عوامل موثر بر قیمت ورق گالوانیزه چیست؟

ورق گالوانیزه-کاماپرس
تور لحظه آخری-کاماپرس

ورق گالوانیزه ورقی است که لایه ای از فلز بر روی آن قرار گرفته است و مقاومت بسیار بالایی در برابر زنگ زدگی و اکسیداسیون دارد که این ویژگی به دلیل قرار گرفتن فلز zn روی این مدل از ورق‌ها است. درواقع گالوانیزاسیون یک روش بسیار مناسب برای محافظت از فلزات به شمار می‌رود .

هر چه میزان فلز روی ورق گالوانیزه افزایش یابد، ضخامت ورق گالوانیزه نیز افزایش می‌یابد و در نتیجه ورق صاف‌تر و مسطح‌تری را خواهیم داشت.

ورق‌های گالوانیزه شهرها و تولیدی‌های مختلف، دارای قیمت‌های متقاوتی هستند. عوامل متعددی مانند کیفیت ساخت، تغییرات قیمت ارز، میزان صادرات و واردات و… بر روی قیمت ورق گالوانیزه تاثیر می‌گذارند.

کاماپرس در ادامه مطلب به بررسی عوامل موثر بر قیمت ورق گالوانیزه می‌پردازد؛

عوامل موثر بر قیمت ورق گالوانیزه چیست؟

می‌توان گفت ورق‌های گالوانیزه دارای استاندارهای گوناگونی هستند و لازم است تا قبل از خرید حتما بررسی‌ها و تحقیقات لازم درباره کیفیت ورق گالوانیزه صورت گیرد. حتی ممکن است یک نوع ورق گالوانیزه با ویژگی های مشخص و معین از دو کارخانه گوناگون، قیمت متفاوتی داشته باشد زیرا کیفیت ساخت و مواد اولیه ورق‌های گالوانیزه کارخانه‌های مختلف باهم تفاوت دارد. قیمت آن نیز به تبع در شهرهای گوناگون یکسان نمی‌باشد و متفاوت است.

راز آسمان پایتخت

جنس مواد اولیه استفاده شده در تولید ورق گالوانیزه ، میزان فعالیت انجام شده توسط نیرو انسانی و عوامل دیگر دخیل در فرآیند تولید از جمله مواردی است که منجر به تمایز ورق‌های گالوانیزه تولید شده از کارخانه‌های گوناگون می‌شود. به عنوان مثال فلز تولید شده با بهره گیری از یک پانچ نسبت به فلز تولید شده توسط فرآیند پیچیده‌تر بدون شک قیمت پایین‌تری خواهد داشت.

ورق گالوانیزه-کاماپرس

از نوسانات ارزی تا ضخامت ورق گالوانیزه

یکی دیگر از عوامل موثر در قیمت ورق گالوانیزه نوسانات ارزی است. برای مثال هنگامی که نرخ دلار افزایش می یابد طبیعتا صادرات ورق گالوانیزه نیز افزایش پیدا می‌کند و این امر منجر به کاهش مقدار ورق گالوانیزه در داخل کشور شده و بنابراین افزایش قیمت صورت می‌گیرد . یا اینکه در برخی از موارد معمولا برخی از  مواد اولیه ورق گالوانیزه از خارج وارد می‌شود اما هنگامی که قیمت ارز با افزایش موجه می‌شود، خرید این مواد اولیه نیز گران‌تر شده و در نتیجه قیمت ورق گالوانیزه نیز بیشتر می‌شود. وضعیت بازار بورس و میزان واردات و صادرات  نیز از دیگر عواملی هستند که مستقیما روی قیمت گذاری ورق های گالوانیزه تاثیر می‌گذارند.حتی تورم نیز به دلیل بالابردن هزینه استخدام نیروی انسانی منجر به افزایش قیمت ورق‌های گالوانیزه می‌شود.

عامل دیگری که در قیمت ورق‌های گالوانیزه تاثیر می‌گذارد، استفاده برخی از کارخانه‌ها از دستگاه‌های کامپیوتری بروز است.مثلا دستگاه cnc  ورق‌ها را بسیاردقیق و ظریف برش می‌دهد و منجر به افزایش کارایی ، سرعت و کیفیت محصولات می‌شود.

همچنین ضخامت ورق از دیگر عوامل موثر بر قیمت ورق گالوانیزه است و این مورد با توجه به نوع ورق خریداری شده (مثلا قیمت ورق سیاه و یا قیمت ورق گالوانیزه) تفاوت می‌کند.

خرید ورق گالوانیزه با کیفیت و مرغوب از مجموعه ایران فرمینگ

مدیران مجموعه ایران فرمینگ فعالیت حرفه ای خود را در زمینه تامین محصولات باکیفیت و مرغوب فولادی از سال 1360 آغاز نمودند و اکنون با بهره گیری از تجربه ای 35 ساله و با نام تجاری ایران فرمینگ توانسته‌اند اعتبار لازم را برای ارائه خدمات و محصولات با کیفیت فولادی به مشتریان کسب نمایند.

خریداران ایران فرمینک می‌توانند علاوه بر ضمانت کیفیت، از مشاوره تخصصی این مجموعه بهره گرفته و محصولات مورد نیاز خود را با قیمتی رقابتی تهیه کنند. مجموعه ایران فرمینگ مرسوله خریداری شده را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دست مشتریان خود می‌رساند.

انتهای پیام

مرتبط با : ایران فرمینگ
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز