قیمت دلار آماده سقوط به نیمه کانال 25 هزار تومان

لست سکند

با وجود آن که قیمت دلار در ابتدای معاملات روز گذشته افزایشی بود و از مرز 26 هزار تومان گذشت اما این روند پایدار نماند و در اواخر وقت دیروز دلار به کانال پایین تر بازگشت.

به گزارش کاماپرس، معامله گران بازار ارز دیروز شاهد دو نیمه متفاوت در بازار بودند که در نیمه اول – قبل از ظهر – روند قیمت ها افزایشی بود و در نیمه دوم – ساعات عصرگاهی – قیمت ها در شیب نزولی قرار گرفت.

نوسان گیران بازار ارز چنین وضعیتی را می پسندند چرا که نوسان های یک روزه برای آنها سود فراوانی دارد. هیجان بازار اگر به افزایش تقاضا و ایجاد موج بزرگ تقاضا منجر شود دلالان را بسیار خوشحال می کند چرا که آنها به سرعت قیمت دلار را بالا می برند و سود بادآورده ای را یک روزه نصیب خود می کنند.

در دو هفته اخیر بازار کشش ایجاد چنین تقاضایی را نداشته و دیروز هم افزایش قیمت به ایجاد موج تقاضا منتهی نشد و نهایتا تب افزایش قیمت دلار در ساعات عصرگاهی فروکش کرد.

امروز بسیاری از معامله گران بازار ارز انتظار کاهشی شدن بازار را دارند و منتظرند با فروکش کردن امواج سیاسی بازار به روند قبلی خود که در آن نرخ ارز به سمت پایین تمایل داشت، بازگردد.

راز آسمان پایتخت

کاهش قیمت دلار در انتظار نزولی شدن حواله درهم

روزنامه دنیای اقتصاد در این باره نوشته است؛ به‌نظر می‌رسد برای معامله‌گران دلار مرز ۲۶ هزار تومانی از اهمیت زیادی برخوردار شده است و عدم عبور از آن به‌عنوان یک سیگنال کاهشی در بازار مورد تفسیر قرار می‌گیرد. البته دیروز نرخ حواله درهم هم کاهشی بود و این متغیر نیز در انتظارات بازیگران بازار داخلی موثر بود.

به گفته فعالان بازار ارز، در صورتی که قیمت دلار قرار باشد به افت خود ادامه دهد، نرخ حواله درهم هم باید به زیر مرز ۷ هزار تومانی برود.

ضمنا رفتار معامله‌گران ارزی در روز شنبه نشان می‌داد که کسی حاضر به ریسک زیاد نیست؛ چراکه کمتر کسی به‌دنبال خرید و فروش‌های سنگین بود. با این حال، در اواخر روز میزان فروش هم در بازار سکه و هم در بازار ارز بالا رفته بود که می‌تواند منجر به شروع کاهشی بازار در روز جاری شود.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید:

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار ارز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز