فروش ۳۰ درصد دوم سهام عدالت ؛ هرآنچه باید بدانید

تور لحظه آخری-کاماپرس

آزاد سازی فروش 30 درصد دوم سهام عدالت اگرچه خبر خوشایندی برای مالکان این سهام که قصد فروش سهامشان را دارند به شمار می رود اما از کنار انتقادات درباره تعلل بانک ها در فروش 30 درصد اول این سهام نیزنمی توان به سادگی عبور کرد.

به گزارش کاماپرس، سهام عدالت تا زمانی که خبری از آزادسازی آن منتشر نشده بود برای اغلب مالکان آن یک دارایی حاشیه ای نه چندان پراهمیت محسوب می شد که بسیاری از آنها حتی برای دریافت سود ناچیز آن هم اقدامی نکرده بودند.

با آزادسازی سهام عدالت یکباره این سهام بر سر زبان ها افتاد و هنگامی که پرتفوی سهام هر فرد مشخص شد، برای سهامداران عدالت روشن شد مالک تعداد قابل توجهی سهام از شرکت های ارزنده بازار بورس شده اند.

آزادسازی سهام عدالت به سرعت منتهی به امکان فروش این سهام نشد و متاسفانه بعد از فراهم شدن امکان فروش 30 درصد اول این سهام نیز حرف و حدیث ها و انتقادات فراوانی  درباره نحوه واریز پول سهام ایجاد شده است.

از یکشنبه 19 مردادماه امکان فروش 30 درصد دوم سهام عدالت نیز فراهم شده است و این درحالیست که بسیاری از سهامداران هنوز پول فروش 30 درصد اول این سهام را دریافت نکرده اند.

راز آسمان پایتخت

در ادامه برخی نکات مهم درباره فروش 30 درصد دوم سهام عدالت را مرور می کنیم.

1. دارندگان کد بورسی سهام خود را راحت تر می فروشند

بررسی ها نشان می دهد آن دسته از مالکان سهام عدالت که دارای کد بورسی بوده اند و سهام خود را از طریق کارگزاری ها به فروش رسانده اند در فروش سهام خود راحت تر بوده اند. با این حال راحت تربودن فرآیند فروش سهام عدالت برای بسیاری ازاین افراد به معنی دریافت تمام پول فروش سهام عدالت خود به صورت یکجا نبوده است. اصولا فرآیند فروش سهام‌عدالت به صورتی نیست که پول آن به صورت یکجا واریز شود چرا که کارگزاری ها این سهام را به صورت تدریجی به فروش می رسانند.

2. فروش 60 درصد به صورت یکجا امکان پذیر است

برخی متقاضیان فروش سهام عدالت این نکته را مطرح می کنند که آیا فروش 60 درصد سهام در حال حاضربه صورت یکجا وجود دارد یا خیر. پاسخ این پرسش مثبت است و افرادی که می خواهند 60 درصد سهام‌عدالت خود را به فروش برسانند می توانند در صورت داشتن کد بورسی از طریق درگاه های آنلاین کارگزاری ها – یا با مراجعه حضوری به کارگزاری ها – و در صورت نداشتن کد بورسی از طریق ثبت درخواست در درگاه هایی که بانک های عامل به منظور فروش سهام عدالت در سایت های خود تعبیه کرده اند، اقدام به فروش 60 درصد سهام خود کنند.

اخبار مهم مرتبط با سهام عدالت را بخوانید:

3. انتخاب زمان فروش به عهده کارگزار وبا هماهنگی ناظر بازار است

نکته مهم دیگری که انتقادات فراوان متقاضیان فروش سهام‌عدالت را برانگیخته واریز قطره چکانی پول فروش این سهام است. متقاضیان فروش سهام عدالت باید بدانند که در فروش 30 درصد دوم این سهام نیز بسیاری از آنها کماکان با این معضل دست و پنجه نرم خواهند کرد چرا که انتخاب زمان فروش سهام به عهده کارگزار وبا هماهنگی ناظر بازار است. مالکان سهام عدالت در قراردادی که ضمن ثبت درخواست فروش خود با کارگزاری ها یا بانک ها منعقد می کنند حق اعتراض در خصوص سهام انتخابی برای فروش، زمان و قیمت فروش سهام را از خود سلب می‌ کنند بنابراین اگر بانک- کارگزاری بانک – یا کارگزاری های دیگر در فروش سهام‌عدالت شما آنگونه که مورد انتظار شماست عمل نمی کنند بدانید که پیشاپیش این حق را به آنها واگذار کرده اید که سهام عدالت شما را آن گونه که مدنظر آنها و ناظر بازار است، به فروش برسانند.

شایان ذکر است برخی نمایندگان مجلس در پی گزارش های متعدد از نامشخص بودن فرآیند فروش سهام عدالت به این فرآیند اعتراض کرده و خواستار شفاف سازی در مورد ساز وکار فروش سهام‌عدالت توسط بانک ها و کارگزاری ها شده اند اما تاکنون خبری درباره تغییر این فرآیند یا شفاف سازی آن منتشر نشده است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

54 دیدگاه برای “فروش ۳۰ درصد دوم سهام عدالت ؛ هرآنچه باید بدانید

  1. آرش گفته:

    چرا من امروز به بانک مراجعه کردم اما بانک واسه این مرحله دوم فروش میگه تا دستور نیاد ما نمی‌تونیم مثل بار اول اقدام به ثبت فروش مشتری کنیم لطفن پیگیری کنین بانک انصار شعبه ابوطالب مشهد..

  2. کارگر بدبخت گفته:

    تو 30 درصد اول ما رو شرمنده کردید 30 درصد دوم پیشکشتون …..40 روز فروختم حتی یک ریال واریز نشده

  3. حسن گفته:

    1260سهم از فولاد مبارکه از سهام عدالت در کارگذاری مفید درخواست فروش دادم که دو ملیون 400ارزش روز آن بوده و تکه تکه فقط یک ملیون و نهصد واریز شده تمام! هر چه زنگ میزنم کا گزاری کسی جوابگو نیست آیا همش همینه یا نه اصلاشفاف نیست مفید شفاف نیستیییییییی

  4. محمدی گفته:

    سلام چرا سایت بانکها ۳۰ درصد دوم را ثبت نمکنه کی ۳۰درصد دوم سایت به روز میشه لطفا جوابگو باشین

  5. سعید گفته:

    سلام.من کد بورسی دارم،سجامی شده،از طریق بانک سپه در خواست دادم،۲۹/۴گفتن برا واریز به حساب ارسال شده و تاکنون هیچ واریزی نداشتم،حتی یک ریال.بانک سپه سرت از زیر برف بیار بیرون،زود باش خوابت گرفته.اگه مدرک هم میخوای بگو تا بفرستم

  6. Rezasam گفته:

    باز نوبت پول دادن دولت به مردم شد وبهونه های همیشگی.اگه قرار بود کلاهبرداری بشه چرا دولت اجازه ی فروش رو بین خود مردم نداد؟ خب مطمعنا برای این سوال به زودی ی جواب میسازن.فقط تاریخ واریزی هارو برای شکایات اینده یادداشت کنید

  7. Rezasam گفته:

    خرید وفروش سهام عدالت ی امر عادی و افرادی سودجو قصد دارن کم ارزش جلوه بدن سهام عدالت رو ، چرا که دولت ابتدا قصد داشت بازار بورس رو با ورود این سهام ها و…داغ کنه تا کسری بودجه رو جبران کنه، و تمام تلاششو کرد که اول سهام عدالت رو خیلی بزرگ جلوه بده و اجازه نده کسی بفروشه .وقتی با این حجم فروش روبه رو شده به سختی افتاده و تلاش میکنه ارزش سی درصد و…سهام رو زیر هزارتا سوال ببره تا افراد بی سواد و نا اگاه که کم هم نیستن رو گیج بکن، توجه کنید هر سهم ارزش قانونیش دقیقا به روز فروش بستگی داره.حتی کسی که در اوایل خرداد فروخته که سی درصدش حدود ۲ تا سه تومن بوده ، اگه تا به حال همشو واسش نریخته باشن بقیه ی پولشو باید به قیمت جدید سهام محاسبه کنن .دولت مدتی که سعی داره بگه سهام ها همون اول فروش رفته تا ارزش واقعی سهام شما رو کم کنه و پول کمتری بده‌.مثلا سهم مس کرمان مواقعی تا ۳یا ۴میلیون تومن هم رفته

  8. Rezasam گفته:

    من از دولت این شکایت رو دارم که چرا هر بخش از سهام رو وفتی میفروشه که در اون روز اون سهم به شدت افت کرده بوده، و در جایی شنیدم که علت دیر واریز شدن پول سهام عدالت رو برعکس اعلام کرده بود و گفته بود اگه کارگزاری ها در ربختن پول عجله نمیکنن به این دلیل که نمیخوان مردم ضرر کنن و صبر میکنن تا سهم ارزشش بالا بره.اما من تاریخ واریزی رو با ارزش سهام یادداشت کردم و نتیجش کلاهبرداری و برعکس بودن حرف دولت بود.دوستان خواهشا مطالعه کنید متن رو ممنونم.

  9. Rezasam گفته:

    دوستان تاریخ واریزی رو یادداشت کنید تا فردا دولت ادعا نکنه که ار قبلا فروختیم وبه دلیل ….دیر واریز کردیم.پول فروش هر روز دو روز بعد باید واریز بشه

  10. ملت گفته:

    من بانک ملت ، ۳۰ درصد اول فروختم ، هنوز یک ریال واریز نکرده ، کسی هست بانک ملت دریافتی داشته باشه ، کجا باید پیگیر بشیم

    • hadis گفته:

      سلام من در سایت سجام ،ثبت نام کردم ،احراز هویت شدم و کد بورسی برام فرستادن و از طریق کارگزاری درخواست فروش کردم و خداروشکر نزدیکای 5میلیون خورده در سه بار واریز کردند.

  11. یوسف گفته:

    سلام من یک ماه ونیم پیش فروختم بانک ملی هستم.اینقد ذره ذره چندرغاز ریختن سرویسم کردن الان حساب کردم تقریبا ۵میلیون ریختن متاسفانه اینقد بدریختن و ده هزارتومن وپونزده تومن صدتومن و…. همینجوری ریختن بخدا اصلا نفهمیدم چ بلایی سرپولو اومد و چون کم کم میریختن به راحتی خرج شد ونتونستم هیچ کاری کنم.بخاطر کم بودن مبلغ واریزی ها.
    من بانکم ملی بود.
    ازهمه دوستان عزیزمان خواهش میکنم مثل من گول نخورن و سی درصد ویاشصت درصد نفروشن بزارن تا۲۲بهمن کلش آزادبشه ویکجا بفروشین هم ارزشش بالاترمیره وهم دقیق میدونین ک کل مبلغ چقد چقدهست و میدونین چقد باید بهتون بدن.من الان چون سی درصد فروختم اصلا معلوم نیست که دقیقا چقدرباید بهم بدن و سی درصد فروش سهام منو چجوری حساب میکنن…
    لطفا دوستان گول حقه های کثیف دزد های تو کشورمون نخورین و پولتون نزارین بانک های دزد آشغال نخورن…
    بخدا همش نقششون هس اینا خیلی وقت پیش فروختن و ریختن خودشون تو بورس آزاد وباهاش چند برابر پول در میارن و سود چند برابری که دراورن ی کمی از اونو میدن برخودمون کلی منت هم سرمون میزارن.
    چون بانک دارها خودشون ماهرترین بورس بازها هستن…
    نه کسی هست جای ما فریاد بزنه و نه کسی هست به صدای فریادما گوش کنه….
    بخدا بریدیم بخدا داغون شدیم تا کی جیبمون باید همش خالی بشه من ازهمتون خواهش میکنم التماس میکنم نزارین اینبار دیگ پولتون بخورن کسانی که میخان تازه بفروشن.ماها که فروختیم گول خوردیم و وظیفمونه ب کسایی که نفروختن تذکربدیم بهشون خبربدیم تا مث ما نره تو پاچشون و بانک دارها و کارگزارهای بیشعور و دزد نخورن پول وخون وگوشت استخون مردم‌

    • سعید گفته:

      سلام خیلی ممنون ازت دوست عزیز اطلاع رسانی شما خیلی خوب و مفید بود باعث شد من سهامم رو نفروشم البته سهام سه نفر رو و نگه دارم تا کلا آزاد سازی بشه بعد اقدام کنم ممنونم

    • Yaser گفته:

      آقا من بیچاره که اصلا سهامم رو آزاد نکردم چی میشه تکلیفم؟؟ رفتم بانک میگه کاری نمیشه کرد و دولت سهام تون رو برداشته برا خودش و شاید سود ۵۰ ت هر چند ماه برات واریز کنه!! گفتم اخه من بهت برگشته ب پولش نیاز دارم این چ کار یه خب !!!

  12. یوسف گفته:

    بانک‌ کشاورزی‌ تا‌ حالا‌ یک‌ ریال‌ قرمز‌ بحسابم‌ واریز‌ نکرده‌ من‌ از‌ ۱۲‌ خرداد‌ تا‌ امروز‌ ۲۴مرداد‌ هیچ‌ خبری‌ نیست‌

  13. علی گفته:

    بانک تجارت خجالت بکش. بی‌شعورا پول مردم و نمی‌خوان بدن. حالا اگ خودشون طلب کار باشن….
    تابپرسی میگه دست مانیست مربوط به کارگزاری.
    گیرچه کسایی افتادیم

  14. نعیم گفته:

    اقایان مسۓول. نوزدهم سی درصد دوم واسه معامله ازاد شده.نه بانک نه کارگزاری نه نرم افزار پاسخگو نیست. چطور میشه اخه. دستور رهبری بوده. ولی انجام نشده. تو این خاک کی رییسه.تکلیف روشن کنین .

  15. فرشید گفته:

    اونایی که اول اولا داشتن میگفتن مردم پول ندارن بخاطر کرونا ما بهشون لطف میکنیم میگیم سهاماتونو بفروشین که پولش به دردتون بخوره. الان هیچ کدومشون جوابگوی مردم نیستن. ۶۲روزه فروختم بانک سینا .تک قرونم نریختن برام. چرا باید ۳۰درصد دومم بفروشم. که بدتر از این شه.

  16. ناشناس گفته:

    آخه چرا من هر چی میفرستم ارسال هم میکنم ولی نشر نمیدهید
    والله بلا ما هم ۳۰ در صد سهام رو آزاد کردیم تو پروتفوی خودمون که نیومد تا بتونیم بفروشیم مجبور شدیم به کارگزار مهرآفرین واگزار کردیم الان دو ماه میشه فکر کنم خیال دادن ندارن البته مقداری دادن ولی تکه تکه قطره قطره خورد خورد نفهمیدیم چی شد؟؟

  17. فرهاد گفته:

    باسلام و خسته نباشید خدمت هموطنان غیور و سلحشور کشور عزیزم ایران، من 30درصد رو فروختم و پولش هم اومده برام طی یه ماه،از بانک ملی حامی مردم ملی متشکرم، آرزوی سلامتی برای تمام مردم ایران زمین

  18. ناشناس گفته:

    سلام .من وکالت فروش سهام خودرابه بانک سینا دادم البته 30درصدشو عجب اشتباهی کردم بعداز دوماه پول فروشو تیکه تیکه میریزه که یه وقت بهشون فشار نیاد .اگه فروختی دوروز بعد بریز اگه نفروختی حداقل یه هروقت که قیمتش رفت بالا بفروش .اینا برعکس عمل کردن موقعی که گرون شده بود فروختن الان به نرخ جدید که سهام اومده پایین پولو میدن.ازاول باید بدونیم دولت هیچ کاری به نفع ملت انجام نمیده مگر یه نقشه ای برای ماکشیده باشه.

  19. فرداد گفته:

    والله خودم از اول مستقیم را انتخاب نمودم و شصت در
    آزاد شده منتظر م کلا آزاد بشه به پسرم هبه نمایم چون
    قول دادم نمیتونم زیر قولم بزنم

  20. حسین گفته:

    حسین ۴۵ روزه سهاممو فروختم تالا یقرون به حسابم نیومده توی لیست دارایی یهماه پیش فروخته شده اما به حسابم نزده اند هیچ مشکل مدارکی هم ندارم کسی هم جوابگو نیست نه بانک ونه کارگزاری تنها چیزی که فهمیدم برام ثابت شده پول مردم دست مافیای بانکی افتاده حتی دولت هم نمیتونه کاری بکنه

  21. ف گفته:

    ولی سهم همسرم و به کارگزاری سعدی دادیم واقعا خیلی نفرت انگیزی سعدی .۳ هزار ۳هزار پول براش واریز میکنن .

  22. علی گفته:

    سلام
    8 خرداد فروختم بانک ملی سامانه سداد ، دریغ از یک ریال واریزی
    نمیدونم چی بگم ب دوستانی ک برنامه ریزی کردن فروش سهام عدالت رو ک بهشون بررررررررررررررررررررررر نخوره

  23. میلاد موسی زاده گفته:

    سلام من امروز رفتم بانک قوامین شعبه سعدی ارومیه میگه ارتباط واسه فروش ۳۰ درصد مرحله دوم برقرار نیست ولی بعضی از بانک های دیگر مثل بانک سینا آغاز کرده است

  24. الیکا گفته:

    برای فروش سی درصد دوم اول نرم افزارهاتون روبروز رسانی کنید بعد با فیلتر شکن وارد سایت کارگزاری بشید و درخواست فروش بدید امکان پذیر میشه.

  25. ایمان گفته:

    میشه اگه کسی میدونه جواب بده که اگه موقع پیگیری سایت بنویسه اطلاعات شما به سجام ارسال شده و درخواست لغو امکان نداره کار دیگه ای هم لازمه انجام بدم ؟؟؟؟؟؟؟؟

  26. بهروزشکوهی گفته:

    چرابعدازیکماه که به بانک مراجعه کردم تازه اسم من رابرای فروش سی درصد سهام ثبت کردوگفتند برو سه ماه دیگر بیا درصورتی که در پست بانگ به من گفتند کارهایت تمام شده.ایا نبایداطلاع رسانی کافی برای مردم بشود.اصلا چرا سی درصد سهام مراباید سه ماه دیگربدهند که انهم معلوم نیست حقیقت داشته باشد.ایا کسی پاسخگو هست؟

  27. محمد گفته:

    به خدا قسم یک ساله بیکارم با دوتا بچه کوچک .۴ ماه کرایه خونه عقب افتاده هم دارم.
    دیگه توی پول نان شبمون هم ماندم.
    بقرآن خسته شدم.
    چرا بانک ملی واریز نمیکنی؟
    از بس چشم دوختم به صفحه گوشی دیگه خسته شدم.
    خدا ازتون نگذره که خون مردم بیچاره رو کردید توی شیشه.

  28. مهدی گفته:

    بابا خدایی تا کی بانک ملت که مثل گداها واریز میکنه ۵ تومن ۱۰ تومن اخه به کی بگیم بسه دیگه تورو قران ناظر نظرمو ثبت کن اونایی که خوندن مثبت بزنن تا بانک ملت پیگیری کنه
    به قران مملکت گل بلبل همینه یک نفر رسیدگی نمیکنه حالم بهم میخوره از این زندگی کاشکی سنجاب بودم در جنگل های امازون دنبال بلوط میگشتم تا این که ایران بدنیا میومدم

  29. ابوالفضل گفته:

    همرو بیخیال فقط بانک ملت رو پیگیری کنید که داره بدجوری دزدی میکنه ! همون سری اول که سی درصد زدم برا فروش ، رفته واسه همه دوتا سی درصد فروخته اما واسه من پول یکی واریز شده ، دوتا سی درصد زده فروش داخل کارگزاری بانک ملت لعنتی مشخصه ،
    کلاهبرداری بانک ملت اگه پیگیری نشه شما هم شریک هستید تو جرمشون بخدا ،صدای مارو برسونید به گوش اونایی که باید برسه ، سواد کافی ندارم امیدوارم فهمیده باشید حرفمو

  30. حمید گفته:

    کارگزاری بانک صادرت پس از یک ماه وجند روز یک سی هزارتومان بابت فروش سهام عدالت واریز کرده.این واریزهای قطره چکانی گوشه ای از مشکلات مالی مردم که حل نشد ونخواهدشود ازطرفی به مشکلات انها افزوده هم شده چرا که هرروز کارمان شده پیگیری مشکلات فروش سهام عدالت ازخانه به سوی بانکهای عامل واز بانکها به سمت دفاتر پیشخوان دولت و درنهایت هم هیچ نتیجه ای و پاسخ قانع کننده ای که مطلع باشیم مشکل ازکجاست نگرفته وبازبه سمت منزل تا روز بعد روز از نو ادامه راه هم ازنو/ ازاین همه مشکل سهام عدالت ازکه کنیم شکایت تا خاتمه یابد این حکایت.

  31. مژتراسبزواری گفته:

    سلام ضمن تشکرازعزیزان کارگزاربانک ملی خسته نباشیداززحمات شماعزیزان کمال تشکررادارم؟ بنده پول سی درصدم تمام وکمال بحسابم واریزشد.

  32. ف گفته:

    من از کارگزاری پاسارگاد سهاممو گذاشتم برا فروش بعد یهفته هرروز یا یکروز درمیون واریزی داریم هم خودم هم همسرم تا الان 4ونیم ریختن، فقط توجه کنید برای ثبت فروش از ساعت 8 صبح تا یک ظهر حتما اقدام کنید ک ب موقع کاراتون انجام بشه

  33. سعید گفته:

    من دیروز باگوشی موبایل رفتم توسایت کارگذاری بانک سپه وسی درصد دوم روفروختم وخودم انتخاب کردم چه بفروشم

  34. Ahoorawei@ گفته:

    سلام ، والله دیدم خیلیا دل وا پسین بخاطر این اوضاع جدید گفتم شاید یکم بتونم کمک کنم صبوری بورزین خخخ°~°
    خب بسم الله
    من از طریق کافی نت کارای اعصاب خورد کنو یکی یکی ده تومن ده تومن ده تومن ده تومن ،یه پیام میاد کدشو بخونید برام ،عهه والله سامانه خطا میزنه از دوباره ده تومن دیگه میخواد ،برا خودم نیست سامانه میگه باید ازدوباره بدی (۳بار اتفاق افتاد) ,سیم کارت به اسم خودت باید باشه ..تا تغییرات ثبت شده دو سه روز دیگه یه سر بزن..این پرینتم بگیر ناقابله ها ،والله ,۱۰تومن…و.و.و.و.سرتونو درد نیارم آبجی ها وداداشیام 🙁 تاریخ اتمام همه اینها و ثبت درخواست فروشم تو کارگزاری مفید:۳۰/۵/۹۹ ,۶۰٪ برای فروش .
    اینا عکسای حساب کاربریمه ..
    .من جمع کردم ۳تا درخواست انجام شده ،یعنی وبصادر،وبتجارت و فملی که + بغلشون هست جمعشون میشه همون ۲/۷۸۹/۶۵۲ که در تاریخ ۵/۶/۹۹‌ واریز شده بود و امیدوارم روزی برسه که پول‌پرستی و حق دیگران و خوردن از این سرزمین پاک و محو بشه

  35. رعنا گفته:

    سلام .من حسابم توی بانک صادراته دیروز مراجعه کردم ۳۰ درصد دوم رو بفروشم بانک میگه دیگه ما برای سهام عدالت کاری نمیکنیم از طریق نرم افزار بانک صاپ خودتون پیگیری کنید.خوب اگر ما بلد بودیم که منت اینا رو نمیکشیدیم لطفا پیگیری کنید بانک صادرات مشهد شعبه مصلی

  36. ابوالفضل گفته:

    سلام من ب بانک میرم برای فروش ۳۰درصددوم میگه سایت نمیاره خدایی زدنمیاره امابرای مرحله دوم بهم گفت نیازی ب فروش نیس کارگزاری خودش میفرشه دیگه.البته اینم بگم بانکم اقتصادنوین هس مرحله اول رادردوماه کامل ب حسابم ریخت

  37. حسینی گفته:

    واقعا مسخره کردین مردمو دوماه درخواست فروش دادم واسه کارگزاری بانک ملت مثل گداها ۳هزارتومن ۱۰هزارتومان واریزمیکنه که هیچی نمیفهمیم ازپولمون …بسه دزدی کردین …بانک ملت ازهمه بدتره …لطفا پیگیری کنین .مردم خسته شدن ازدستتون

  38. امید مشهد گفته:

    باوجود این همه ازارو اذیت مردم در دادن حقشون . چطور توقع دارن ک اغتشاش نشه،مردم معترض نشن، یا کسی نناله از اوضاع
    ب ولله مسئولین هر غلطی میکنن یا نمیکنن
    مردم فحش و نفرینشونو حواله رهبری میکنن

    چرا نمیفهمید ای خائن ها
    ای منافقا

    بخدا ک شما از ابرهه بدترین

  39. داریوش گفته:

    شمارو ب حضرت عباس قسم میدم مسئولین پول فروش ۳۰درصد دوم مارو بریزید نون نداریم توخونه بخوریم امیدمون به همین پولی هست ک واریز میکنید جان خانم فاطمه زهرا ی کاری کنید داریم از بدبختی هلاک میشیم اگه نیاز نداشتیم ک نمیفروختیم مسئولین ی لطفی درحق ما بکنین جان بچه هاتون

  40. کارگر بدبخت گفته:

    کارگر ساختمانی اما بیکار ۳۰ درصد دوم را ۴ماه پیش فروختم هنوز سی درصد اول پولش کامل نریختن چرا نمیریزین چرا مردم بدبخت را دربدرتر میکنید چرا بانک صادرات چرا پرداخت نمیکته چرا اینقدر دروغ چرا اینقدر کلاهبرداری مگرمردم به دولت بدهکارن که خزانه خالی باید از جیب مردم پر بشه جیب و حساب دزدان واختلاصگران را خالی کنید بریزید توی خزانه تا پرشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز