قیمت روز آهن آلات 10 شهریور 1401 / قیمت قوطی گالوانیزه و مزایای آن

گالوانیزه، فرآیندی است که طی آن آهن یا فولاد با روی پوشانده می‌شوند تا در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی محافظت شوند. قوطی و پروفیل هم از محصولاتی به شمار می‌روند که گالوانیزه می‌شوند و با توجه به همین موارد در کنار وزن، سایز و ضخامت و … قیمت قوطی گالوانیزه تعیین می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار آهن، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید

به گزارش کاماپرس، هزینه گالوانیزاسیون نسبت به سایر روش‌های مقاوم‌سازی آهن و فولاد در برابر رطوبت، ارزان‌تر است. به همین دلیل، قیمت قوطی گالوانیزه هم نسبت به انواع قوطی ضدزنگ دیگر کمتر است.

زمانی که محصول فولادی گالوانیزه می‌شود، طول عمر آن تا حدود 30 سال افزایش خواهد یافت و در برابر انواع ضربه‌ها و فشارها مقاوم می‌شود. همچنین این محصول استحکام کششی نسبتاً مطلوب و شکل‌پذیری قابل توجهی به دست می‌آورد. فرآیند شست‌وشو و نظافت نسبتاً ساده نیز از دیگر مزایای یک محصول گالوانیزه است.

به علت همین ویژگی‌ها است که پروفیل گالوانیزه در ساخت در و پنجره و همچنین ساخت یا طراحی کناف به کار می‌رود. بسیاری از انواع پروفیل گالوانیزه در صنایع مختلف استفاده می‌شوند. انواع پروفیل گالوانیزه و کاربرد آن‌ها در ادامه معرفی خواهند شد؛

راز آسمان پایتخت

انواع پروفیل گالوانیزه چه کاربردی دارند؟

پروفیل گالوانیزه UH36 دارای سطح مقطع باز است، در واقع قوطی نیست و در ساخت سقف‌های کاذب کاربرد دارد. پروفیل گالوانیزه L25 هم یک نبشی گالوانیزه است که برای ساخت سقف‌های کناف استفاده می‌شود. همینطور قوطی گالوانیزه F47 نوعی پروفیل گالوانیزه U شکل است که در سقف‌های کناف کاربرد دارد.

قوطی گالوانیزه فلنج نوعی قوطی گالوانیزه با سطح مقطع مربعی یا چهار گوش است که لبه‌های آن فلنج شده است. پروفیل گالوانیزه C50 نوعی پروفیل با سطح مقطع باز که برای سبک‌سازی سازه‌ها، ساخت سقف‌های کاذب، پارتیشن‌ها و دیواره‌ها به‌ کار می‌رود. پروفیل گالوانیزه  c70 و c100 نیز کاربردی مشابه همین دارند.  پروفیل گالوانیزه U48 نوعی پروفیل گالوانیزه با سطح مقطع باز است که این نوع پروفیل هم جهت سقف‌های کناف، سبک‌سازی و مقاوم‌سازی سازه کاربرد دارد.

آنطور که به نظر می‌رسد، معمولاً پنجره‌ها و در‌های ساختمانی مواجهه‌ بیشتری با رطوبت داشته و بیشتر زنگ می‌زنند؛ در نتیجه از پروفیل گالوانیزه ساخته می‌شوند. علاوه بر ساخت پنجره‌های فولادی گالوانیزه، می‌توان از قوطی گالوانیزه برای تقویت پنجره‌های پی وی سی هم بهره برد. پروفیل گالوانیزه از تغییر شکل چارچوب‌های پی وی سی جلوگیری می‌کند و آن‌ها را در شکل اصلی‌شان حفظ می‌کند. علاوه بر این‌ها، قوطی گالوانیزه کاربردهایی همچون ساخت انواع لوله‌های فلزی، حفاظت و مهار برخی قطعات ارزشمند در ساختمان و طراحی و ساخت انواع سینی کابل در محیط‌های خانگی یا صنعتی هم دارد.

قیمت قوطی گالوانیزه چگونه محسابه می‌شود؟

قیمت قوطی گالوانیزه همانند همه محصولات تولیدشده از آهن، بر اساس وزن حساب می‌شود. این نوع قوطی، به‌صورت شاخه‌ای و در طول‌های 3 متری، 6 متری و 9 متری در بازار موجود است. می‌توان بر اساس میزان عرضه و تقاضای بازار چنین استنباط کرد که استفاده از ورق‌های آهن با ضخامت 2، 2.5 و 3 برای قوطی‌های گالوانیزه محبوبیت بیشتری دارد. در جدول زیر، قیمت انواع محصولات آهنی قابل مشاهده است؛

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز