ناگفته هایی از پروازهای آزمایشی جنگنده بمب افکن های میگ 35

تورهای مسافرتی لحظه آخر

خلبان آزمایش کننده جنگنده های میگ 35 روسیه که نیروی هوایی این کشور حساب ویژه ای روی آنها باز کرده است، برخی از مزیت ها و قابلیت های این جنگنده را بازگو کرد.

به گزارش کاماپرس، نیروی هوایی روسیه همگام با طرح های بلندپروازانه پوتین برای ارتش این کشور در حال ارتقاء کیفیت هواپیماهای جنگنده ها و تجهیزات این هواپیماها است.
در حال حاضر روسیه در حال آزمایش بر روی چندین هواپیمای جنگی است که یکی از آنها، جنگنده میگ 35 (MiG-35 ) نسل جدید MIG-29 افسانه ای است؛ هواپیمایی که در نیروی هوایی بیش از 10 کشور جهان به خدمت گرفته شد.
دمیتری سلوانوف خلبان آزمایش جت های جنگنده شرکت تولید هواپیماهای روسی MiG ، در مصاحبه با الکسی پانشین ، ستون نویس RIA Novosti ، در مورد شغل خود ، پیچیدگی آزمایشات بر روی MiG-35 ، تفاوت بین این جنگنده و نسل های پیشین آن نکات جالبی مطرح کرده است.

اولین پرواز آزمایشی شما با MiG-35 از چه زمانی آغاز شد و چه احساسی داشتید؟

– اولین پرواز من با MiG-35 در سال 2016 انجام شد. این هواپیما از جدیدترین محصولات و پرچمدار شرکت MiG است. پرواز با هواپیماهای جدید و مدرن جذابیت های خود را دارد. برای هر پرواز ، همانطور که می دانید، وظیفه ای برای خلبان آزمایشی تعریف می شود که با کارکنان مهندسی مورد بحث قرار می گیرد ، بنابراین آزادی عمل در طول این پرواز ها مجاز نیست. اما من اعتراف می کنم ، بعضی اوقات می خواهم کمی فراتر از محدودیت ها بروم و هواپیما را لمس کنم ، زیرا پرنده ای با مانورپذیری بالا و فوق العاده است. اما تست ها اغلب به حدی گسترده هستند که شما مجبور هستید فقط ماموریت های محول شده را انجام دهید زیرا ممکن است تأمین سوخت برای انجام مانورهای شخصی کافی نباشد.

در پرواز تست جنگنده های MiG-35 از حداکثر قدرت موتورها استفاده می کنید؟

راز آسمان پایتخت

در طول پروازهای آزمایشی ، اغلب از حداکثر توان موتورها استفاده می شود. بد نیست بدانید این پروازها هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی بسیار پرفشار هستند ، زیرا علاوه بر خود پرواز ، باید پارامترهای مختلف زیادی را نیز ردیابی کنید.

به عنوان یک خلبان نظامی توانایی های این جنگنده ها در ماموریت های مختلف نظامی چطور می بینید؟

MiG-35 یک شکارچی بسیار مناسب برای خلبان های نظامی است. این هواپیما همیشه به شما کمک می کند و رابط کاربر پسند آن به شما می گوید چگونه در یک شرایط معین بهتر پرواز کنید. به طور مثال ، اگر شما یک گوشی موبایل خریداری می کنید ، دستورالعمل استفاده از آنها را که نمی خوانید ، اما بلافاصله می توانید شروع به استفاده از آن کنید. در MiG-35 هم همینطور است ، همه چیز بصری است. هر هواپیمای مدرن ، به ویژه MiG-35 ، مانند یک ابزار پیشرفته است که در آن عملکردهای زیادی وجود دارد ، اما شما می توانید آنها را بدون دستورالعمل درک کنید.

میگ 35 در چند جمله ساده چه تفاوت هایی با میگ 29 دارد؟

اگر MiG-29 اساساً جنگنده ای است که برای بدست آوردن برتری هوا طراحی شده است ، MiG-35 می تواند از سلاح های بسیار بیشتری بر علیه اهداف زمینی ، اهداف دریایی و غیره استفاده کند. یعنی خلبان نیازی به فراگیری دستورالعمل پرواز با آن را نخواهد داشت بلکه تنها می بایست برد و قابلیت های سلاح های نصب شده بر روی آن را بداند.

پروازهای آزمایشی شامل چه آیتم هایی است؟

– پروازهای آزمایشی به طور مشترک با مهندسین مربوطه برنامه ریزی می شوند و هر آنچه که باید در پرواز بررسی شود در آنها پیش بینی می شند. به طور مثال تست سیستم ناوبری یا کنترل تسلیحات یا ارتباطات رادیویی و غیره. ممکن است این اتفاق بیفتد که هنگام پرواز های آزمایشی باید یک هدف را پیدا کنید ، آن را نابود کنید ، یا برعکس ، از هدفی که شما را دنبال می کند پنهان شوید. ماموریت های محول شده جهت آزمایش جنگنده ها در هر پرواز به طور متوسط به 30 مورد می‌رسد.

آیا در طول آزمایشات بر روی MiG-35 وضعیت غیر عادی برای شما بوجود آمده است؟

– سخت ترین شرایط اضطراری به صورت شبیه سازی شده بر روی زمین تمرین می شوند. این موارد به طور مثال برای خاموش کردن یک موتور یا خرابی برخی از سیستم های کلیدی صدق می کند. البته در طول پرواز ، هیچ خلبانی چنین آزمایش هایی را انجام نمی دهد. اما از همه مهمتر ، خلبان آزمایشی همیشه آماده هرگونه اتفاقی است. برای انجام این کار ، او باید پرنده را به خوبی بشناسد. تاکنون هیچ اتفاق جدی در MiG-35 رخ نداده است. البته همیشه برخی موارد جزیی پیش می آیند که به مرور زمان اصلاح می شوند.

آیا تا به حال از سلاح های نصب شده بر روی MiG-35 استفاده کردید؟

– من و سایر خلبانان شرکت MiG تقریبا از کل سلاح به کار رفته در این جنگنده استفاده کردیم.

پرواز با چه هواپیماهایی را دوست دارید تجریه کنید؟

– راستش ، من می خواهم به هواپیماهای جدید تسلط داشته باشم ، که امیدوارم آنها را تولید و آزمایش کنیم. خیلی دوست دارم بر روی جنگنده های تهاجمی پرواز کنم. البته ، می خواهم هواپیماهای کشورهای بالقوه دوست را نیز امتحان کنم. نه فقط پرواز کنم و ببینم ، بلکه آنها را به عنوان یک متخصص ارزیابی کنم. خوب ، احتمالاً بدم هم نمیاید که با هواپیماهایی که پدر و پدربزرگم پرواز می کردم نیز پرواز کنم. به طور مثال MiG-21 ، MiG-17 ، MiG-23

شما با جنگنده های خارجی پرواز نکردید؟

– خیر ، اما در کابین خلبان F-16 نشستم و توانستم ارگونومی آن را ارزیابی کنم. نشستن در این جنگنده حس ایستادن در خیابان را به شما می دهد. صندلی بسیار بلند و دید بسیار خوبی از کابین خلبان قابل مشاهده است و سیستم ناوبری کمی بالاتر از لگن شما قرار دارد که برای یک جنگنده ، این مذیت بسیار خوبی است.

بعد از آن شما با طراحان شرکت صحبت نکردید تا سعی کنید چیزی را شبیه به آنچه در هواپیماهای رقبای ما مشاهده کردید را در جنگنده های خودی پیاده کنید؟

من بیشتر به اشتباهاتی که آنها در طراحی جنگنده های خود مرتکب شده اند توجه کردم تا در هواپیماهای خود آنها را تکرار نکنیم. اگر صادقانه بگویم، آنها – آمریکایی ها – بیشتر سعی می کنند بسر از کار ما در بیاورند تا ما از آنها که البته معمولا تلاش های آنها بدون نتیجه است.

بیشتر بخوانید:

 

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

10 دیدگاه برای “ناگفته هایی از پروازهای آزمایشی جنگنده بمب افکن های میگ 35

  1. ایمان گفته:

    اف ۱۶ تازه مورد مثال میگ ۳۵ قرار میگیره در مواردی هم میگه که بهتره عجیب است آمریکایی دنبال تکنولوژی شماست

    • سوخو گفته:

      دوست عزیز تو اصلأ از هواپیما سر در میاری که تز میدی، هواپیماهای آمریکایی مثل فیلمهای هالیودی پر از زرق برق ولی پوچ هستند f35 اصلا رادار گریز نیست و f22 هم همینطور تمامی رادارهای برد بلند روسیه ایران و المان چین که حرف اول دنیارو در مورد رادار می زنند رهگیری کرده اند، f16 که شما ازش تعریف می کنیدسال 96 با سامانه باور 313 ایران در سوریه منهدم شد همون جنگنده اسرائیلی، در هواپیماهای جنگنده فقط روسیه حرف اول را می زند

  2. مسعود گفته:

    جنگنده های روسی به ایراد خیلی بزرگ دارن جنگنده های روسی هر بار به عملیات میرن سه روز طول میکشه تعمیر و دوباره آماده عملیات بشه اما جنگنده های آمریکایی فقط یک روز طول می‌کشد یعنی تو یه جنگی که به طرف جنگنده های روسی باشه طرف دیگه جنگنده های آمریکایی کشوری که از جنگنده های آمریکایی استفاده می کنه دو روز در عملیات جلوتر است جنگنده های روسی ایراد های دیگه هم دارن متاسفانه بهترین جنگنده های جهان رو آمریکا میسازه

  3. صادق کعبی گفته:

    فقط آدمی که مغز خودش پشه ست و از علوم هواگردی اطلاعاتش در حد چندتا مقاله ی کوتاه و چندتا مصاحبه هست اینطوری نظر میده،وگرنه هر خواننده ی میلیتاری حرفه ای میدونه که میگ 35 با رادار جدید و فعالش که بردی معادل 300 کیلومتر در کنار انعطاف پذیری و شتاب G بالا برای هر پرنده ی متخاصمی چقدر میتونه خطرناک باشه

    • مسعود گفته:

      شما مقاله های رو خوندی اما یک سلاح قابلیت هاش وسط جنگ مشخص میشه به گفته روس ها پانتسیر در نوع خودش بهترین است اما دیدیم که در لیبی ۱۷ پانتسیر و در سوریه ۷ پانتسیر منهدم شد مطمئن باش کشوری که دسترسی به جنگنده های آمریکایی داشته باشه سراغ روسیه نمیره به غیر از ایراد های که داره روسیه اصلا پشتیبانی فنی خوبی نمیکنه وابسته شدن به روسیه بزرگترین اشتباه است

  4. رسام گفته:

    با سلام به همگی…در حد تجربه هایی که دارم خدمتتون عرض میکنم ..هواپیماهاس روسی دو دهه قبل بزرگترین ایرادشون موضوع تعمیر نگهداری شون هست..هم از نظر هزینه‌ها ..زمان اورهال و تعداد قطعاتی که باید در دوره های مختلف اورهال باید بازدید یا تعویض بشن…ضمن اینکه پشتیبانی از قطعات هم برای کشور مصرف کننده ضعیفه…ولی از نظر استقامت پرواز و انعطاف در حمل سلاح از بقیه رقبا برتری داره…یه نکته هم هست که گفته میشه روس‌ها برای سری جدید هواپیماهاشون این نقص ها رو تا حد زیادی بر طرف کردن…البته هنوز تو ایران هیچ هواپیمای جدیدی وارد نشده که این موضوع اثبات بشه.ببخشید که متن طولانی بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز