فقط یک بار مسواک بزن!!

تور لحظه آخری-کاماپرس

تا به حال کسی را دیده اید که از زیادی مسواک زدن دچار مشکل شود و دندانپزشک از او بخواهد خواهشا یک بار در روز مسواک بزن؟!!

به گزارش کاماپرس، چند وقت پیش مادر یکی از دوستانم به علت درد شدید و حساسیت دندان هایش، به دندانپزشک مراجعه کرد. جالب اینجا بود که هیچ کدام از دندان هایش پوسیده نبود و مشکل او به خاطر تحلیل لثه هایش بود.
محکم و بیش از حد مسواک زدن، مصرف غذاهای سفت، کهولت سن، دندان قروچه و پوکی استخوان ممکن است از دلایل تحلیل رفتن لثه ها باشد. تحلیل لثه یک اتفاق تدریجی است و آنقدر آرام پیش روی می کند که شخص مبتلا تا زمانی که فاصله بین دندان و لثه هایش را نبیند یا حساسیت های شدید برایش ایجاد نشود، متوجه آن نمی شود. کسی که دچار این مشکل می شود، می تواند با رعایت بهداشت دهان و دندان، استفاده از مسواک های نرم و کمتر مسواک زدن، داشتن تغذیه سالم و رژیم غذایی متعادل از پیش روی این بیماری جلوگیری کند اما مشکل اصلی زمانی است که کار از کار گذشته باشد و کاری از دست دندانپزشک برنیاید.
نگران نباشید!! وقتی می گوییم دندانپزشک معمولا منظور ما همان دندانپزشک عمومی است. و زمانی که می گوییم کاری از دست دندانپزشک برنمی آید به معنی حل نشدنی بودن این مشکل نیست. بلکه شما می توانید با مراجعه به یک پریودنتیست (متخصص جراحی لثه)، به درمان این بیماری بپردازید.
تخصص های دندانپزشکی که شاید با آن ها آشنا نباشید
اگر شما هم قبل از این، اسم پریودنتیست به گوشتان نخورده بود و نمی دانستید به جز دندانپزشک عمومی، متخصص جراحی لثه هم وجود دارد؛ جالب است بدانید علاوه بر متخصص جراحی لثه، تخصص های دیگری از دندانپزشکی وجود دارد که در صورت آشنایی با آن ها هنگام بروز مشکل، بهتر می دانید باید به چه کسی مراجعه کنید؟

دندانپزشک عمومی

دندانپزشک عمومی همان کسی است که با استفاده از آیینه های دندانپزشکی و عکس opg دندان، دندان های شما را معاینه می کند و به مشکلاتی مانند پوسیدگی دندان، شکستگی و ترک خوردن دندان، عصب کشی، جرم گیری و … رسیدگی می کند.

دندانپزشک کودکان

راز آسمان پایتخت

دندانپزشک کودکان به طور تخصصی به بررسی مشکلات مربوط به دهان و دندان کودکان و نوجوانان می پردازد.

اندودنتیست (متخصص درمان ریشه دندان)

متخصص ریشه دندان، دندان های شما را از مرگ حتمی نجات می دهد و به بررسی بیماری های اطراف ریشه دندان می پردازد. در واقع زمانی که مشکلات دندان، از یک سری پوسیدگی های سطحی، فراتر می رود و به بافت مرکزی و ریشه دندان می رسد، اندودنتیست، وارد عمل می شود.

ارتودنتیست (متخصص ارتودنسی)

ارتودنسی احتمالا شما را به یاد آن سیم هایی می اندازد که برای ردیف شدن دندان ها استفاده می شود. اما حوزه کاری متخصص ارتودنسی به همین محدود نمی شود و به طور کلی درمان ناهنجاری های دندان، فک و صورت، اصلاح الگوی رشد دو فک و … را نیز شامل می شود.

پریودنتیست (متخصص جراحی لثه)

لثه با اینکه عضو بی سروصدا و کم اهمیتی به نظر می رسد، حفظ سلامت آن از اهمیت زیادی برخوردار است و بی توجهی به بیماری های لثه، مشکلات زیادی به همراه دارد. متخصص جراحی لثه به طور اختصاصی به تشخیص و درمان بیماری های مربوط به لثه می پردازد.

متخصص پروتزهای دندانی و ایمپلنت

منظور از پروتزهای دندانی، هر نوع دندان مصنوعی است که جای دندان های از دست رفته را می گیرد. و متخصص پروتزهای دندانی به مسائل مربوط به پروتزهای ثابت و متحرک، انواع درمان ایمپلنت، درمان تخریب های شدید دندان و … می پردازد.

متخصص جراحی دهان، فک و صورت

تمام جراحی های ساده تا پیشرفته ناحیه ی فک و صورت اعم از جراحی خارج کردن دندان عقل، جراحی های زیبایی فک، چانه و صورت، جراحی های خارج کردن کیست ها، تومورها، قرارگیری ایمپلنت و … در حوزه کاری متخصصین جراحی دهان، فک و صورت قرار می گیرد.

متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی

به طور کلی هر کاری که باعث می شود شما لبخند زیباتری داشته باشید اعم از بهبود ظاهر دندان ها و لثه، بلیچینگ یا سفید کردن دندان ها، بستن فاصله دندانی، تاج گذاشتن روی دندان، میناکاری دندان و قرار دادن انواع روکش ها در حیطه وظایف متخصصین ترمیمی و زیبایی دندان قرار می گیرد.

چطور یک دندانپزشک خوب پیدا کنیم؟

وقتی مشکلی برای دندان هایمان پیش می آید، پیدا کردن یک دندانپزشک خوب به یکی از دغدغه هایمان تبدیل می شود و معمولا اولین کاری که می کنیم پرس وجو از دوستان و آشنایان است. اما راه های دیگری هم علاوه بر معرفی توسط آشنایان وجود دارد که یکی از آن ها پرسیدن از گوگل است!! اما گوگل هم با توجه به حجم زیاد اطلاعات موجود در اینترنت، ممکن است شما را گیج کند. بنابراین ما در وبسایت کرج تبلیغ که یک بانک معرفی مشاغل در کرج است، لیستی از بهترین دندانپزشکان کرج را در اختیار شما قرار داده و به معرفی آن ها پرداخته ایم.

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز