عامل گرانی موبایل کیست؛ واردکننده یا فروشنده؟

تور لحظه آخری-کاماپرس

در حالی که انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی در بیانیه‌ای نسبت به افزایش قیمت 30 درصدی قیمت موبایل در کشور هشدار داده، رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی، تصویری، گوشی همراه و لوازم جانبی از احتمال کاهش قیمت موبایل طی روزهای آتی خبر می‌دهد.

این اظهار نظرها در حالی صورت می‌گیرد که با جدی‌تر شدن شیوع کرونا در کشور و توقف فعالیت بسیاری از واحدهای خدماتی – اداری، بسیاری از فعالیت‌ها از جمله آموزش، ارتباطات و جلسات، فرایندهای خرید، امور پزشکی (ویزیت بیماران) و بانکی بر بستر موبایل، کامپیوتر و اینترنت انجام می‌گیرد.

با تعطیلی مدارس و ادامه‌دار شدن این روند، آموزش و پرورش سامانه‌ای به نام «شاد» را راه‌اندازی کرد تا با استفاده از آن بتواند فاصله گرفتن دانش‌آموزان از آموزش را جبران کند. این موضوع که در نگاه اول قدمی بسیار مثبت به نظر می‌رسید، در ادامه با نشان دادن شکاف‌های اجتماعی و اقتصادی، موجب رنجش بسیاری از والدین شد؛ چراکه بسیاری از آن‌ها به‌واسطه شرایط نامناسب اقتصادی و گران بودن تلفن‌های همراه هوشمند، امکان دسترسی به این سامانه را نداشتند. همین موضوع موجب شد تا بسیاری به قیمت‌های موجود در بازار اعتراضاتی داشته باشند.

مطالب مهم را از دست ندهید 

واردکنندگان؛ عامل اصلی گرانی موبایل در بازار

در حالی که انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی از احتمال افزایش قیمت موبایل به دلیل جدی شدن معضل واردات تلفن همراه خبر می‌دهد، ابراهیم درستی، رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی، تصویری، گوشی همراه و لوازم جانبی معتقد است: «برخی از شرکت‌های واردکننده باعث افزایش قیمت موبایل می‌شوند. مغازه‌داران قیمت تلفن همراه را گران نمی‌کنند، چرا که اگر در قیمت‌ها مسئله‌ای هست، به شرکت‌های وارد کننده باز می‌گردد.

راز آسمان پایتخت

درستی با اشاره به بازگشت روند فعالیت کسبه در بازار موبایل به حالت قبل، می‌گوید: «پیش بینی می‌شود قیمت تلفن همراه در هفته‌های آینده کاهش داشته باشد و از این حالت التهابی خارج خواهد شد.»

وی در پایان با اشاره به وضعیت فعلی بازار موبایل، اضافه کرد: «عرضه و تقاضا در بازار باعث نوسانات قیمت موبایل می‌شود که اکنون تقاضا برای خرید موبایل زیاد است؛ به همین دلیل قیمت تلفن همراه روند صعودی را دارد.»

گفتنیست، بنابر اطلاعات سامانه همتا، فروش سالانه موبایل در ایران چیزی در حدود ۱۴ میلیون دستگاه، با میانگین ارزش ۱۵۰ دلار است اما پیش‌بینی‌های کارشناسان حوزه ارتباطات و فناوری از افزایش نجومی این آمار در سال ۹۹ با توجه به شرایط پیش‌آمده پس از کرونا حکایت دارد.

مرتبط با : انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “عامل گرانی موبایل کیست؛ واردکننده یا فروشنده؟

  1. بهادر گفته:

    هم وارد کننده مقصراست وهم فروشنده دیگه الان مثل قدیم نیست که مردم انصاف داشته باشند وکالایی که خریده اند با سودش بفروشند الان میگن گوشی که یک میلیون خریده اند اگر در بازار چهار میلیون شود به قیمت روز میفروشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز