مشارکت 25 هزار نفر در پذیره‌نویسی جهش فارابی!

کارگزاری فارابی-کاماپرس
لست سکند

پذیره‌نویسی صندوق اهرمی جهش فارابی در همان روز نخست با مشارکت بیش از 25 هزار نفر به‌اتمام رسید. تکمیل سقف این صندوق در حالی اتفاق افتاد که 62 درصد از شرکت‌کنندگان پذیره‌نویسی، سرمایه‌گذاران حقیقی بورس بودند. این میزان استقبال کدهای حقیقی از جهش فارابی، در نهایت سبب شکسته‌شدن رکورد شرکت خریداران حقیقی در پذیره‌نویسی صندوق‌های اهرمی شد!

منتظر پربازده‌ترین صندوق فارابی در بورس باشید!

صندوق اهرمی جهش فارابی با بهره‌گیری از اهرم 1.5 و البته با در نظر گرفتن عواملی از جمله مدیریت حرفه‌ای دارایی و سابقه بازدهی سایر صندوق‌های این شرکت سبدگردان، انتظار می‌رود در مدتی کوتاهی به پربازده‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری شرکت سبدگردان فارابی تبدیل شود. هر کدام از صندوق‌های سرمایه‌گذاری فارابی بسته به ماهیت خود (سهامی یا درآمد ثابت) نسبت به سایر صندوق‌های فعال در بازار بازدهی بالاتر از میانگین محقق کرده‌اند. به‌عنوان مثال صندوق سهامی سلام فارابی‌‌(ETF) در بازه زمانی آبان 1401 تا اردیبهشت 1402 بازدهی 147 درصدی را محقق کرده است!

مزایای سرمایه‌گذاری در صندوق جهش فارابی

سرمایه‌گذاری در صندوق جهش فارابی مزایای متعددی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به سرمایه‌گذاری اهرمی بی‌نیاز از دریافت اعتبار، وجود دو نوع واحد عادی و ممتاز، مدیریت حرفه‌ای دارایی و بازده بالاتر از شاخص کل و صندوق‌های سهامی عادی اشاره کرد.

سرمایه‌گذاری اهرمی بدون دریافت اعتبار

در حالت عادی برای استفاده از اهرم در سرمایه‌گذاری لازم است نسبت به دریافت اعتبار معاملاتی از کارگزاری خود اقدام کنید. اگرچه باید در رابطه با دریافت اعتبار نیز در نظر داشته باشید این دست تسهیلات را تمام کارگزاری‌های بورس فراهم نمی‌کنند. این در حالی است که با سرمایه‌گذاری در صندوق اهرمی جهش فارابی، سرمایه‌گذاران می‌توانند بدون دریافت اعتبار از کارگزاری خود و البته با هر میزانی از سرمایه، سرمایه‌گذاری اهرمی در بورس را با اهرم 1.5 تجربه کنند!

راز آسمان پایتخت

مناسب برای سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر

وجود واحدهای پرریسک و کم‌ریسک در یک صندوق سرمایه‌گذاری، باعث می‌شود افراد با هر میزانی از ریسک‌پذیری و اهداف مالی متفاوت بتوانند از مزایای سرمایه‌گذاری در این صندوق بهره‌مند شوند. همان‌طور که می‌دانید واحدهای ممتاز صندوق اهرمی جهش فارابی برای سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیری مناسب است که برای دستیابی به بازدهی بالا، حاضرند میزان بیشتری از ریسک را در سرمایه‌گذاری خود متحمل شوند. با در نظر گرفتن بازدهی 24 هزار درصدی مدیریت دارایی فارابی طی 14 سال اخیر و اهرم 1.5 واحدهای ممتاز جهش، انتظار می‌رود این صندوق با میزان بیشتری از بازدهی همراه باشد! فراموش نکنید تا پیش از معرفی این صندوق توسط شرکت سبدگردان فارابی، صندوق سلام به‌عنوان صندوق سهامی قابل معامله این شرکت سبدگردان، تنها در 6 ماه بازدهی بیش از 140 درصدی را محقق کرده بود! این موضوع نشان می‌دهد صندوق جهش با استفاده از ابزار اهرم – مشروط بر روند صعودی بازار – می‌تواند بازدهی بسیار بیشتر از صندوق سلام و سایر صندوق‌های سهامی بازار محقق کند.

مزایای صندوق جهش برای سرمایه‌گذاران محتاط

همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره شد، یکی از مهم‌ترین مزایای صندوق جهش فارابی وجود دو نوع واحد عادی و ممتاز در کنار یکدیگر است. واحدهای عادی جهش فارابی نه‌تنها برای سرمایه‌گذاران محتاطی مناسب است که به حفظ اصل سرمایه در کنار دریافت سود تا ۳۰ درصد علاقه‌مند هستند، بلکه می‌تواند پاسخگوی نیاز معامله‌گرانی باشد که ترجیح می‌دهند ضمن مدیریت ریسک سرمایه‌گذاری خود، سودی بالاتر از میانگین صندوق‌های درآمد ثابت بازار به‌دست آورند. همچنین فراموش نکنید سود واحدهای عادی سایر صندوق‌های اهرمی فعال در بازار سرمایه تنها ۲۰ الی ۲۵ درصد است و در مقام مقایسه، صندوق جهش فارابی از این نظر نیز نسبت به سایر صندوق‌ها برتری دارد.

انتهای پیام

مرتبط با : کارگزاری فارابی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز