نکاتی که قبل از سفر به استانبول باید بدانید!

تور لحظه آخری-کاماپرس

استانبول یکی از شهرهای بزرگ ترکیه و واقع در شمال غربی منطقه مرمر است که به‌واسطه برخورداری از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری متعدد، امکانات تفریحی و رفاهی، مراکز خرید مدرن و متنوع و همچنین غذاهای هیجان‌انگیز ترکی، سالیانه میزبان گردشگران بسیاری از سراسر جهان است. با خرید تور استانبول نوروز ، می‌توانید تعطیلات سال نو را در هوای معتدل بهاری و در زیر وزش نسیم دریای مدیترانه گذرانده و در کنار سواحل خیره‌کننده ترکیه چای و باقلوای ترکی را امتحان کنید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ گردشگری و تفریح اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، با وجود این، مهم‌ترین گام پیش از سفر به شهر بزرگی چون استانبول، آشنایی با این شهر و دانستن برخی نکات مهم برای داشتن سفری باکیفیت است. کاماپرس در ادامه به بررسی مهم‌ترین نکاتی که برای سفر استانبول نوروز باید بدانید، می‌پردازد.

فرصت طلایی سفر به استانبول در بهار را از دست ندهید

اگر با کسانی که در فصل تابستان به استانبول سفر کرده‌اند، صحبت کرده باشید، قطعا می‌دانید که تا در بعدازظهر یک روز گرم در مرداد در صف طولانی و شلوغ ایاصوفیه نایستید، احتمالا واقعا ایستادن در صف را تجربه نکرده‌اید. آب و هوای استانبول در فصل تابستان بسیار گرم و خورشید بسیار سوزان است، و از طرفی تعداد گردشگران در این فصل به‌قدری بالا است که بازدید از مراکز دیدنی استانبول بسیار خسته‌کننده می‌شود.

از این رو بهترین فصل برای سفر به استانبول اواخر زمستان و بهار و پاییز است. پس رزرو تور استانبول نوروز 1402 را از دست ندهید.

راز آسمان پایتخت

برای بازدید از استانبول به حداقل سه روز زمان نیاز دارید

با رزرو تور استانبول نوروز برای کمتر از سه روز، در حق این شهر بزرگ و زیبا بی‌انصافی کرده‌اید. استانبول شهری است مملو از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری، امکانات تفریحی و رفاهی و محله‌ها و رستوران‌های هیجان‌انگیزی که احتمالا هرچه روزهای بیشتری را برای دیدن آن‌ها اختصاص دهید، بازهم کافی نخواهد بود. تنها برخی از مراکز دیدنی محبوب استانبول شامل مسجد ایاصوفیه، مسجد سلطان احمد، کاخ توپکاپی، میدان تقسیم، برج گالاتا، آب‌انبار باسیلیکا و بازار بزرگ استانبول است.

در فرودگاه‌های استانبول گم نشوید!

استانبول شهری بزرگ با فرودگاه‌های بین‌المللی متعدد است. اگر به‌شکل هوایی به استانبول سفر می‌کنید، حتما قبل از پرواز فرودگاهی که پرواز شما در آن می‌نشیند و راه‌های دسترسی آن به مرکز شهر و هتل را بررسی کنید. درحال حاضر پروازهای ایران به استانبول، در فرودگاه جدید ترکیه بر زمین می‌نشیند که تنها 40 کیلومتر با مرکز شهر فاصله داشته و می‌توانید با استفاده از اتوبوس، تاکسی فرودگاه، ترانسفر فرودگاهی یا ماشین‌اجاره‌ای خود را به مرکز شهر برسانید.

برای اطمینان، پول نقد همراه داشته باشید

در حال حاضر، نود و نه درصد رستوران‌ها، کافه‌ها و مغازه‌ها در استانبول کارت‌های اعتباری از جمله ویزا و مسترکارت را قبول می‌کنند. با وجود این، برای خرید از بازارچه‌های محلی کوچک، رستوران‌های محلی در روستاها، بارها و تاکسی‌ها و حتی خرید غذاهای شگفت‌انگیز خیابانی در استانبول، به پول  نقد نیاز دارید. ضمن این‌که برخی مغازه‌های کوچک در ترکیه، برای خرید با کارت محدودیت‌های را در نظر می‌گیرند، از این رو همراه داشتن پول نقد ضروری است.

با وسایل حمل و نقل عمومی در استانبول تردد کنید

برای تردد در خارج از شهر استانبول و سفرهای جاده‌ای می‌توانید از خدمات کرایه ماشین استفاده کنید، اما با توجه به ترافیک سنگین مرکز شهر استانبول، استفاده از ماشین شخصی برای داخل شهر توصیه نمی‌شود. وسایل حمل و نقل عمومی در ترکیه کارآمد، مقرون به صرفه و قابل اعتماد است. برای تردد در این شهر می‌توانید از اتوبوس، مترو، تراموا، تاکسی و کشتی استفاده کنید.

خرید تور استانبول نوروز با شال و کلاه سفر

آژانس مسافرتی شال و کلاه سفر، به‌عنوان کارگزار مستقیم تورهای ترکیه در ایران فعالیت می‌کند. این مجموعه انواع تورهای ترکیه از جمله تور استانبول نوروز را با بهترین کیفیت برگزار می‌کند و خدمات ویژه و اختصاصی شال و کلاه سفر نه‌تنها شامل مسافران، بلکه شامل دیگر آژانس‌های مسافرتی در تهران و شهرستان‌ها نیز می‌شود. از خدمات این مجموعه می‌توان به رزرو تور، رزرو هتل و رزرو بلیط هواپیما و حتی برگزاری تورهای زمینی در مسیر استانبول و آنتالیا اشاره کرد.

با رزرو تور استانبول نوروز از مجموعه شال و کلاه سفر می‌توانید از مزایایی چون قیمت و کیفیت مناسب و خدمات ویژه چون پرواز رفت و برگشت، ترانسفر فرودگاهی، اقامت با صبحانه، نهار، شام، نوشیدنی، لیدر و بیمه بهره‌مند شوید.

انتهای پیام

مرتبط با : شال و کلاه سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز