قیمت روز آهن و لوله گالوانیزه 21 فروردین 1402

تور لحظه آخری-کاماپرس

لوله گالوانیزه یک لوله با روکشی از فلز روی است. پوشش لوله گالوانیزه، از آن در برابر خوردگی محافظت می‌کند. این لوله بیشتر در بخش‌‌های بیرونی ماننده نرده‌ها یا در برخی از لوله‌کشی‌های داخلی استفاده می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار آهن آلات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، لوله گالوانیزه در صنایع گوناگونی کاربرد و مصرف دارد. دلیل استفاده گسترده از این لوله، بیشتر بودن مزیت آن در مقایسه با معایب آن است. در ادامه کاماپرس به بیان مزایا و معایب لوله گالوانیزه می‌پردازد.

مزایای لوله گالوانیزه

آهن موجود در فولاد با اکسیژن و آب واکنش می‌دهد و به راحتی باعث زنگ زدگی می‌شود. با پوشش عنصر روی این اتفاق کمتر می‌افتد. در نتیجه ضد زنگ بودن یک مزیت مهم در استفاده از لوله گالوانیزه است. طول عمر لوله گالوانیزه زیاد است. به عنوان مثال این لوله‌ها بیش از 50 سال در بسیاری از مناطق روستایی و بیش از 25 سال در محیط‌های شهری و ساحلی، دوام و ماندگاری دارند. فرآیند بازرسی لوله گالوانیزه ساده و آسان است. پوشش‌های گالوانیزه را می‌توان به صورت بصری بررسی کرد. لازم به ذکر است که از لوله گالوانیزه می‌توان به واسطه فرآیند بازیافت چندین بار استفاده کرد.

معایب لوله گالوانیزه

در صورتی که بازرسی‌های لازم صورت نگیرد و لوله گالوانیزه از درون شروع به خوردگی کند، آسیب‌های جدی آغاز می‌شود. در این حالت، مواد خورنده و سرب فلزات به منبع آب نفوذ می‌کنند. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، مواد معدنی مضر شروع به تشکیل پلاک‌هایی می‌کنند که داخل لوله‌ها را بپوشاند. با گذشت زمان جریان آب محدود می‌شود و ممکن است به مرور رنگ آب تغییر کند.

راز آسمان پایتخت

مانند سایر محصولات فولادی، قیمت لوله گالوانیزه نیز متناسب با عوامل مختلفی تغییر می‌کند. ضخامت، اندازه و وزن، هزینه نهایی این محصول را متفاوت می‌کنند. قیمت شمش، سنگ آهن، نرخ ارز، نفت، هزینه‌های حمل و نقل از دیگر فاکتورهای تاثیرگزار در تغییر قیمت روز لوله گالوانیزه است. کارشناسان مجموعه آهن ملل اصفهان به صورت روزانه قیمت محصولات فولادی را در وبسایت این شرکت بارگزاری می‌کنند. هزینه لوله گالوانیزه با در نظر گرفتن گزینه ارزش افزوده قابل مشاهده است.

جدول زیر قیمت لوله گالوانیزه و برخی از محصولات فولادی را در این تاریخ شامل می‌شود:

منبع: https://ahanmelal.com/metal-pipe/galvanized-pipe-price

انتهای پیام

 

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز