نحوه راه اندازی کسب و کار در ترکیه

مراحل راه اندازی کسب و کار در ترکیه و دقت به هزینه ها-کاماپرس

اگرچه راه اندازی کسب‌وکار گاهی اوقات کار آسانی نیست. به عنوان یک صاحب کسب‌وکار خارجی، پیدا کردن یک شرکت مشاور قابل اعتماد قبل و در طول فرآیند راه‌اندازی مفید خواهد بود.

راه اندازی کسب و کار در ترکیه روشی است که شما می توانید شرکت خود را در زمینه دلخواه راه اندازی کنید، می توانید با مشاوران راه اندازی کسب و کار مشورت کرده و بهترین تصمیم را بگیرید.

راه اندازی کسب و کار در ترکیه و مراحل کار

راه اندازی کسب و کار در ترکیه مراحلی دارد که شما لازم است که تمامی مراحل را با دقت کامل انجام دهید، شما می توانید در این مورد با مشاور تجاری مشورت کنید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن اداره کنید.

ایجاد کسب و کار در ترکیه تنها با آدرس قانونی شرکت شما امکان پذیر است. شما باید مکانی برای شرکت خود اجاره کنید و یا بخرید.

شما می توانید بعد از مشخص شدن کد مالیاتی، مالیات فعالیت های تجاری خود را پرداخت کنید.

راز آسمان پایتخت

دو نوع اصلی شرکت برای سرمایه گذاران خارجی وجود دارد. شرکت سهامی (JSC) و شرکت با مسئولیت محدود (LLC). برای عملیات های تجاری کوچک، یک شرکت با مسئولیت محدود بهترین گزینه خواهد بود. فرآیند تأسیس برای یک شرکت با مسئولیت محدود نسبتاً سریع، ارزان و آسان است.

راه اندازی کسب و کار در ترکیه به شما کمک می کند تا بتوانید در کشور خارجی فعالیت های بین المللی داشته باشید. یک شریک حرفه ای و قابل اعتماد در یک کشور خارجی برای همه سرمایه گذاران مهم است. حسابداری فعالیت های تجاری از اهمیت به سزایی برخوردار است. حسابدار ماهری را برای همین زمینه استخدام کنید.

برای ثبت شرکت شما، حسابدار شما برای ثبت شرکت، اداره مالیات و سایر ادارات دولتی مرتبط درخواست می دهد. این فرآیند دو یا سه روز طول می کشد. توصیه می شود که با دقت کامل شرکت خود را ثبت کنید.

راه اندازی کسب و کار در ترکیه براساس قوانین تجارت

راه اندازی کسب و کار در ترکیه براساس قوانین تجارت

راه اندازی کسب و کار در ترکیه و مدارک مورد نیاز

قوانین راه اندازی کسب و کار در ترکیه به شما این امکان را می دهد که بتوانید با ارائه مدارک به دولت کار خود را شروع کنید. یکی از مهمترین مراحل تاسیس شرکت در ترکیه تهیه مدارک لازم جهت ثبت کسب و کار در اداره ثبت تجارت می باشد.

مجموعه اصلی اسنادی که باید تنظیم و محضری شود اساسنامه است که باید شامل کلیه مشخصات و اسامی سهامداران، محل سکونت، سهم آنها به سرمایه شرکت و تعداد سهام باشد. همچنین اساسنامه باید شامل اطلاعاتی از جمله اسامی مدیران شرکت، انتصاب و عزل آنها، وظایف و تعهدات آنها باشد.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشت این است که در صورت ثبت یک شرکت باید یک فرم درخواست ساده در اداره ثبت شرکت ها تکمیل شود. در شرکت های تضامنی که در ترکیه به نام تضامنی شناخته می شوند، سند مشارکت مبنای تشکیل آنها می باشد.

راه اندازی کسب و کار در ترکیه و مدیریت شرکت

در مورد شرکت خصوصی، سهامداران باید حداقل یک مدیر شرکت را تعیین کنند. هیئت مدیره باید مدیریت یک شرکت سهامی عام در ترکیه را فراهم کند. حداقل یک حسابرس باید در همان نوع شرکت منصوب شود.

در مورد شرکت های خصوصی، حسابرس مستقل بوده و تنها زمانی فراخوانده می شود که اسناد مالی واحد تجاری نیاز به حسابرسی داشته باشد. لازم به ذکر است که صرف نظر از نوع شرکت، حداقل یکی از سهامداران باید مدیر شرکت باشد.

راه اندازی کسب و کار در ترکیه و ضرورت مشاوره

راه اندازی کسب و کار در ترکیه و ضرورت مشاوره

راه اندازی کسب و کار در ترکیه و حوزه تجاری و آدرس شرکت

اولین قدم برای ثبت کسب و کار در ترکیه، یافتن نام تجاری مناسب برای کسب و کار است. نام باید منحصر به فرد باشد. برای اینکه نام شرکت منحصر به فرد باشد، متقاضی می تواند برای 3 تائید نام مختلف اقدام کند که از بین آنها نام مناسب را با توجه به شرایط شرکت انتخاب می کند. به سرمایه گذاران یادآوری می کنیم که شعب باید همنام شرکت مادر باشند.

شرکت تازه تاسیس هم میتواند اقدام به استخدام پرسنل خارجی در ترکیه نماید اما این روش تنها در این صورت انجام می شود که در این صورت کارمندان خارجی مجوز کار دریافت می کنند.

مزایای شروع کسب و کار

ثبت شرکت و راه اندازی کسب و کار در ترکیه مزایای زیادی برای صاحبان کسب و کار دارد. استقلال و آزادی را برای تصمیم گیری در مورد موفقیت کسب و کار شما را فراهم می کند. سود مالی نیز یکی از مهم ترین مزایای راه اندازی یک کسب و کار کوچک است. اگرچه داشتن یک کسب و کار صرفاً دارای ریسک مالی بالایی است، اما اداره کردن کسب و کار به شما فرصتی می دهد که بیشتر از کار کردن برای کسی سود کسب کنید.

راه اندازی کسب و کار در ترکیه نیز فرصت های متعددی را ایجاد می کند. ترکیه با هزینه های پایین، نیروی کار واجد شرایط، هزینه های مصرف کننده پایدار و مشوق های ارائه شده توسط دولت ترکیه، مزایای زیادی برای خارجی ها دارد.

راه اندازی کسب و کار در ترکیه و ضرورت مشاوره

راه اندازی کسب و کار در ترکیه و شروع فعالیت در حوزه دلخواه

هزینه تاسیس شرکت

هزینه های راه اندازی کسب و کار در ترکیه گران نیست، اما صاحب کسب و کار باید هزینه های ثبت شرکت، هزینه های دفتر اسناد رسمی و وضعیت افتخاری شرکت حقوقی ترکیه را در نظر بگیرد.

مدت زمان لازم برای راه اندازی

تاسیس شرکت در ترکیه معمولاً حدود ۳ هفته زمان می برد، اما بعضی وقتها می تواند زمان بر باشد. هر چقدر که زودتر راه اندازی کنید به همان اندازه می توانید فعالیت های خود را شروع کرده و به درآمد و سود مورد نظر دست یابید.

راه اندازی کسب و کار در ترکیه با توجه به نیازهای مشتریان

راه اندازی کسب و کار در ترکیه با توجه به نیازهای مشتریان

مجوزهای راه اندازی

کارآفرینان خارجی که می‌خواهند کسب ‌وکاری در ترکیه راه‌اندازی کنند، قبل از شروع کار، ابتدا باید مجموعه‌ای از استانداردها را رعایت کنند. مراحل زیر تصمیم گیری در مورد نوع کسب و کار و تکمیل و ثبت اسناد و مدارک مربوط طبق قانون شرکت ها. ایجاد یک حساب بانکی برای شرکت و واریز سرمایه مورد نیاز مراحلی هستند که شما لازم است نسبت به انجام آن متعهد باشید.

راه اندازی کسب و کار در ترکیه می تواند به شما کمک کند تا در سطح بین المللی کار و فعالیت داشته باشید که طبق قانون، مدیران یا مدیریت شرکت را معرفی کنید.

سهامداران شرکت

بنیانگذاران شرکت یا به عبارت دیگر صاحبان آن سهامداران هستند. آنها می توانند افراد یا شرکت های بزرگ باشند و دارای طیف گسترده ای از حقوق و تعهدات در داخل شرکت هستند.

یکی از وظایف کلیدی سهامداران مشارکت در سرمایه شرکت است. بسته به تلاش آنها، حقوق کم و بیش در شرکت به آنها داده می شود.

راه اندازی کسب و کار در ترکیه و صادرات کالاها به ایران

راه اندازی کسب و کار در ترکیه و صادرات کالاها به ایران

شرکت بازرگانی

مدیران یک شرکت ترکیه ای یکی از مهمترین نقش ها را در این شرکت بر عهده دارند. در مورد یک تجارت خصوصی، حداقل یک مدیر شرکتی باید توسط سهامداران معرفی شود.

در مورد شرکت های خصوصی، حسابرس یک شخص ثالث بی طرف خواهد بود که تنها زمانی با او مشورت می شود که اسناد مالی شرکت نیاز به حسابرسی داشته باشد. شایان ذکر است که صرف نظر از ساختار شرکتی، حداقل یک سهامدار باید مدیر باشد. مدیر عامل لازم است که نسبت به همه امورات آگاهی کامل داشته باشد.

نکته مهم

اقدام برای راه اندازی کسب و کار در ترکیه روشی آسان است که به شما کمک می کند تا بتوانید در بلند مدت فعالیت تجاری خود را رسمی شروع کنید.

قوانین راه اندازی کسب و کار در ترکیه به شما کمک می کند تا بتوانید شعبه های شرکت را نیز راه اندازی کنید. دفاتر شعب باید همنام شرکت مادر باشند که سرمایه گذاران باید از آن آگاه باشند. یکی دیگر از نیازهای یک شرکت برای طبقه بندی به عنوان مشاغل مقیم ترکیه این است که یک آدرس محلی داشته باشد. آدرس ثبت کسب و کار باید در شهری باشد که در آنجا فعالیت می کند.

https://adrian-group.com

انتهای پیام

مرتبط با : آدریان گروپ
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “نحوه راه اندازی کسب و کار در ترکیه

  1. سوگل اژدری گفته:

    سلام من 4۰ سالمه کارم طراحی و معماری و ام دی اف، ایا این شغل در کشور ترکیه خوبه میشه به درامد رسید یا خیر

  2. امیرعلی ستوده گفته:

    به نظرم راه اندازی کسب و کار تو ترکیه باز نسبت به بقیه کشورهای آسیایی خوب کمتر و به صرفه تر است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز