیمت دلار در معاملات فردایی به بالای ۲۴ هزار و ۶۰۰ تومان برود. ضمنا در معاملات نقدی حدود ساعت ۴ بعدازظهر، قیمت دلار روی عدد ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان قرار گرفت که ۳۰۰ تومان بیشتر از روز پنج‌شنبه بود. چنین رشدی در شرایطی صورتی گرفت که خبرهای زیادی نیز در مورد عرضه سنگین ارز توسط بازارساز شنیده می‌شد. وقتی با چنین سطح عرضه‌ای قیمت دلار باز هم به روند افزایشی خود ادامه داده باشد، نشان از این موضوع دارد که سطح تقاضا در بازار ارز بالاست.

دورخیر دلار به سوی سقف تاریخی 26 هزار تومان

در بازار ارز عده‌ای از معامله گران بر این باورند که دلار به‌دنبال فتح کانال ۲۵ هزار تومانی است و پس از آن قصد دارد که به سوی سقف تاریخی ۲۶ هزار تومانی حرکت کند. این در حالی است که عده‌ای دیگر باور دارند عرضه بازارساز، معامله‌گران را برای خرید بیشتر دچار تردید کرده است و آنها قصد دارند در قیمت‌های بالا، ارزهای خریداری شده را خالی کنند. پس از این فروش، آنها در انتظار واکنش بازار به دو نقطه ۲۴ هزار تومانی و ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومانی خواهند بود.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

4 دیدگاه برای “هجوم دلار به کانال 25 هزار تومانی

    • جبار گفته:

      واقعا ناراحت بودم. خيلي ممنون كه نظرم رو پخش كردي.
      چون خيلي سايت ها يه كم نظر منتقدانه بدهي پخش نميكنند. خودشون هم تو بوق و كرنا ميگن دولت ما رو نقد كنيد!!!

  1. شمس گفته:

    مثل اینکه عده ای از کاهش ارزش ریال ایران خوشحال میشوند ،نباشد که خدای ناخواسته گرایشات غیر ایرانی دارند!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز