فرش ماشینی چگونه قیمت‌ گذاری می ‌شود؟

کارخانه فرش

در ایران صنایع مختلفی وجود دارد و کارخانه های متفاوتی نیز در هر صنعت فعالیت می‌کنند. یکی از صنایع بزرگ ایران، صنعت فرش بوده که در دو دسته فرش دستباف و ماشینی فعال است، اما کارخانه فرش فقط فرش ماشینی تولید می‌کند. کاماپرس در این گزارش به بررسی بخش‌های مختلف کارخانه فرش، نحوه تولید فرش و عوامل موثر بر قیمت گذاری فرش در کارخانه ‌پرداخته است.

کارخانه فرش دارای چه بخش‌هایی است؟

بخش طراحی نقشه فرش: دفاتر و شرکت های طراحی فرش معمولا به صورت مجزا در زمینه تولید نقشه فرش ماشینی فعالیت می‌کنند، اما برخی کارخانه ها این قسمت را در واحد خود با استخدام چند نیروی ماهر و متخصص احداث کرده‌اند تا بتوانند با استفاده از خلاقیت نیروها بهترین و جدیدترین نمونه‌های فرش ماشینی را برای بافت روی دستگاه ببرند.

بخش ریسندگی: در این بخش عملیات تولید و ریسندگی نخ های مورد نیاز برای تولید فرش ماشینی انجام می‌شود.

بخش بافندگی: در این قسمت، عملیات بافت با استفاده از دستگاه‌های بافنده صورت می‌گیرد و اصلی‌ترین قسمت در صنعت فرش است.

بخش تکمیل و آهار: این بخش، یک مرحله حیاتی پس از تولید فرش است که انواع فرش ماشینی را برای استفاده مشتریان آماده می‌کند. دور دوزی فرش، کات کردن و ریشه زنی فرش از مواردی است که در این قسمت انجام می‌شود.

راز آسمان پایتخت

یک کارخانه ممکن است دارای هر سه بخش باشد، اما گاهی برخی از کارخانه‌ها تنها در زمینه آهار و تکمیل فعال بوده و برخی دیگر در زمینه تولید و بافت که می‌توانند برای تکمیل کردن از یکدیگر کمک بگیرند. کارخانه‌های بزرگ معمولا برای داشتن استقلال، هر چهار بخش را درون خود دارند.

کارخانه فرش

نحوه تولید فرش در کارخانه فرش

برای تولید فرش ماشینی در کارخانه فرش، ابتدا باید نخ های موجود برای استفاده در انواع دستگاه های بافندگی آماده شوند. اینجا از ریسندگی باید کمک گرفت؛ چراکه ریسندگی به تولید‌کننده کمک می‌کند بتواند مواد اولیه دستگاه های مختلف بافندگی را تامین کند. در مرحله بعد، نوبت به تولید انواع فرش ماشینی می‌رسد. تولید فرش ماشینی در کارخانه فرش با استفاده از دستگاه های بافندگی مختلف انجام می‌شود. در هر کارخانه ممکن است چندین دستگاه بافندگی مختلف وجود داشته باشد که هر کدام کارایی خاص خود را دارند. به عنوان نمونه، دستگاه بافنده HCP برای بافت و تولید فرش 700 شانه و دستگاه بافنده HCIx2 برای بافت انواع فرش ماشینی 1200 شانه استفاده می‌شود.

پس از اینکه فرش تولید شد، نوبت به تکمیل فرش می‌رسد. در مرحله تکمیل، فرآیندهایی مانند پرداخت، آهار، کنترل کیفیت و رولینگ فرش انجام می‌شود که در نهایت فرش آماده رسیدن به دست مشتری خواهد شد.

کارخانه فرش

عوامل موثر بر قیمت فرش در کارخانه فرش

مواد اولیه استفاده شده در فرش: مواد اولیه هر چه با کیفیت تر باشند، فرش تولید شده قیمت گران تری خواهد داشت. قیمت الیاف اکریلیک که بیشتر وارداتی است، به علت کیفیت بالاتر از تمامی الیاف موجود بیشتر است.

تعداد شانه: هر چه تعداد شانه بالاتر باشد، قیمت تمام شده فرش نیز گران تر خواهد بود؛ چراکه از دستگاه جدید تر و استفاده می‌شود و طرح فرش ریزبافت تر و زیبا تر است.

ابعاد و اشکال فرش: ابعاد فرش هرچه بزرگ تر باشد، قیمت آن نیز گران تر است. همچنین اگر فرش های تولید شده دارای اشکال سفارشی باشند، قیمت گران تری نسبت به فرش های معمولی دارند.

خرید فرش از کارخانه فرش «قالی کاشان»

مجموعه قالی کاشان که تحت نظارت و مدیریت شرکت بانک اطلاعات جامع فرش ایران با نام شرکت صنایع نساجی دیرین فرش آریا به ثبت رسیده، فروش مستقیم انواع فرش ماشینی از کارخانه را از سال 1393 آغاز کرده و در تمام طول این سال‌ها مشاوری امین و کارشناسی خبره برای مشتریان خود بوده است. این مجموعه با حذف واسطه‌های فروش، شرایطی را فراهم کرده که خریداران بتوانند فرش جدید کاشان را به قیمت ارزان تر از کارخانه فرش خریداری کنند. به علاوه در اسرع وقت می‌توانند از طریق ارسال رایگان، فرش خود را تحویل بگیرند. برای خرید مستقیم و بی واسطه  از کارخانه فرش به  نشانی اینترنتی https://ghaliekashan.com مراجعه کرده یا عکس فرش انتخابی خود را از طریق تلگرام یا واتساپ به شماره تلفن های 09129337797 یا 09101107797  ارسال کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : قالی کاشان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز