مسافران سال جدید چقدر ارز مسافرتی می گیرند؟

لست سکند

طبق اعلام بانک مرکزی در سال ۱۴۰۳ مسافران می توانند تنها ۵۰۰ یورو ارز مسافرتی دریافت کنند در حالی که ۲۶ روز از اسفند ۱۴۰۲ سهمیه هر مسافر ۱۰۰۰ یورو بود.
به گزارش کاماپرس، بعد از اینکه بانک مرکزی در ۴ اسفند ۱۴۰۲ سهمیه ارز مسافرتی را از ۵۰۰ یورو به هزار یورو افزایش داد به یکباره تقاضا برای دریافت ارز مسافرتی افزایش قابل توجهی داشت.

بیشتر بخوانید:

مدارک مورد نیاز برای دریافت ارز متقاضیان باید گذرنامه معتبر، بلیط سفر هوایی و رسید عوارض خروج از کشور باید زمان دریافت ارز در درگاه خروجی فرودگاه‌ها ارائه شود. بعد از برخی رسانه ها در اواخر اسفند ماه ۱۴۰۲ اعلام کردند افرادی که ارز مسافرتی دریافت کرده اند حالا بلیت مسافرت هوایی خود را کنسل کرده اند.

راز آسمان پایتخت

دلایل کاهش سهمیه ارز مسافرتی

به همین دلیل اقدام بانک مرکزی نسبت به افزایش میزان میزان ارز مسافرتی مورد انتقاد قرار گرفت. بانک مرکزی در آن زمان اعلام کرد با افرادی که بلیت خود را بعد از دریافت ارز مسافرتی کنسل کرده اند برخورد خواهد شد، اما حالا بانک مرکزی اعلام کرد از ابتدای سال ۱۴۰۳ مسافران می توانند تنها ۵۰۰ یورو ارز مسافرتی دریافت کنند.
یکی دیگر از اقدامات طی سال‌های گذشته تغییر محل پرداخت سهمیه ارز مسافری است. قبلا از طریق صرافی‌ها پرداخت می‌شد اما با سیاست جدید بانک مرکزی، صرافی‌ها دیگر نقشی ندارند و مسافران مستقیم ارز از باجه‌های بانک‌ها در فرودگاه ارز دریافت می کنند. این سیاست دولت در راستای ایجاد کاهش تقاضا برای ارز مسافرتی بوده، اما عملکرد مدیران در اسفندماه نشان داد این سیاست چندان اثرگذار نبوده است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز