سود بورس چند برابر سکه و دلار و مسکن است؟

آمارهای منتشر شده از بازدهی و ارزش معاملات بازارهای مختلف در دو ماهه ابتدایی سالجاری نشان می دهد سود بورس به مراتب بیشتر از بازارهای موازی دیگر از جمله سکه، دلار و مسکن بوده است.

به گزارش کاماپرس، سرمایه گذاران در بازارهای مختلف در سالجاری در مقاطعی از سال به ارزیابی سود خود از این سرمایه گذاری و مقایسه بازدهی سرمایه گذاری خود و بازدهی بازارهای دیگر می پردازند و برخی از آنها اقدام به جابجایی و انتقال سرمایه از یک بازار به بازار پرسودتر می کنند.

در اقتصاد ایران نیز که با مشکل تورم و تلاطم در بازارها دست و پنجه نرم می کند ارزیابی بازدهی بازارها و انتقال سرمایه به آن بازارها برای حفظ سرمایه های خرد اهمیت فراوانی دارد. در ادامه نگاهی داریم به ارزیابی های انجام شده توسط اتاق بازرگانی از بازدهی بازار سکه ، دلار، مسکن و بورس.

سود سکه چقدر بوده است؟

میانگین قیمت هر سکه طرح جدید نیز در دو ماهه ابتدایی سال قبل، چهار میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قیمت خورده که در قیاس با مدت مشابه امسال که عدد شش میلیون و ۷۰۰ هزار تومان را به ثبت رسانده، افزایشی ۳۶ درصدی را نشان می‌دهد. قیمت سکه در خردادماه جهش ناگهانی داشت و از 10 میلیون فراتر رفت.

آریاک سفر

سود دلار چقدر بوده است؟

میانگین نرخ دلار در بازار آزاد از حدود ۱۴ هزار تومان در دو ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۸، به حدود ۱۶ هزار تومان در دو ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۹ رسیده که افزایشی حدودا ۱۴ درصدی را نشان می‌دهد.دلار نیز در خردادماه و تیرماه رکورد قیمتی خود را شکست و از 20 هزار تومان عبور کرد.

سود مسکن چقدر بوده است؟

میانگین قیمت هر متر واحد مسکونی در تهران در دو ماهه سال ۱۳۹۸، ۱۲ میلیون تومان بوده که این عدد در پایان اردیبهشت سال جاری از مرز ۱۶ میلیون تومان گذشته و افزایشی حدود ۳۵ درصدی را ثبت کرده است.

سود بورس چقدر بوده است؟

ارزش سهام معامله شده در بورس از دو ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۸ تا مدت مشابه سال جاری، ۶۹۰ درصد رشد کرده است. تعداد سهام معامله شده در این بازار در مقایسه میان دو سال نیز رشدی حدودا ۹۰ درصدی را نشان می‌دهد. شاخص کل‌ هم‌وزن در ابتدای فروردین در کانال 33 هزار واحدی قرار داشت و در پایان اردیبهشت ماه به 56 هزار واحد رسید که بازدهی 70 درصدی را نشان می‌دهد. بر این اساس می توان گفت سود بورس در دوماه ابتدایی سال نسبت به سود سکه و مسکن حدود دو برابر بوده است.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

 

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
آریاک سفر
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز