مراحل تولید و کاربرد قوطی آهن و پروفیل + جدول قیمت روز بازار آهن آلات ایران 10 اردیبهشت 1402

قوطی آهن و پروفیل-کاماپرس
تور لحظه آخری-کاماپرس

قوطی‌ آهن به عنوان یک پروفیل پرکاربرد در صنعت شناخته می‌شود. این محصولات با شکلی همچون جعبه به صورت مربع یا مستطیل ساخته می‌شوند.

به گزارش کاماپرس، قوطی آهن و پروفیل با انواع باز و بسته در صنعت فلزات تولید می‌شود و از محصولات پرکاربرد بازار آهن به حساب می‌آید.

در ادامه کاماپرس، به معرفی این محصول فلزی و ویژگی‎‌های آن می‌پردازد.

تفاوت قوطی با پروفیل چیست؟

قوطی فلزی یک بستر توخالی در شکل‌های مستطیل، دایره و مربع است. این محصولات به نوعی زیرمجموعه پروفیل فلزی هستند. پروفیل‌ها از جمله مواد فلزی با کاربردهای گسترده در صنعت عمران شناخته می‌شوند. به واسطه ظهور پروفیل‌ها سرعت و رشد ساخت‌وساز به میزان قابل توجهی بالاتر رفته است. پروفیل‌ها معمولا دارای سطح ثابت و طول متغیر هستند و به دو نوع بسته و باز تقسیم بندی می‌شوند.

مراحل تولید قوطی آهن

قوطی آهن از ورق‌های فولادی ساخته می‌شود. این ورق‌ها با سیلیس، کربن، گوگرد، فسفر و منگنز ترکیب می‌شوند. پس از ورود ورق‌های آهن به دستگاه‌های مخصوص و تبدیل آن به نوار، محصول نهایی به صورت جعبه‌های چهارگوش به دست می‌آید. دستگاه دیگری، این جعبه‌های فلزی را به طول مشخصی برش می‌دهد.

راز آسمان پایتخت

ویژگی‌های انواع قوطی پروفیل

قوطی پروفیلی در جنس‌های گوناگونی از جمله قوطی آهنی، آلومینیومی، کامپوزیتی، استیل و گالوانیزه تولید می‌شود. طول قوطی آهن به طور معمول به شش و 12 متر می‌رسد اما در سایز‌های دیگر نیز ساخته می‌شود. میزان ضخامت قوطی آهن، این محصول را در دسته دیگری به نام سبک و سنگین تقسیم می‌کند. قوطی آهن سبک یا پروفیل مبلی از ورق روغنی یا ورق نورد سرد تشکیل می‌شود. این محصول در خودروسازی، ساخت دوچرخه، لوازم خانگی و تهیه مبلمان و صندلی کاربرد و مصرف دارد. قوطی آهن سنگین از ورق سیاه تولید می‌شود. جوش پذیری بالا و مقرون به صرفه بودن از جمله ویژگی‌های آن است. کاربرد آن در ساخت سوله، صنایع نظامی، لوازم پزشکی، تابلوهای تبلیغاتی و اسکلت‌های فلزی بزرگ گزارش می‌شود.

وبسایت آهن ملل اصفهان طیف وسیعی از این مقاطع فولادی را به فروش آنلاین می‌رساند. هزینه هریک از این محصولات توسط کارشناسان این مجموعه روزانه آپدیت می‌شود.

جدول زیر قیمت برخی از پرفروش‌ترین محصولات فولادی را دربرمی‌گیرد:

منبع: https://ahanmelal.com/steel-profile-square-tube

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز