بمب افکن های راهبردی B-1B امریکا در کمین ناوهای جنگی روسیه

لست سکند

بمب افکن های راهبردی  B-1B در یک مانور تمرینی بر فراز دریای سیاه مشارکت کرده اند که این امر به ارسال سیگنال های تهدید آمیز برای ناوها و ناوشکن‌های و زیردریایی‌های روسی حاضر در این دریا تعبیر شده است.

به گزارش کاماپرس به نقل از RBC روسیه، بمب افکن های راهبردی B-1B نیروی هوایی ایالات متحده که تمریناتی را بر فراز دریای سیاه انجام داده اند ، می توانند “مشکل جدی”  برای نیروی دریایی روسیه در این منطقه ایجاد کنند که این اقدام توسط رسانه ها سیگنالی تهدید آمیز برای نیروی دریای روسیه و مقامات سیاسی کرملین تعبیر شده است.

دو فروند هواپیمای B-1B  لنسر نیروی هوایی ایالات متحده از اسکادران بیست و هشتم بمب افکن های امریکا در پایگاه هوایی الزورث در داکوتای جنوبی در تاریخ 29 مه (9 خرداد 99)، پرواز تمرینی را بر فراز دریای سیاه انجام دادند.

براساس این گزارش، این پرواز نشان داد كه چگونه نیروی هوایی آمریكا می تواند از قاره اروپا و دریای سیاه پشتیبانی كند ، “جایی كه این بمب افکن های فوق پیشرفته می توانند یك مسئله جدی برای ناوگان روسیه باشند.”

استفاده بمب افکن های آمریکایی از موشک های ضد کشتی در مانور تمرینی

راز آسمان پایتخت

در طول این پرواز ، بمب افکن های آمریکایی استفاده از موشک‌های ضد کشتی برد بلند AGM-158C LRASM را تمرین کردند. به گفته The Drive ، آنها از خانواده سیستم های موشکی پرتاب هوا (JASSM) AGM-158  هستند.

این گزارش در ادامه می افزاید ، استفاده از سلاح های ضد کشتی می تواند در یک جنگ دریایی بسیار تعیین کننده باشد. یک بمب افکن B-1B قادر است 24 موشک JASSM را حمل کند و طبق اطلاعات منتشر شده امکان استفاده از موشک های LRASM به همان تعداد را در اختیار نیروی هوایی امریکا قرار می دهد.

بیشتر بخوانید:

ناوگان روسیه در دریای سیاه طبق تخمین های The Drive حدود 50 کشتی و شش زیردریایی را شامل می شود. درواقع این نشریه به این موضوع اشاره می کند که “حتی با تعداد کمی از  بمب افکن های B-1B ایالات متحده می تواند در مدت زمان کوتاهی به تمام ناوگان دریایی روسیه  در دریای سیاه با انواع موشک ها حمله کند.”به گزارش خبرگزاری TASS ، از ماه مه سال 2020 ، ناوگان روسیه در دریای سیاه شامل 68 کشتی جنگی ، هفت زیردریایی چند منظوره است.

این گزارش خاطرنشان کرد: بمب افکن های آمریکایی می توانند برای چنین حملاتی از پایگاه‌هایی واقع در خارج از منطقه تیررس ضد هوایی روسیه در منطقه دریای سیاه پرواز کنند.در طول این پرواز تمرینی، بمب افکن های راهبردی آمریکا توسط جنگنده های اوکراینی همراهی شدند که این موضوع می تواند برای مسکو حساسیت برانگیز باشد.

وزارت دفاع روسیه گزارش داد که در تاریخ 29 ماه مه ، پدافند هوایی مناطق نظامی غربی و جنوبی روسیه حرکات هواپیماهای آمریکایی را شناسایی کرده و جنگنده های Su-27 و Su-30 برای رهگیری بمب افکن های B-1B بر روی آبهای آزاد دریای سیاه به پرواز در آمدند. پس از نزدیک شدن جنگده ها به فاصله ایمن از بمب افکن های آمریکایی ، آنها مسیر پروازی خود را از نزدیکی مرزهای روسیه تغییر دادند.

انتهای پیام

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

5 دیدگاه برای “بمب افکن های راهبردی B-1B امریکا در کمین ناوهای جنگی روسیه

  1. جوجو گفته:

    فقط مشکل این بمب افکنهای آمریکایی اینه که اگر برفرض محال به پرواز هم دربیایند کاملاً در صفحه رادار شکاری های روسیه و . . .ان مثل جواهر میدرخشند …

  2. ایران گفته:

    امیدوارم روسیه یه ذره آمریکا را سر جاش بشونه
    آمریکا زیادی پر رو شده،با میومد تو خلیج فارس تا حالیش میکردیم یه من ماست چقدر کره داره، مثل پهاباد نابودش میکردیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز