مشخصات و قیمت ورق سیاه فولاد سبا

ورق سیاه-کاماپرس
تور لحظه آخری-کاماپرس

مجتمع فولاد سبا به عنوان اولین تولیدکننده ورق ضد زنگ در کشور در سال 1381 راه ­اندازی شد و عمده محصولات آن شامل ورق ضد زنگ گالوانیزه و ورق سیاه سبا است. مجتمع تولید ورق سیاه فولاد سبا، زیر مجموعه فولاد مبارکه اصفهان بوده و به عنوان یکی از بزرگترین تامین کنندگان ورق سیاه در کشور شناخته می‌شود. قیمت ورق سیاه فولاد سبا مانند سایر ورق‌های موجود در بازار بر اساس وزن و ضخامت تعیین می‌شود.

کاماپرس در این گزارش ضمن معرفی ورق سیاه، مشخصات و کاربرد ورق سیاه فولاد سبا در صنایع را تشریح کرده است.

ورق سیاه

ورق سیاه یا همان ورق گرم، محصولی است که طی فرایند نورد گرم تولید می‌شود و از پرفروش‌ترین ورق‌های فولادی محسوب می‌شود. این ورق با توجه به کاربرد آن، با استانداردها و گریدهای مختلف تولید شده و به شکل رول یا شیت در ابعاد و اندازه متنوع به بازار عرضه می‌شود. علاوه بر این، در مجتمع فولاد سبا در صورت تقاضای مشتری عملیات برشکاری ورق نیز انجام می‌شود.

مشخصات ورق سیاه فولاد سبا

رول ورق سیاه فولاد سبا با گرید st37، استحکام تسلیم ۲۴۰ تا ۳۸۰ و استحکام کششی۳۵۰ تا ۴۷۰ و با ضخامت دو تا 15 میلی‌متر و عرض ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ میلی‌متر تولید می‌شود. این ورق‌ها در دو نوع ورق صنعتی و ورق معمولی در صنعت کاربرد دارند. ورق‌های سیاه صنعتی بر اساس استاندارد st52 و ورق‌های سیاه معمولی بر اساس استاندارد st37 ساخته می‎شود.

استفاده از تجهیزات متالورژی LF،  VOD و FDP باعث افزایش سطح کیفی محصولات تولیدشده در مجتمع فولاد سبا شده است. ظرفیت تولید ورق گرم این مجتمع بیش از ۷۰۰ هزار تن در سال است که می‌تواند تا ۱.۴ میلیون تن و حتی بیشتر افزایش یابد.

راز آسمان پایتخت

ورق سیاه-کاماپرس

کاربرد ورق سیاه فولاد سبا

با توجه به اینکه ورق‌های فلزی، پایه اصلی تولید محصولات فولادی است، کاربرد بسیار زیادی در صنایع مختلف دارند. ورق سیاه فولاد سبا نیز به علت استقامت و استحکام بالا در مقابل ضربه و فشار، در صنایع گوناگون پرکابرد است. از این ورق در صنایع خودروسازی، ساختمان سازی، تانکرسازی، سیلندرهای گاز، خطوط لوله، ساخت کانتینر و کشتی سازی، رینگ و چرخ، پکیج‌ها و نظایر آن استفاده می‌شود.

قیمت ورق سیاه فولاد سبا

قیمت و کیفیت ورق‌های فولادی به دلیل اینکه به عنوان ماده اولیه برای تولید اکثر محصولات فولادی استفاده می‌‌شود، بسیار حائز اهمیت است. ورق سیاه از طریق نورد گرم تولید می‌شود و با توجه به اینکه پس از سرد شدن، از دقت ابعاد نهایی و کیفیت سطحی مناسبی برخوردار نیست، نسبت به ورق سرد قیمت پایین‌تری دارد.

علاوه بر ضخامت و وزن، قیمت ورق سیاه به فاکتورهای مهمی مانند نوسانات بازار ارز، تغییر نرخ جهانی آهن آلات و تحولاتی که در منطقه و جهان اتفاق می‌افتد وابسته است. همچنین عواملی مانند کیفیت ساخت، کارخانه تولید کننده، گرید و میزان آلیاژ به کار رفته در ساخت، ضخامت و ابعاد ورق، میزان تقاضا در بازار، حجم سفارش و نحوه پرداخت بر قیمت ورق سیاه تاثیرگذار است؛ به همین دلیل قیمت محصولات فولادی اعم از ورق سیاه فولاد سبا ممکن است روزانه یا در لحظه تغییر کند؛ بنابراین اطلاع از آخرین و بهترین قیمت در بازار آهن در هنگام خرید این محصولات ضروری است.

ورق سیاه-کاماپرس

خرید ورق سیاه فولاد سبا از بازرگانی “آراد آهن”

بهترین راه خرید ورق سیاه فولاد سبا، اقدام از طریق مراکز معتبر است. بدین ترتیب می‌توان علاوه بر تضمین کیفیت بالای ورق سیاه، آن را با بهترین قیمت خریداری کرد. شرکت آراد آهن، قیمت ورق سیاه فولاد سبا را به صورت لحظه‌ای و آنلاین در سایت و کانال تلگرام خود منتشر و به روز رسانی می‌کند.

متقاضیان می‌توانند قیمت‌ لحظه‌ای انواع ورق فولادی از جمله ورق سیاه فولاد مبارکه را از وبسایت آراد آهن به نشانی www.aradahan.com کسب کنند. همچنین می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت ورق فولادی سبا در ایران و اطمینان خاطر در هنگام خرید محصول مورد نظر، با کارشناسان با تجربه مجموعه آرادآهن با شماره تلفن 340550-031تماس بگیرند و پس از اطلاع از قیمت نهایی، سفارش خود را ثبت کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : آراد آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز