مزایای اقتصادی دیوار سبز خزه‌ای

دیوار خزه ای-کاماپرس

به دنبال افزایش آگاهی‌ جوامع نسبت به مسایل زیست محیطی و طبیعت پایدار، تقاضا برای دکوراسیون سبز و دوستدار محیط زیست رشد بالایی داشته است. در این میان، یکی از ترندهای به صرفه و اقتصادی طراحی داخلی، ماس وال یا همان دیوار سبز خزه ای بوده که طی سالهای اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است. قیمت دیوار سبز خزه‌ ای در کنار سایر مزایای این سبک از دکوراسیون، آن را به انتخابی هوشمندانه برای صاحبان کسب و کارها و بنگاه‌های اقتصادی تبدیل کرده است.

به گزارش کاماپرس، امروزه از هنر دیوار سبز خزه ای به دلیل اثرات مثبت آن بر کسب و کارها استقبال زیادی شده است و بسیاری از رستوران‌‌ها، فروشگاه‌ها، فرودگاه‌ها، هتل‌ها و ساختمان‌های اداری و تجاری به استفاده از ماس وال (دیوار خزه ای) در دکوراسیون و طراحی فضاهای داخلی خود روی آورده­ اند. صرفه­ جویی در هزینه و زمان نگهداری، در کنار قیمت مناسب، مهمترین مزیت اقتصادی استفاده از ماس وال محسوب می‌شود.

از طرف دیگر، ماس وال (دیوار خزه ای) یک سرمایه­ گذاری پایدار به شمار می‌رود؛ چراکه برخلاف سایر نمونه‌های دیوار سبز یا کاغذهای دیواری، با گذشت زمان فرسوده، کهنه  یا حتی خشک نمی‌شود؛ بنابراین سرمایه­ گذاری برای طراحی و اجرای ماس وال به نوعی یک سرمایه گذاری بلند مدت و دارای بازدهی بالا است.

افزایش ارزش ملک با ایجاد جذابیت بصری و خلق فضای آرامش ­بخش، بالا بردن بازدهی اقتصادی کسب و کارهایی مانند اسپا، هتل و رستوران، اثرگذاری در افزایش رضایت و وفاداری مشتری در کنار قیمت مناسب، دیوار سبز خزه ای را به یک سرمایه‌گذاری امن و به صرفه برای اکثر کسب و کارها تبدیل کرده است.

دیوار خزه ای-کاماپرس

راز آسمان پایتخت

مزایای اقتصادی استفاده از دیوار سبز خزه ای

  • صرفه­ جویی در فضا

هر مترمربع دیوار خزه‌ ای تقریبا پنج برابر کمتر از گلدان‌های سنتی فضا اشغال می‌‌کند؛ بنابراین با استفاده از ماس وال در دکوراسیون و طراحی داخلی می‌توان بدون از دست دادن متراژ ارزشمند محیط، فضای سبز بیشتری ایجاد کرد.

  • کاهش هزینه سرمایه‌گذاری و ریسک تجاری

جایگزین کردن دیوار سبز خزه ای با سایر دیوارهای سبز یا گلدان‌های سنتی، هزینه سرمایه گذاری را به حداقل می‌رساند. دیوار خزه‌ ای به خاک یا زیرساخت خاصی نیاز نداشته و برخلاف دیوار سبز زنده، در مکان‌های تاریک و بدون نور نیز رشد می‌کند.

هزینه نگهداری ماس وال یا همان دیوار خزه ای بسیار پایین بوده و دو بار بررسی سالانه برای تشخیص آسیب و رفع آن کافی است. همچنین آلودگی و گرد و غبار جمع شده در دیوار سبز خزه ای با استفاده از روش‌های خاص مانند هوای فشرده به راحتی زدوده می‌شود. قیمت دیوار سبز خزه‌ ای نیز در مقایسه با دیوار سبز زنده حدود 40 درصد ارزان‌تر بوده و وزن آن نیز بسیار کمتر است.

  • مصرف پایین انرژی

اکثر دیوارهای خزه‌ ای نیاز به آبیاری ندارند و حتی با استفاده از ال ای دی‌های کم مصرف می­توان در آنها نورپردازی کرد؛ بنابراین ماس وال علاوه بر جنبه اقتصادی، مزیت اکولوژیکی نیز دارد. دیوار خزه ‌‌ای ایده­ال‌ترین ابزار و عنصر طراحی فضا به سبک دوستار طبیعت بوده و در عین حال به نگهداری بالایی نیاز ندارد. با استفاده از هنر ماس وال می‌توان یک فضا یا محیط  عمومی خسته کننده را به یک منطقه سبز تبدیل کرد.

  • قابلیت انعطاف و شکل ­پذیری بالا با هزینه پایین

انواع ماس وال شامل ایستاده، دیواری یا پانل‌های سبز خزه ای، به راحتی قابل جداسازی و نصب در  مکان‌های جدید است. سهولت حذف، جابه­ جایی یا اصلاح و تغییر شکل، از مهمترین مزایا و قابلیت‌های دیوار سبز خزه ای بوده که آن را از سایر عناصر طراحی و دکوراسیون داخلی متمایز می‌کند.

همچنین یکی از نقاط قوت اصلی دیوار خزه‌ ای، قابلیت طراحی و تغییر شکل نامحدود آن است. علاوه بر این، برخلاف نظر عموم، تنوع خزه بسیار بالاست و در حال حاضر بیش از 20 نوع خزه با شکل، بافت و رنگ متفاوت قابل سفارش و در دسترس است.

  • افزایش رفاه و بهره‌وری کارکنان

تحقیقات زیادی رابطه مستقیم بین طراحی فضای سبز در محیط کار با ارتقای کیفیت کار و بهره­ وری کارکنان را ثابت کرده است. بر اساس نتایج یک تحقیق با موضوع “تاثیر فضای سبز در محیط کار بر خستگی، استرس، تمرکز، خواب آلودگی و بهره­ وری کارکنان”، 86 درصد کارکنان تاثیر گیاهان بر راحتی کار، 84 درصد کارکنان تاثیر گیاهان بر بهبود رفاه و 62 درصد کارکنان تاثیر گیاهان بر افزایش واضح راندمان کار را تایید کردند.

دیوار خزه‌ای همچنین با تغییر CO2 و سایر آلاینده‌ها به بیوماس (زیست توده)، به عنوان فیلتر هوا عمل می‌کند. خزه همچنین با ترشح و جذب رطوبت، به تعادل رطوبت محیط کمک کرده و همچنین تاثیر بالایی بر عملکرد ذهن و بدن دارد؛ بنابراین یک دیوار خزه‌ ای با کیفیت، با کاهش حساسیت و استرس و افزایش کارایی و خلاقیت، منجر به ارتقای بهره­وری کارکنان و کسب و کارها می‌شود.

  • تحول هنر طراحی داخلی

ماس وال یا دیوار خزه ‌ای به نوعی توانسته هنر طراحی داخلی را ارتقا دهد. معماران و طراحان داخلی می‌توانند با هنر ماس وال، دکوراسیون فضا را به طور طبیعی و با هزینه‌ای پایین، تغییر شکل داده و متحول کنند.

دیوار خزه ای-کاماپرس

اطلاع از قیمت، طراحی و اجرای دیوار خزه ای با “بست‌ماس”

بست‌ماس به عنوان اولین فروشگاه رسمی دارای نماد اعتماد الکترونیک و نشان ملی ثبت در زمینه‌ فروش خزه، گیاهان تثبیت شده و گیاهان مخصوص محیط مرطوب در ایران، از سال 13۹۵ فعالیت حرفه‌ای و تخصصی خود را آغاز کرده است. بست‌ماس همچنین موفق به ثبت روشی نوین در تثبیت انواع خزه و گیاه در سازمان ثبت اختراعات ایران شده و از مهر1397 به عنوان تولیدکننده‌ محصولات تثبیت‌شده در ایران و خاورمیانه فعالیت می‌کند.

علاقه­ مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت دیوار سبز خزه‌ ای، نوع طراحی، نصب و اجرای ماس وال می­توانند به وبسایت bestmoss.com مراجعه کرده یا با کارشناسان بزرگترین فروشگاه آنلاین تخصصی خزه در ایران تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : بست ماس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز