قیمت سکه در یک قدمی 11 میلیون توقف کرد

لست سکند

قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید  نسبت به دیروز حدود ۱۸۰ هزار تومان افزایش یافته است اما همچنان در کانال 10 میلیونی قرار دارد.

به گزارش کاماپرس؛ نرخ سکه همچنان در حال رشد سرسام‌آور است. در حالیکه بنابر گزارش ها در آخرین روز خردادماه گذشته، قیمت سکه به ۷ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان رسید تا این فلز گرانبها رشد 30درصدی را در بهار امسال رقم بزند، حالا در روزهای پایانی اولین ماه تابستان، نرخ سکه به  نزدیک 11 میلیون تومان رسیده است. رشدی حدودا 39درصدی که بی‌سابقه است.

در همین رابطه، نادر بذر افشان دبیرهیات مدیره  اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران به باشگاه خبرنگاران جوان گفته است: امروز ( ۲۵ تیر ۹۹)  هر قطعه سکه تمام بهار آزادی با قیمت۱۰ میلیون و۸۲۰ هزار تومان، نیم سکه۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۱۵۰ هزار  تومان و سکه گرمی  یک میلیون و ۶۸۰ هزار  تومان داد و ستد شد.

حباب سکه یک میلیون  تومان

به گفته او، قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی به  یک هزار و ۸۰۱ دلار  رسید  و هر گرم طلای ۱۸ عیار به  مبلغ یک میلیون و ۱۲ هزار تومان معامله می‌شود. بذرافشان در رابطه با حباب قیمت سکه هم گفته که در حال حاضر حباب سکه یک میلیون  تومان است.

راز آسمان پایتخت

دبیرهیات مدیره  اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران همچنین گفته است: قیمت سکه و طلا نسبت به دیروز افزایش داشته است که علت آن را می توان به افزایش ۸ دلاری اونس جهانی وتاثیر افزایش نرخ ارز در بازار دانست.

رشد تقاضا برای امنیت دارایی

به نقل از ایسنا، قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی هم تحت تاثیر نگرانیها نسبت به افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا و تنشها میان آمریکا و چین افزایش پیدا کرد و در بالای مرز مهم ۱۸۰۰ دلار ایستاد.

همچنین تقاضا برای دارایی امن باعث شده قیمت طلا با وجود صعود بازارهای سهام آمریکا در شب گذشته، صعود کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، در ۱۹۶۶ دلار و ۷۱ سنت ایستاد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، ۸۲۷ دلار و ۸۲ سنت معامله شد. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۹ دلار و۲۲ سنت رسید.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

 

انتهای پیام

مرتبط با : اتحادیه طلا، جواهر، نقره و سکه تهران
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز