سود بورس 500 درصدی سهام یک شرکت خودرویی در 3 ماه

بررسی معاملات و سود بورس شرکت های بازار سرمایه نشان می دهد که ارزش سهام شرکت پارس خودرو طی یکسال گذشته حدود 14 برابر رشد کرده است.

به گزارش کاماپرس، گزارش های منتشر شده از معاملات امروز بورس حکایت از آن دارد که ارزش سهام شرکت پارس خودرو به حدود قیمتی هر سهم ۱۶۰۰ تومان رسیده است، ضمن اینکه ارزش سهام این شرکت خودرویی نسبت به 3 ماه گذشته، رشدی حدود 5 برابر در ارزش هر سهم خود داشته است.
پارس خودرو با ارزش حدودی هر سهم 1600 تومان توانسته است، سود بسیار مناسبی را نصیب سهامداران خود کند چرا که سهام این شرکت از سال گذشته تاکنون حدود 14 برابر افزایش داشته است که خود یک رکورد کم نظیر در سود بورس محسوب می شود.
ناگفته نماند که چندی پیش نماینده ویژه مدیرعامل سایپا(سایپا بزرگترین سهامدار پارس خودرو) از رشد سهام این شرکت خبرداده بود، او گفته بود که قیمت سهام پارس خودرو به زودی با افزایش تولیدات، مشمول رشد سهام خواهد شد.

نگاهی به شرکت پارس خودرو

به گزارش تسنیم، دارایی سهامداران شرکت پارس خودرو در کمتر از یک سال به حدود 14 برابر افزایش پیدا کرده است و به گفته کارشناسان بازار سرمایه پیش بینی می شود این روند رو به رشد ارزش سهام گروه خودرویی در هفته های آینده نیز ادامه داشته باشد.
پارس خودرو، هم‌اکنون در زمینه فروش و مونتاژ چند مدل محدود از شرکت‌های خودروسازی نیسان، رنو و برلیانس آتو فعالیت می‌کند.
این شرکت در سال ۱۳۳۵ به عنوان یک شرکت تولیدی و بازرگانی در زمینه اتومبیل‌های جیپ فعالیت خود را آغاز و از آن دوران تاکنون اقدام به تولید و مونتاژ انواع خودروهای سواری و دو دیفرانسیل در ایران نموده است.
شرکت سایپا با در اختیار داشتن ۸۵٪ درصد از سهام پارس خودرو، بزرگترین سهام‌دار آن به‌شمار می‌آید، ضمن اینکه بخشی از سهام پارس خودرو در بازار بورس اوراق بهادار تهران معامله می‌شود.

آریاک سفر

در این زمینه بخوانید:

 

مرتبط با : پارس خودرو
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز