یک توصیه مهم برای سود کردن در بورس

لست سکند

کارشناسان بازار سرمایه به سهامداران توصیه می کنند که برای سود کردن در این بازار ، همه سرمایه خود را در سهم یک شرکت وحتی یک صنعت، سرمایه‌گذاری نکنند.
به گزارش کاماپرس، چند ماهی است که بازار سرمایه مورد استقبال چشمگیر مردم قرار گرفته و حجم سهامداران حقیقی افزایش قابل ملاحظه ای داشته است، علت آن هم رشد خوب شاخص ها در بورس است اما موضوعی که سهامداران تازه کار به آن بی توجه هستند و کارشناسان بازار سرمایه همواره به آن تاکید می کنند، چگونگی خرید سهم در بورس است و اینکه سهامداران نباید سهم های خود را فقط از یک شرکت و یا یک صنعت انتخاب کنند.
شاید شما هم شنیده باشید که فلان فرد چند ده میلیون یا چند صد میلیون از سرمایه خود را وارد بورس کرده و تنها یک سهم خریده و سود خوبی هم کرده است.
اگر شما بهترین مشاوران را داشته باشید و یا با دقیق ترین روش های ارزشیابی و انتخاب سهام، سهمی را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کرده باشید، باز هم براساس اصول ثابت شده مدیریت سرمایه و مدیریت ریسک، صلاح نیست که همه تخم مرغ‌های خود را در یک سبد بگذارید.
ممکن است که قبلا دیگران و یا حتی خود شما چنین کاری کرده و سود خوبی هم به دست آورده باشید، اما بنا به دلایل زیر ممکن است، همیشه بخت با شما یار نباشد و دچار ضرر غیر قابل جبرانی شوید.

دلایل ضرردهی خرید تک سهم یا تک صنعت

گاهی ممکن است نماد یک شرکت به دلایل غیر قابل پیش بینی بسته شده و تا مدت ها غیر قابل معامله باشد و بعد از باز شدن هم قیمت آن افت کرده باشد.
به گزارش فارس، نمونه‌های زیادی از بسته شدن طولانی مدت (حتی چند ساله) و غیر قابل پیش بینی نمادها وجود دارد، در این صورت اگر شما فقط سهام همین یک نماد بسته شده را داشته باشید، باید مدت طولانی منتظر باز شدن نماد سهم خود باشید و اگر زیر قیمت بسته شدن باز شود که ضرر زیادی را هم متحمل خواهید شد.
اما چرا همه سهم های شما در یک صنعت نباشد؟ رحیم قاسمی در یادداشتی که در فارس منتشر شده در پاسخ گفته است: معمولا اتفاقاتی که در بازار روی می‌دهد اثرات یکسانی بر روی شرکت های مختلف فعال در یک صنعت خواهد داشت. به طور مثال کاهش قیمتهای جهانی فولاد اثر کاهنده بر سهام کلیه فولادسازان (حتی دنیا) می‌گذارد. پس بهتر است شما از یک صنعت فقط یک شرکت را برای سرمایه گذاری انتخاب نمائید تا اصول مدیریت سرمایه و ریسک را رعایت کرده باشید.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

 

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

3 دیدگاه برای “یک توصیه مهم برای سود کردن در بورس

  1. Dh گفته:

    سلام خواستم بدونم که میگه سهام اولیه سود بهتری داره چه جوری مثلا سهام سیتا کشف قیمت ۱۵۷۵ شد یعنی عرضه اولیه .حالا بعد از چند روز قیمت هر سهم رو میشه ۱۶۸۰ خرید یعنی فرقش فقط ۱۰۰ تومنه پس چرا میگن عرض اولیه سودش بهتره و یا عرضه اولیه سهام وپویا تا الان که یه هفته بشتر گذشته در هر سهام فقط ۴۰ تومن افزایش قیمت داشته که فرق زیادی با عرضه اولیه نداشته لطفا یکی راهنمایی کنه من تازه کارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز