قیمت روز آهن 26 مهر 1402/ فروآلیاژ چیست و چه کاربردی دارد؟

تور لحظه آخری-کاماپرس

فروآلیاژها محصولات پرکاربردی در عرصه فولاد هستند که کیفیت متمایزی به فولاد و چدن می‌دهند. این مواد عملکردهای مهمی را در طول چرخه‌های تولید فولاد و آهن انجام می‌دهند. کروم، منگنز و سیلیکون جزو فروآلیاژهای اصلی محسوب می‌شوند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ روز، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید

به گزارش کاماپرس، اصطلاح فرو یا فریک به ترکیبی گفته می‌شود که آهن یا ساختارهای مربوط به آن را دارد. مثلا فروآلیاژ آهن به عنوان عنصر پایه همراه با یک یا چند عنصر دیگر که در طول تولید فولاد مورد استفاده قرار می‌گیرند، هستند. این محصولات از نظر کاربرد دو دسته می‌شوند. یکی از آن‌ها فروآلیاژ حجیم است که به طور انحصاری در فولادسازی و ریخته گری مورد استفاده قرار می‌گیرد.  فرو کروم، فروسیلیسیم، فرو منگنز، سیلیکو منگنز و فرو نیکل جزو فروآلیاژهای حجیم هستند. گروه دوم فروآلیاژ فرعی هستند که تنوع زیادی دارند و در مقادیر کمی تولید می‌شوند. فرو وانادیوم، فرومولیبدن، فرو تنگستن، فرو تیتانیوم و فروبور و فرونیوبیم در گروه بندی فروآلیاژ فرعی قرار می‌گیرند.

85 تا 90 درصد تمام فروآلیاژهای تولیدی در صنایع فولادسازی کاربرد دارد مابقی آن نیز برای آلیاژهای غیرآهنی و در صنایع شیمیایی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

قیمت فروآلیاژ چقدر است و چگونه تعیین می‌شود؟

قیمت فروآلیاژها به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از آن‌ها درجه مرغوبیت است که هر چقدر ماده اولیه به کار برده شده در تولید فروآلیاژ باکیفیت‌تر باشد، محصول نهایی مرغوبیت بیشتری دارد. پروسه و نحوه تولید فروآلیاژهای نیز در قیمت آن‌ها موثر است. میزان عرضه و تقاضا، گرید فروآلیاژ و قیمت ارزها، به خصوص دلار، از دیگر مواردی هستند که روی نرخ تمام شده این محصول اثر دارند.

راز آسمان پایتخت

کارخانه‌های تولیدکننده فروآلیاژ معمولا این قبیل محصولات را در بازار بورس یا از طریق شرکت‌های واسط معتبر و شناخته شده به فروش می‌رسانند. یکی از این شرکت‌های واسط آهن ملل است که همواره قیمت روز فروآلیاژ را آپدیت کرده و در اختیار متقاضیان آن قرار می‌دهد.

بهترین شرکت واسط برای خرید انواع فروآلیاژ کدام است؟

افرادی که مایل به خرید این محصول هستند، باید به وبسایت آهن ملل سر بزنند. آهن ملل به عنوان یک مجموعه واسط معتبر، امکان خرید و فروش انواع فروآلیاژ را با قیمت مناسب فراهم کرده است. متقاضیان این امکان را دارند برای خرید فروآلیاژ مورد نظر خود در اندازه مدنظرشان با کارشناسان این مجموعه گفت و گو داشته باشند و سپس با خیال آسوده فرآیند خرید خود را تکمیل کنند.

جدول زیر قیمت دقیق و روز انواع فروآلیاژ بازار را نشان می‌دهد؛

https://ahanmelal.com/steel-basic-materials/ferro-alloy-price

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز