صفر تا صد موتورشویی خودرو

لست سکند

بدون شک، مهم‌ترین قسمت یک خودرو موتور آن است؛ به همین دلیل، باید به سلامت و تمیزی آن اهمیت زیادی داد. موتوری که تمیز باشد، عملکرد بهتری داشته و کمتر داغ می‌کند. به علاوه، تمیزی موتور کمک می‌کند تا پیدا کردن مشکلات فنی خودرو آسان‌تر شده و تعمیر آن نیز راحت شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار تجهیزات دیتیلینگ خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، موتورشویی بهترین روشی است که می‌توان از طریق آن آلودگی و کثیفی‌های موتور خودرو را بین برد. این کار باید با روش صحیح و اصولی انجام بشود؛ چرا که در غیر اینصورت موجب خسارات هنگفتی خواهد شد. در ادامه، مراحل صحیح گنجی خودرو با آب شرح داده می‌شود.

مرحله اول؛ آماده کردن خودرو

قسمت‌های الکتریکی موتور باید در حین شست و شو محافظت شوند؛ بنابراین، پیش از اقدام به موتورشویی باید کابل‌های باتری جدا شده و قسمت‌های اصلی موتور با فویل یا پلاستیک پوشیده شوند. برای جدا کردن کابل‌های باتری توصیه می‌شود تا ابتدا پورت منفی و سپس پورت مثبت آن قطع شود.

مرحله دوم؛ تمیزکاری اولیه

در مرحله بعدی باید آب را بر روی همه قسمت‌های موتور اسپری کرد. این کار باعث می‌شود تا گرد و خاک این قسمت‌ها از بین برود. استفاده از فشار آب کم در این مرحله مهم است؛ چرا که در این صورت آب به درزها و شکاف‌ها نفوذ نخواهد کرد.

راز آسمان پایتخت

مرحله سوم؛ چربی‌زدایی

پس از تمیزکاری اولیه موتور باید چربی‌زدا را رقیق و آن را بر روی سطح موتور اسپری کرد. بهتر است چربی‌زدا حدود یک الی دو دقیقه بر روی سطح موتور باقی بماند. در این حین، می‌توان از برس‌های مختلف برای تمیز کردن سوپاپ‌ها، درزها، شیرها و… استفاده کرد. با این حال باید توجه داشت که چربی‌زدا بر روی موتور خشک نشود.

مرحله چهارم؛ آبکشی موتور

در این مرحله نیز باید موتور با فشار آب کم شسته شود تا از ورود آب به درزها و سوپاپ‌ها جلوگیری کرد. این مرحله را می‌توان با اسپری کردن آب نیز انجام داد. اگر برخی قسمت‌ها همچنان کثیف باقی مانده می‌توان آنها را به صورت منطقه‌ای مجدداً تمیز کرد.

مرحله پنجم؛ خشک کردن

انجام این مرحله بسیار مهم است؛ چرا که اگر تمامی قسمت‌های موتور پس از موتورشویی به خوبی خشک نشود، احتمال زنگ‌زدگی و پوسیدگی بسیار بالا می‌رود. برای این کار می‌توان از یک حوله یا دستگاه دمنده هوا استفاده کرد. پس از خشک کردن موتور می‌توان پلاستیک و فویل‌ها را جدا کرد. در انتها، بهتر است خودرو روشن شود تا گرمای حاصل از کار کردن موتور، تمامی قسمت‌های موتور را خشک کند.

نکات مهم موتورشویی

اولین نکته‌ای که همواره باید مدنظر داشت، این است که نباید موتورشویی زمانی انجام بشود که موتور خودرو داغ است. این کار باعث می‌شود تا قسمت‌هایی از موتور ترک بخورد. به علاوه، بهتر است موتورشویی خودرو در روزهای گرم و آفتابی صورت بگیرد تا رطوبت قسمت‌های مختلف موتور کاملاً خشک بشود.

در نهایت، فرآیند موتورشویی خودرو باید در محیطی انجام بگیرد که آب کثیف حاصل از شست و شو وارد خاک نشود. این آب دارای مواد روغنی و شیمیایی بوده و برای محیط زیست بسیار مضر است.

خرید تجهیزات موتورشویی و دیتیلینگ خودرو

فروشگاه اینترنتی گنجی پخش، معتبرترین واردکننده و پخش‌کننده عمده محصولات مراقبت و نگهداری از خودرو است. این فروشگاه دارای نمایندگی رسمی برندهای مختلف بوده و تمامی محصولات را با ضمانت اصالت کالا و کیفیت به مشتریان عرضه می‌کند.

در جدول زیر، قیمت برخی از تجهیزات دیتیلینگ خودرو از فروشگاه گنجی پخش قابل مشاهده است؛

انتهای پیام

مرتبط با : گنجی پخش
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز