عرضه اولیه ثبهساز و 3 نکته مهم درباره آن

لست سکند

امروز عرضه اولیه سهام شرکت بهساز کاشانه تهران در بورس تهران انجام می شود و لازم است فعالان بازار درباره این عرضه چند نکته مهم را مدنظر داشته باشند.

به گزارش کاماپرس، با وجود آن که کوچک بودن حجم سهام ارائه شده در عرضه های اولیه و افزایش تعداد مشارکت کنندگان در عرضه ها از سود و جذابیت عرضه اولیه های بورسی کاسته اما این عرضه ها همچنان ظرفیتی برای سودآوری و سرمایه گذاری در بورس به شمار می روند و مورد توجه فعالان بورسی خصوصا تازه کارها هستند.

امروز چهارشنبه 22 مرداد عرضه اولیه سهام شرکت بهساز کاشانه تهران با نماد ثبهساز در بورس انجام می شود و به این مناسبت چند نکته مهم را در مورد این عرضه در ادامه مرور می کنیم.

1. زمان عرضه را در نظر داشته باشید

زمان عرضه امروز از ساعت 7 و30 دقیقه صبح آغاز شده و تا 11 صبح ادامه دارد. بنابراین توجه داشته باشید که این عرضه تا پایان زمان عادی بازار یا نیمه اول بازار یعنی 12 و 30 دقیقه ادامه ندارد و مثل برخی عرضه های دیگری که در هفته های اخیر شاهد بودیم در نیمه دوم بازار یعنی ساعت های بعد از 12 ظهر انجام نمی شود

راز آسمان پایتخت

2. سفارش خرید خود را در ساعت های ابتدایی ثبت کنید

چنانچه خواهان مشارکت در این عرضه هستید سفارش خود را در سقف قیمت و در دقایق و ساعت های ابتدایی بازار ثبت کنید. تجربه نشان داده است که برخی سفارش هایی که در ساعات و دقایق پایانی عرضه های اولیه ثبت می شوند به دلیل تراکم تقاضای خرید و اختلال در سامانه های معاملاتی کارگزاری ها یا مختل شدن هسته معاملاتی بورس، منجر به خرید قطعی نمی شوند و کسی هم پاسخگوی زیان شما نخواهد بود.

3. بهتر است بجای خرید خودکار ، سفارش خود را به صورت دستی ثبت کنید

بسیاری از کارگزاری ها سیستم خرید خودکار را برای عرضه های اولیه راه اندازی کرده اند ولی اعتراضات و انتقادات فراوانی درباره ناکارآمدی این سیستم از سوی بعضی سهامداران منتشر شده است. بر این اساس توصیه می کنیم برای ثبت سفارش خرید به جای استفاده از سیستم خودکار، از ثبت دستی استفاده کنید.

شایان ذکر است  درصورت استقبال  4 تا 5.5 میلیون نفر تعداد 622 تا 855 سهم ثبهساز به هر کد تعلق خواهد گرفت. بر این اساس پیش بینی می شود حدود 137 هزار تومان تا 188 هزار تومان نقدینگی برای شرکت در این عرضه مورد نیاز است.

اخبار مهم بورس را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز