فرصت تحصیل و کار در ترکیه با خرید ملک در این کشور

تور لحظه آخری-کاماپرس

امروزه کشور ترکیه به دلیل رشد اقتصادی، پیشرفت صنعتی و نزدیکی به ایران به یکی از مقاصد پرطرفدار مهاجرتی برای ایرانیان تبدیل شده است. بنا به گزارش مرکز آمار ترکیه، در سال 2021 بیش از 80 هزار ایرانی به کشور ترکیه مهاجرت کردند. هزینه‌های پایین و مناسب زندگی، سیستم حمل و نقل پرسرعت، سیستم آموزشی قوی و اخذ اقامت دائم از مواردی است که ترکیه را به یکی از مهاجرپذیرترین کشورها تبدیل کرده است.

به گزارش کاماپرس، بسیاری از افراد، مهاجرت از طریق خرید ملک در ترکیه را ساده‌ترین و سریع‌ترین روش مهاجرتی می‌دانند. قوانین ترکیه به مهاجران خارجی اجازه می‌دهد که با خرید ملک در ترکیه بتوانند امکاناتی همچون تحصیل و کار در این کشور، مراقبت‌های رایگان درمانی و اقامت ترکیه را اخذ کنند.

در این گزارش چگونگی دریافت پاسپورت و اقامت دائم ترکیه از طریق خرید ملک در این کشور بررسی شده است.

قوانین و شرایط خرید ملک در ترکیه

در گذشته خرید ملک در کشور ترکیه آسان بود و هر فردی بر پایه بودجه خود می‌توانست در هر شهری از این کشور ملکی تجاری، آپارتمان یا زمین خریداری کند، ولی در سال‌های اخیر با افزایش تقاضا برای خرید ملک در ترکیه، دولت این کشور قوانین جدیدی تصویب کرد.

براساس قوانین جدید، افرادی که هدفشان از خرید خانه در ترکیه اخذ اقامت دائم این کشور است، باید در شهرهای بزرگ این کشور همچون استانبول، آنکارا، ازمیر، بورسا، آنتالیا، آدانا، مرسین و غازیانتپ ملکی به ارزش بیش از 75 هزار دلار خریداری کنند و اگر قصد خرید خانه در شهرهای کوچک آن داشته باشد، ارزش خانه او باید بیش از 50 هزار دلار باشد تا بتواند برای اخذ اقامت ترکیه درخواست دهد. به طور کلی، اگر قصد دارید خانه‌ای با قیمتی مناسب‌ خریداری کنید، بهتر است شهرهای غیرتوریستی یا شهرهایی که از ساحل دور هستند را انتخاب کنید؛ چرا که قیمت خانه در شهرهای توریستی و ساحلی گران‌تر بوده و هزینه بیشتری می‌طلبد.

راز آسمان پایتخت

مزایای خرید خانه در ترکیه

با خرید ملک در ترکیه می‌توانید برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود نیز اجازه اقامت موقت یک‌ساله دریافت کنید. این اجازه اقامت موقت تا زمانی که ملک خریداری شده همچنان به نام شما باشد، قابل تمدید خواهد بود. همچنین می‌توانید فرزندان خود را در مدارس این کشور ثبت نام کنید تا به صورت رایگان مشغول به تحصیل شوند. البته فرزندان بالای 18 سال برای تحصیل در دانشگاه‌های این کشور نیازمند دریافت ویزای تحصیلی هستند.

افراد با خرید ملک در ترکیه از خدمات درمانی و دولتی رایگان کشور ترکیه بهره‌مند می‌شوند. آنان همچنین قادر خواهد بود در بانک‌های این کشور حساب بانکی افتتاح و وام بانکی با سود کم دریافت کنند. خرید ملک به صورت اقساطی یا از طریق وام بانکی نیز از دیگر مزایای خرید خانه در ترکیه است.

بازار کار در کشور ترکیه بسیار فعال و پر رونق است؛ از این رو اگر افراد بتوانند اجازه کار در ترکیه دریافت کنند، به راحتی می‌توانند در این کشور به کار و کسب درآمد مشغول شوند.

دریافت اقامت دائم و پاسپورت ترکیه از طریق خرید ملک

شهروندان خارجی کشور ترکیه که ملکی در این کشور خریداری کرده‌اند، می‌توانند برای یک دوره یک ساله مجوز اقامت دریافت کنند و آن را به مدت پنج سال تمدید کنند. هزینه اخذ اقامت برای مدت 12 ماه 200 دلار است و متقاضیان با پرداخت 60 هزار دلار می‌توانند اقامت دائم این کشور را به دست آورند. فرد باید حداقل به مدت سه سال در این کشور حضور داشته باشد تا بتواند اقامت دائم ترکیه دریافت کند.

اگر در ترکیه بتوانید ملکی به ارزش 400 هزار دلار خریداری کنید، می‌توانید طی 60 تا 80 روز پاسپورت این کشور را اخذ کنید.

خرید ملک-کاماپرس

نکات طلایی هنگام خرید ملک در ترکیه

با توجه به افزایش تقاضا برای خرید خانه در ترکیه، افراد سودجو از سادگی و عدم آگاهی متقاضیان خرید ملک سوءاستفاده می‌کنند و سرمایه آنان را به خطر می‌اندازند. افراد بهتر است توجه داشته باشند که شرکت و املاکی که از آنها خانه خریداری می­کنند، دارای مجوز رسمی دولت ترکیه باشد.

این دسته از افراد باید قبل از انتقال هرگونه وجه برای خرید ملک در ترکیه، در مورد بدهی بانکی، وام بانکی و محدودیت‌های قانونی آن استعلام بگیرند و به عبارتی توجه داشته باشند که ملکی که قصد خریداری آن را دارند، به دولت، بانک و اداره مالیات بدهکار نباشد. اینگونه استعلامات را می‌توان از طریق اداره تاپو انجام داد. همچنین باید توجه داشت که ملک خریداری شده، دارای سند رسمی معتبر ترکیه یعنی تاپو باشد و توسط اداره تاپو به ثبت رسمی رسیده باشد.

نکته آخر اینکه ملک را باید از یک شخص ترک خریداری کرد تا بتوان اقامت این کشور را دریافت کرد. به علاوه، متقاضیان خرید خانه باید دقت کنند که هزینه را تنها به حساب فروشنده ملک پرداخت کنند تا بعدها با مشکل مواجه نشوند.

خرید ملک-کاماپرس

خرید ملک در ترکیه با “علاءالدین مهاجر”

اگر قصد دارید در ترکیه ملک خریداری کنید و از این طریق، فرصت کار، تحصیل و اقامت دائم و پاسپورت این کشور را به دست آورید، بهتر است پیش از هر اقدامی از کارشناسان و مشاوران ماهر این حوزه کمک بگیرید. علاءالدین مهاجر به عنوان یک حامی مطمئن و باتجربه، شرایطی را فراهم آورده که افراد بتوانند با خیالی آسوده در کشور ترکیه ملک خود را خریداری و از این طریق اقامت دائم و پاسپورت این کشور را دریافت کنند.

متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می­توانند به وبسایت www.alaedinmohajer.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن 02174495 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : علاالدین مهاجر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز