چرا باید به متخصص تغذیه مراجعه کنیم؟

کارشناس تغذیه-کاماپرس

اگر شما یا فرزندتان اضافه وزن و یا کمبود وزن دارید، یا اگر از بیماری های گوارشی و دیابت رنج می برید، باید با یک متخصص تغذیه مشورت کنید.

به گزارش کاماپرس، به نقل از پی جو،  متخصص تغذیه، متخصص در زمینه تغذیه مناسب است. او یک مربی، معلم یا روانشناس نیست بلکه یک پزشک است. او چاقی را درمان می کند و در مورد تغذیه مناسب و مشکلات مربوط به وزن و شیوه زندگی سالم توصیه می کند. او برای این کار از شیوه های به روز و نتیجه بخش استفاده می کند.

متخصص تغذیه چه کسی است؟

اگر می خواهید در مورد تنظیم رژیم غذایی و پیشگیری از بیماری های مختلف ناشی از سوءتغذیه مشاوره بگیرید و همچنین یاد بگیرید که چگونه وزن کم کنید یا وزن خود را افزایش دهید باید با یک کارشناس تغذیه تماس بگیرید. سایت پی جو همراه شما در پیدا کردن کارشناس تغذیه خواهد بود. مشاوره با متخصص تغذیه، برای کسانی که به طور مداوم در فعالیت های ورزشی و تناسب اندام شرکت می کنند یا در حال بهبودی پس از آسیب، جراحی یا بیماری جدی هستند، مفید است. در ادامه سایت پی جو را به شما معرفی میکنیم که در آن پزشکان متخصص تغذیه درج شده است.

وظیفه اصلی متخصص تغذیه چیست؟

شغل اصلی یک متخصص تغذیه توسعه برنامه های تغذیه مناسب است. چنین برنامه هایی نه تنها برای بیماران مبتلا به چاقی، بی اشتهایی یا بیماری های دستگاه گوارش مورد نیاز است بلکه افراد سالم نیز به آن علاقه دارند. افراد سالم درک می کنند که یک رژیم غذایی متعادل تضمینی است که در آینده با بسیاری از بیماری ها مواجه نخواهند شد.لیست پزشکان متخصص تغذیه در شیراز ، متخصص تغذیه در کرمان و سایر شهرهای ایران را در پی جو بیابید.

بسیاری از مردم فکر می کنند که متخصص تغذیه عمدتاً با کسانی کار می کند که می خواهند وزن کم کنند. اما بی اشتهایی نیز در حیطه اختیارات آنهاست. به عنوان مثال اختلال خوردن که منجر به کاهش وزن دردناک می شود، بسیار شایع است. در بیشتر موارد، دختران جوان از این اختلال رنج می برند.

راز آسمان پایتخت

در چه شرایطی مراجعه به متخصص تغذیه ضروری است؟

اگر مشکلی با وزن خود دارید حتما باید با یک متخصص تغذیه تماس بگیرید. این امر هم در مورد اضافه وزن و هم برای کمبود آن صدق می کند. در این صورت به هیچ وجه نباید بازدید از یک کارشناس تغذیه را به تعویق بیندازید. به یاد داشته باشید: هرچه زودتر به پزشک مراجعه کنید، حل مشکلات شما آسان تر خواهد بود. قبل از اینکه تصمیم بگیرید با یک رژیم غذایی کم کالری از شر اضافه وزن خلاص شوید، قطعاً نیاز به مشاوره دارید.  در هر کجای ایران و در هر شهری که هستید می توانید برای پیدا کردن متخصص تغذیه از طریق وب سایت پی جو این کار را انجام دهید. مانند متخصص تغذیه در یزد و سایر شهرهای ایران که همگی در سایت پی جو در دسترس شما هستند.

چه افرادی باید به پزشک تغذیه مراجعه نمایند؟

افرادی که دارای بیماری های زیر هستند، باید حتما به یک متخصص تغذیه مراجعه کنند:

  • دیابت
  • شرایط آلرژیک
  • بیماری های انکولوژیک
  • بیماری تیرویید
  • بیماری های مربوط به قلب و عروق و ناراحتی های گوارشی

در تمام موارد ذکر شده در بالا، نوسانات وزن ممکن است، بر وضعیت جسمی بدن تأثیر منفی بگذارند. در عین حال، پیروی از یک رژیم غذایی که با دقت کامل انتخاب شده و متعادل است، به شما امکان می دهد زندگی خود را راحت تر کنید. مشکلات وزن، فقط برای بزرگسالان نیست. اگر کودکی تمایل به چاقی یا بی اشتهایی دارد (این امر به ویژه در مورد دختران نوجوان صادق است)، باید با یک متخصص تغذیه مشورت کند. بیماری های که با کاهش ایمنی همراه است و در نتیجه موجب سوء تغذیه می شود. در چنین شرایطی مراجعه به متخصص تغذیه امری ضروری است. پیروی از توصیه های موثر کارشناس تغذیه، به حل مشکل شما کمک می کند. برای پیدا کردن متخصص رژیم درمانی در تهران، اصفهان، شیراز و هر شهر دیگری با وب سایت پی جو تماس بگیرید.

چگونه برای یک رژیم درمانی اساسی آماده شویم؟

فردی که مشکلات تغذیه ای را تجربه می کند باید یک دفتر ثبت روزانه ویژه داشته باشد که به آن دفتر خاطرات غذایی می گویند. این کار به شما کمک می کند تا وعده های غذایی خود را پیگیری کنید و پویایی تغییرات وزن خود را کنترل کنید. دفترچه خاطرات غذایی شما معمولا موارد زیر را بیان می کند:

  • چه چیزی خوردی
  • چه وقتی آن را خوردی
  • چقدر غذا خوردید (بهتر است تعداد کالری ها را یادداشت کنید)
  • چرا آن را خوردید: آیا گرسنه بودید یا نمی توانستید مقاومت کنید، آیا استرس داشتید و غیره؟

حتما این دفترچه یادداشت را به هنگام مراجعه به متخصص تغذیه همراه خود ببرید. همچنین اگر قبلاً تحت هر گونه معاینه و آزمایش قرار گرفته اید، نتایج آنها را با خود ببرید. یک متخصص تغذیه به هر گونه اطلاعاتی در مورد عادات غذایی شما نیاز دارد. سایت پی جو مشاور و همراه شما در پیدا کردن بهترین متخصص تغذیه در شهر شما خواهد بود.

انتهای پیام

مرتبط با : پی جو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز