مرغ منجمد در میادین میوه و تره بار کیلویی چند؟

براساس گزارش های رسیده از میادین میوه و تره بار، قیمت مرغ منجمد با کمی اختلاف نسبت به خرده فروشی ها، کیلویی 13 هزار تومان در این میادین عرضه می شود.
به گزارش کاماپرس، اگرچه قیمت هر کیلو مرغ در روزهای پایانی سال گذشته و همچنین ابتدای سالجاری، نزدیک به 10 هزار تومان بود اما طی هفته های اخیر شاهد افزایش قیمت این محصول و فروش آن تا کیلویی 22 هزار تومان هم بودیم.
درواقع کمبود تقاضا و بسته بودن هتل‌ها و رستوران‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا، سبب شد که مرغدار مرغ زنده را حدود ۶ تا ۷ هزار تومان بفروشد و مصرف کننده ۱۰ هزار تومان بخرد و این وضعیت موجب ضرر تولید کننده شد.
اما حالا با توجه رشد قیمت مرغ طی هفته های اخیر، شرکت پشتیبانی امور دام ۱۰ هزار تن مرغ منجمد را عرضه می‌کند و قیمت مرغ مصرف‌کننده در میادین میوه و تره بار ۱۳ هزار تومان و در سطح خرده‌فروشی‌ها ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان شده است.
سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اعلام این خبر گفت: شرکت پشتیبانی امور دام عرضه ۱۰ هزار تن مرغ منجمد را از محل ذخایر در میادین میوه و تره بار، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و صنوف منتخب در سطح کشور را آغاز کرده است.

ذخیره 90 هزار تنی مرغ توسط وزارت صمت

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا کلامی افزود: برای حفظ تعادل، دولت مقادیر مازاد عرضه مرغداران را جمع آوری کرد که بر همین اساس با جمع آوری روزانه حدود ۲ هزار تن مرغ در حال حاضر بیش از ۹۰ هزار تن ذخایر گوشت مرغ داریم.
او ادامه داد: در حال حاضر مرغدار مرغ زنده ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان می‌فروشد و متوسط خرده فروشی حدود ۱۵ تا ۱۷ هزار تومان است که بالاترین قیمت مرغ متعلق به سیستان و بلوچستان است که به واسطه نداشتن تولید زیاد و طولانی بودن فواصل بین شهری حدود ۱۷ هزار و ۷۰۰ تومان تومان بود.

راز آسمان پایتخت

برای دسترسی سریعتر به اخبار اقتصادی مهم روز عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز