پرسود ترین سهام های بورس از کدام صنایع هستند؟

لست سکند

با رونق دنباله دار معاملات در بازار بورس متقاضیان خرید سهام افزایش قابل توجهی یافته اند و سرمایه گذاران بورسی به دنبال پاسخ این پرسش هستند که با خرید سهام کدام صنایع بیشتر سود می‌برند؟

به گزارش کاماپرس، این روزها خرید و فروش سهام در بازار بورس سودآوری خود را نشان داده و بسیاری از افرادی که پیش از این علاقه ای به حضور و معامله در بازار سرمایه نداشتند خود از این بازار سود برده اند و به مبلغان بورس تبدیل شده اند.

وضعیت معاملات در بورس به گونه ای است که برخی به کنایه می گویند هر سهامی که خریداری کنید سود شما قطعی به نظر می رسد اما واقعیت این است که بر اساس آمارها و اطلاعات موجود سهام برخی شرکت ها و صنایع بازدهی بیشتری نسبت به دیگر سهام داشته اند.

در ادامه بازدهی و سودآوری صنایع بورسی و برخی نمادهای مهم را از نگاه روزنامه دنیای اقتصاد مرور می کنیم.

سهام گروه خودرو صدر نشین بازدهی

راز آسمان پایتخت

میانگین بازده ۳۸ صنعت فعال بورسی از ابتدای سال تاکنون نشان از صدرنشینی گروه خودرو و ساخت قطعات با بازده ۶/ ۲ درصد دارد. دو لیدر اصلی گروه خودرو و ساخت قطعات یعنی سایپا و ایران‌خودرو با بیش از یک ماه تاخیر به گردونه معاملات بورس تهران پیوستند و در یک رالی پرشتاب صعودی به ترتیب با رشد قیمت حدود ۵۰۰ و ۷۶۰ درصد همراه شدند.

درخشش سود گروه چرمی با «وملی» و چند رشته ای با «شستا»

پس از آن نیز گروه محصولات چرمی با تک‌نماد «وملی» میانگین روزانه بازدهی به میزان ۵/ ۲ درصد را از آن سهامداران خود کرده و شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی سومین صنعت پربازده بورس تهران در سال جاری است که با لیدری «شستا» روزانه ۳/ ۲ درصد سود ارزانی معامله‌گران خود کرده است.

منسوجات و کاشی و سرامیک در قعر جدول سودآوری

در میان گروه‌های صدرنشین بورس تهران، صنایع بزرگ کالایی هم دیده می‌شوند. جایی که پالایشی‌ها معادل ۰۶/ ۲ درصد، فلزات اساسی ۹۲/ ۱ درصد، معدنی‌ها ۸۲/ ۱ درصد و زیرمجموعه‌های گروه محصولات شیمیایی با بازده روزانه ۶۸/ ۱ درصد همراه شده‌اند. در مقابل اما منسوجات، کاشی و سرامیک و محصولات کاغذی که در زمره گروه‌های کوچک بازار قرار می‌گیرند، کمترین بازدهی روزانه را از آن سهامداران خود کرده‌اند.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

 

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز