عجیب ترین چیزهایی که میلیاردرها تاکنون خریده‌ اند

لست سکند

برخی خریدها حتی برای ثروتمندترین افراد جهان هم ولخرجی و دور ریختن پول محسوب می‌شود. از آسمان خراش گرفته تا آثار هنری بی‌ارزش، آن‌ها برای به نمایش گذاشتن ثروت خود ممکن است دست به خرید عجیب‌ترین چیزها بزنند. کاماپرس در این مطلب به معرفی عجیب‌ترین چیزهایی که توسط میلیاردها خریداری شده می‌پردازد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

نسخه دوم تایتانیک – کلایو پالمر

بیشتر افراد ثروتمند به قایق‌های تفریحی لوکس بسنده می‌کنند، اما تاجر و سیاستمدار استرالیایی، کلایو پالمر، فقط به داشتن معروف‌ترین کشتی تاریخ، یعنی تایتانیک راضی می‌شد. بنابراین با هزینه ۴۲۵ تا ۵۶۷ میلیون دلار نسخه دوم این کشتی را سفارش داد که دقیقا از روی نسخه اصلی کپی‌برداری شده است.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

جزیره لانای – لری الیسون

لری الیسون، بنیانگذار شرکت اوراکل، در سال ۲۰۱۲ جزیره لانای واقع در هاوایی را با قیمت هنگفت ۳۰۰ میلیون دلار خریداری کرد. این بهشت گرمسیری ۹۰ هزار هکتاری، شامل دو استراحتگاه چهار فصل و شهری با ۳ هزار نفر جمعیت است. اقامت در هتل‌های لوکس این منطقه حداقل شبی ۷ هزار دلار هزینه دارد‌.

عکس بیلی د کید – ویلیام کخ

تاجر ثروتمند آمریکایی، ویلیام کخ، که به کلکسیون‌های تاریخی و غرب وحشی علاقمند است در سال ۲۰۱۱ مبلغ ۲.۳ میلیون دلار را برای یک قطعه عکس تاریخی پرداخت کرد تا آن را به مجموعه خود اضافه کند. طبق گفته‌ها این عکس متعلق به یک قانون شکن افسانه‌ای به نام «بیلی د کید» بوده است که در سال ۱۸۸۱ کشته شد.

یادداشت‌های لئوناردو داوینچی – بیل گیتس

بیل گیتس و لئوناردو داوینچی هر دو از نوابع ریاضی بوده و اشتراکات متعددی دارند، این موضوع سال‌ها علاقه موسس مایکروسافت را به این دانشمند و نقاش برانگیخته بود. او در سال ۱۹۹۴ حدود ۳۰.۸ میلیون دلار برای خرید نسخه دست‌نویس یادداشت‌های علمی داوینچی پرداخت کرد.

محفظه کوسه ۴ متری – استیو کوهن

بسیاری از میلیاردها به ساخت آکواریوم‌های شخصی عظیم علاقه نشان می‌دهند. با این حال مدیر صندوق سرمایه گذاری، استیو کوهن، پا را از این فراتر گذاشته و در سال ۲۰۰۴ یک محفظه بزرگ حاوی یک کوسه ۴ متری خریداری کرد. ارزش این اثر هنری ۸ تا ۱۲ میلیون دلار تخمین زده شده است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “عجیب ترین چیزهایی که میلیاردرها تاکنون خریده‌ اند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز