عرضه اولیه 20 شرکت جدید در بورس تهران

یک مقام مسئول در سازمان بورس از عرضه اولیه 20 شرکت جدید در بورس تهران خبر داد و گفت: حدود ۲۰ شرکت جدید با سپری کردن مراحل قانونی در حال ورود به بازار سرمایه هستند.

به گزارش کاماپرس، استقبال فراوان سرمایه گذاران از سرمایه گذاری در بورس و افزایش روزافزون کدهای بورسی فعال مسئولان سازمان بورس اوراق بهادار را به عمق دهی هر چه بیشتر بازار ترغیب کرده و روند پذیرش و عرضه اولیه سهام شرکت ها در بورس شتاب بیشتری گرفته است.

مسئولان ارشد کشور از جمله رئیس جمهور و وزیر اقتصاد نیز بر واگذاری و عرضه اولیه سهام شرکت های دولتی در بورس تاکید فراوان دارند و روز گذشته نیز حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه هیات دولت بر الزام شرکت های دولتی به عرضه سهامشان در بورس تاکید کرد.

سازمان بورس پیگیر ارتقا زیرساخت های الکترونیک کارگزاری ها است

بنا به اعلام باشگاه خبرنگاران جوان، خدابخش مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس نیز با حضور در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به روند صعودی بورس و استقبال شرکت ها برای ورود به این بازار تصریح کرد: حدود ۲۰ شرکت جدید در حال ورود به بازار سرمایه هستند.

آریاک سفر

وی خاطرنشان کرد: امروز عرضه اولیه  در بورس خواهیم داشت. در سال ۹۹، هفت شرکت وارد بازار سرمایه شدند که ما شفافیت و صورت مالی شرکت ها را بررسی می کنیم.

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس با اشاره به اینکه رشد و توسعه بورس شتابان است ادامه داد: ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در آخرین عرضه اولیه شرکت کردند، لذا باید  فرهنگ سازی مناسبی هم صورت گیرد.

او با اشاره به اینکه شرکت‌های کارگزاری باید بزرگ شوند افزود: ۱۰۸ کارگزاری در سطح کشور داریم، به طوری که باید شعبات و آی تی کارگزاری‌ها گسترش پیدا کند. سازمان بورس اوراق بهادار ترغیب و پیگیری می کند تا بحث الکترونیک و گسترش شعبات از سوی کارگزاری ها دنبال شود.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

 

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز