لباس تاناکورا بخریم یا نخریم؟

لست سکند

خرید اجناس دست دوم همیشه با احتیاط همراه است، حالا با شیوع کرونا خرید لباس های تاناکورا به سوالی بزرگ در ذهن مشتری ها تبدیل شده است، آنها از انتقال ویروس از طریق لباس ها می ترسند.

به گزارش کاماپرس، علاوه بر مسائل بهداشتی بحث قیمت های لباس های تاناکورا هم مطرح است، با گران شدن دلار قیمت این لباس ها دیگر ارزان نیست.

البته فروشنده های این صنف هم دلخوشی ندارند و بالا و پایین کردن های قیمت ارز کار و کاسبی شان را کساد کرده است، کرونا و بسته شدن مرزها نیز دیگر رمقی برای نفس کشیدنشان باقی نگذاشت.

ایسنا نوشت: این روزها که کمتر مرزی باز است تا مبادا دایره شیوع ویروس کرونا بیشتر شود، لباس‌های دست دوم هم به صورت قاچاق وارد می‌شوند. این را فروشنده‌های مغازه‌های عرضه لباس‌های دست دوم در میدان رسالت تهران می‌گویند؛ محلی که چند سالی است تبدیل به بورس فروش لباس‌های به اصطلاح «تاناکورا» شده است.

این لباس‌ها را که از اربیل عراق، دوبی و پاکستان وارد ایران می‌شوند، کیلویی می‌خرند و دو هفته‌ای در انبار نگه می‌دارند تا اگر ویروس کرونا دارد، از بین برود و بعد روی رِگال می‌چینند. مشتری‌ها هم آنقدر لباس‌ها را بالا و پایین می‌کنند تا بالاخره آنچه که می‌خواهند، پیدا کنند؛ کاری که ساعت در این بین برخی هم تجربه خوبی از خرید لباس‌های دست دوم نداشته‌اند و بعد از لمس این لباس‌ها با مشکلات پوستی یا تنفسی روبه‌رو شده‌اند.

راز آسمان پایتخت

لباس تاناکورا را پرو نکنید

گرچه مینو محرز – متخصص بیماری‌های عفونی – معتقد است: «چنین چیزی نمی‌تواند درست باشد. لباس‌های دست دوم در همه جای دنیا فروخته می‌شوند. اگر کسی با لمس پارچه این لباس‌ها دچار مشکل شده قطعا سابقه حساسیت یا بیماری پوستی داشته است.»

این عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا همچنین درباره مصرف لباس‌های دست دوم در زمانی که درگیر شیوع کرونا هستیم به ایسنا می‌گوید: «مردم می‌توانند لباس‌های دست دومی که می‌خرند بعد از شست‌وشو استفاده کنند و در این زمینه مشکلی وجود ندارد. مشکلی که وجود دارد پُرو لباس است که باعث انتقال ویروس می‌شود. به همین دلیل بهتر است این لباس‌ها بدون پُرو خریداری و بعد از شست‌وشو استفاده شوند.»‌ها وقت یک خریدار را می‌گیرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز