سود سکه از سود بورس پیش افتاد

لست سکند

تحلیل بازدهی سرمایه در بازار سکه، طلا و بورس طی 4 ماهه ابتدایی سال نشان می دهد که سکه رقیب جدی بازار سرمایه شده و حتی در هفته گذشته سود سکه از سود بورس پیش افتاده است.

به گزارش کاماپرس، اگرچه بورس برنده تمامی بازارها در بهار ۹۹، لقب گرفت اما با آغاز تابستان، بازدهی بازار سکه به بورس نزدیک شد و بازار سرمایه رقیبی جدی پیدا کرد، این رقابت به قدری جدی شد که طی هفته گذشته شاهد بالاتررفتن سود سکه نسبت به سود بازار سرمایه بودیم.
سکه در هفته گذشته بازدهی بیشتری نسبت به شاخص کل بورس داشت و در حالی نزدیک به ۱۰ درصد رشد کرد که شاخص بازار سرمایه با رشد حدودا ۹ درصدی روبه‌رو بود، چنین روندی نشان می‌دهد که برای بازار سهام در فصل تابستان رقیبی جدی پیدا شده است.

فاصله کم بورس با بازار سکه

تحلیل های سایت نود اقتصادی حکایت از آن دارد که سکه از لحاظ بازدهی در ۲۳ روز ابتدایی تیرماه تنها ۸ درصد کمتر از شاخص کل بورس رشد کرده و این در شرایطی است که در فصل بهار، شاخص کل بازار سرمایه ۱۴۸ درصد افزایش یافته بود و رشد سکه به سختی به ۳۰ درصد می رسید.
همچنین با رشد 2.4 درصدی قیمت سکه در روز سوم هفته(دوشنبه هفته جاری)، میزان بازدهی سکه در تیرماه کمی بیش از ۳۵ درصد شد، از سوی دیگر شاخص کل بورس طی روز گذشته در ارتفاع یک میلیون و ۸۱۶ هزار و ۲۱۴ واحدی قرار گرفت که موجب شد بازدهی آن در ۲۳ روز ابتدایی تابستان به حدود ۴۳ درصد برسد، به عبارتی سهم رشد شاخص کل بورس دیروز تنها 0.2 درصد بود، درحالی که سکه ۲ درصد رشد داشت.
نزدیک شدن بازدهی سکه به بازار سرمایه در تیرماه سالجاری درحالی است که در نیمه ابتدایی سال گذشته هم، شاهد سوددهی بهتر بورس نسبت به دلار، طلا و سکه بودیم، اتفاقی که در فصل بهار سالجاری هم رخ داد اما با آغاز تابستان شرایط تاحدودی فرق کرد و سکه حتی در هفته گذشته بازدهی بیشتری نسبت به شاخص کل بورس داشت.

راز آسمان پایتخت

در این زمینه بیشتر بخوانید:

 

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “سود سکه از سود بورس پیش افتاد

  1. علی گفته:

    رحمت به شیر مادرت حالا اگه بورس رونق نداشته باشه و این پول بیاد رو دلار و سکه به نظرتون چه اتفاقی خواهد افتاد میشه و اینکه گرانی اخیر مقصر اصلیش دلار و سکه هست پول که داخل بورس هست بیرون نیومده چند برابر هم شده نقدینگی بازار رو جمع کرده اگه این نقدینگی جذب نشه انموقع دولت بعدی به قهقرا خواهد رفت اینا که چیزی نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز