مهمترین نکات شستشوی فرش دستباف

لست سکند

تمام فرش‌ها بعد از مدتی استفاده به دلیل گرد و غبار موجود در هوا، آلودگی‌های محیطی و … کثیف می‌شوند و در صورتی که به موقع شسته نشوند، رنگ تار و پود آن‌ها کدر خواهد شد. در میان انواع فرش‌ها، شستشوی فرش دستباف به دلیل حساسیت زیاد این محصولات به دقت بیشتری احتیاج دارد. بنابراین کسانی که فرش دستباف دارند، بهتر است شستن این نوع فرش‌ها را به یک مرکز معتبر و متخصص این کار بسپارند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازارها، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، شستن فرش در گذشته به دلیل وجود منابع آب کافی و فضای مناسب، در حیاط خانه‌ها یا مکان‌های دیگر انجام می‌شد. اما کم کم با گسترش فرهنگ آپارتمان نشینی و کاهش منابع آبی این موضوع کاهش پیدا کرد و کار شست و شوی قالی‌ها به مراکز تخصصی سپرده شد. سپردن شست و شوی فرش و قالی به قالیشویی‌ها به نفع خانواده‌ها شد. زیرا خانوارها دیگر دغدغه تغییر رنگ تار و پود فرش‌ها را ندارند و با پرداخت هزینه مناسب و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، فرش و قالی خود را به صورت کاملا تمیزی تحویل می‌گیرند. اما برای شستن انواع فرش، به خصوص شستشوی فرش دستباف ، باید به یک قالیشویی معتبر مراجعه کرد. در ادامه نکات مهم شستشوی فرش دستباف که در قالیشویی‌های معتبر رعایت می‌شود، ذکر خواهد شد؛

توجه به رنگ فرش دستباف

خامه‌های استفاده شده در فرش دستباف به دو شیوه طبیعی و شیمیایی رنگ می‌شوند. هنگام شست و شوی این نوع فرش‌ها توجه به نوع رنگ به کار رفته در خامه‌ها ضروری است. در صورتی که بدون توجه به این موضوع شست و شوی فرش آغاز شود، امکان مختلط شدن رنگ و رنگ دهی وجود خواهد داشت. معمولا فرش‌های دستبافی که در آن‌ها از رنگ شیمیایی استفاده می‌شود، مشکل مختلط شدن رنگ‌ها را دارند و شست و شوی آن‌ها دشوار خواهد بود.

دقت در نوع بافت فرش

توجه به بافت و کوتاهی و بلندی پرزهای فرش دستباف در نحوه شستشوی فرش دستباف موثر است. در صورتی که فرش پرزهای بلند و بافت سستی داشته باشد، باید برای شستن آن نهایت دقت را به کار برد. لازم به ذکر است که معمولا نباید فرش‌های پرز بلند را در مناطق پررفت و آمد استفاده کرد. زیرا این موضوع باعث جذب آلودگی بیشتر و کثیف شدن سریع این مدل محصولات می‌شود.

راز آسمان پایتخت

اهمیت مواد شوینده برای شستن فرش‌ها

شست و شوی فرش باید با مواد شوینده مناسبی انجام شود. مخصوصا برای شستن فرش‌های دستباف باید به مواد شوینده مناسب برای این نوع فرش‌ها توجه داشت. به طور کلی برای شستن این نوع فرش‌ها بهتر است از مواد قلیایی استفاده نشود و پودر صابون یا مانند آن را به کار گرفته شود.

مراحل شست و شوی فرش‌ها

معمولا برای شستن فرش‌ها ابتدا باید غبار روبی فرش انجام شود که این کار با دستگاه‌های مخصوص انجام می‌شود. بعد از غبار روبی مناسب این محصول، نوبت به خیس کردن آن می‌رسد که باید با آب ولرم انجام شود تا ترکیب رنگ خامه فرش اتفاق نیفتاد. کل این پروسه خیساندن فرش 2 تا 3 ساعت به طول می‌انجامد.

بعد از اتمام مرحله خیساندن، نوبت به آبکشی فرش می‌رسد که این امر به صورت سنتی یا با دستگاه انجام می‌شود. بعد از آن باید فرش را در یک محیط تمیز و بدون گرد و غبار قرار داد تا خشک شدن تدریجی آن اتفاق بیفتاد.

شست و شوی فرش دستباف در قالیشویی همیشه تمیز

ساکنان اصفهان که به دنبال یک قالیشویی معتبر و باسابقه برای شستشوی فرش دستباف خود هستند، می‌توانند به مرکز همیشه تمیز مراجعه کنند. این قالیشویی علاوه بر شست و شوی فرش دستباف و دیگر انواع فرش‌ها، خدماتی مثل ترمیم و احیای انواع فرش را نیز ارائه می‌دهد. همیشه تمیز دارای مجوز کسب و کار از اتحادیه فرش اصفهان و همچنین مجوز ثبت شرکت‌ها از اداره مربوطه است.

متقاضیانی که شستن فرش خود را به این قالیشویی می‌سپارند، لازم نیست هزینه حمل و نقل فرش‌ها را بپردازند. در صورتی که فردی نوع بافت فرش خود را نشناسد یا برای وی سوال دیگری در حوزه شست و شوی فرش‌ها مطرح شود، می‌تواند از مشاوره رایگان کارشناسان قالیشویی همیشه تمیز استفاده کند. این مجموعه قبل از آغاز فرآیند شستشو، کارشناسان خود را به منزل متقاضیان اعزام کرده تا از فرش بازدید و در خصوص شستن آن مشاوره لازم را ارائه دهند.

برای مشاوره رایگان و ثبت سفارش با ما در تماس باشید:

تلفن تماس:  03133331222

آدرس سایت: hamishehtamiz.com

انتهای پیام

مرتبط با : همیشه تمیز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز