شکایت از پزشک با کمک وکیل جرایم پزشکی تهران

وکیل جرایم پزشکی-کاماپرس

وکیل جرایم پزشکی، یک وکیل پایه یک دادگستری است که نسبت به‌ قوانین جزایی و کیفری مانند قوانین حوزه پزشکی اطلاعات جامعی دارد و حوزه تخصص او در زمینه دعاوی پزشک و بیماران است. وکیل جرایم پزشکی تهران می‌تواند به بیمار و پزشک برای رسیدن به حقشان یاری‌ رساند. باید توجه داشت که همیشه حق با بیمار نیست و پزشک نیز می‌تواند در شرایطی از بیمار شکایت کند که برای این منظور باید از وکیل جرایم پزشکی تهران راهنمایی بگیرد.

کاماپرس در این گزارش ضمن معرفی انواع جرایم و قصور پزشکی، وظایف وکیل جرایم پزشکی تهران را تشریح کرده است.

جرایم پزشکی چیست؟

جرایم پزشکی در زمره جرایم کیفری است. این جرایم شامل موارد گسترده‌ای است که قانون درباره هرکدام در حد ممکن توضیحاتی داده و مجازاتی نیز تعیین کرده است. به عنوان نمونه در برخی موارد، نسخه و تجویز پزشک باعث وارد شدن ضرر و زیان جسمی و مادی به بیمار می‌شود که بیمار می‌تواند از پزشک شکایت کند. در مواردی نیز ممکن است بیمار به پزشک توهین کند که پزشک می‌تواند از او شکایت کند؛ چرا که توهین از منظر قانون جرم بوده و دارای مجازات است.

انواع جرایم پزشکی

درمان در محیط غیربیمارستانی: کلیه امور پزشکی باید منحصراً توسط پزشک در محیط بیمارستان و با استفاده از تجهیزات خاص انجام شود. حال اگر پزشک بدون درنظرگرفتن این شرایط اقدام به درمان بیمار در محیط غیر از شرایط ذکر شده کند و موجب ضرر جسمی به بیمار شود، جرم پزشکی خواهد بود.

انجام جنایت در عمل جراحی: اگر پزشک بدون علت، یکی از اعضای بدن بیمار را حین جراحی قطع یا خارج کند، جرم محسوب می‌شود.

راز آسمان پایتخت

صدور گواهی خلاف واقع: صادر کردن گواهی خلاف واقعیت مانند معافیت از سربازی جرم بوده و پزشک به حبس و جزای نقدی مطابق قانون مجازات اسلامی محکوم می‌شود.

افشای اسرار بیمار: افشای اسرار بیمار توسط پزشک به‌ویژه بیماری‌هایی که واگیردار نیستند، برای پزشک مسئولیت دارد. براساس ماده ۶۸۴ قانون مجازات اسلامی، این نوع جرایم تا یک سال حبس دارد.

تبلیغات پزشکی غیراصولی: کلاهبرداری در پزشکی به معنای تبلیغات پزشکی خلاف اصول و علم پزشکی جرم است؛ چراکه افراد دچار زیان جسمی و مادی می‌شوند.

وکیل جرایم پزشکی-کاماپرس

انواع قصور پزشکی

قصور پزشکی در قانون به بی‌احتیاطی و بی‌مبالاتی پزشک گفته می‌شود. به عنوان نمونه اگر بر اثر بی‌احتیاطی در جریان جراحی، پزشک ابزاری را در بدن بیمار جا گذاشته و باعث عفونت بدن بیمار شود، شامل این مورد خواهد شد که این کار نیز اغلب توسط پزشکان بی‌تجربه که تخصص و دانش کافی ندارند، رخ می‌دهد. بی‌‌مبالاتی معمولا زمانی رخ می­‌دهد که پزشک متخصص در انجام امور پزشکی مرتکب خطا شود. به عنوان نمونه اگر پزشک آزمایش‌های لازم قبل عمل جراحی را انجام ندهد و بیمار بر اثر آن فوت کند، مرتکب این دسته قصور شده است.

قصور پزشکی توسط کارشناس پزشکی قانونی و کمیسیون نظام‌پزشکی با درنظر گرفتن ادله و شواهد ضمیمه شده قابل اثبات است. برای این منظور، شاکی باید پرونده پزشکی شامل نسخه‌های پزشک، مستندات بستری شدن یا عکس‌هایی که قبل از عمل از گرفته شده را ضمیمه کرده، سپس به پزشکی قانونی برای گرفتن گواهی مراجعه کند. بعد از تنظیم شکواییه، پرونده به مرجع قضایی ارجاع داده می‌شود و روند رسیدگی به پرونده آغاز خواهد شد.

وکیل جرایم پزشکی-کاماپرس

وظایف وکیل جرایم پزشکی تهران

وکیل متخصص در زمینه جرایم پزشکی از اطلاعات و تخصص کافی نسبت به‌تمامی قوانین جزایی و کیفری حوزه پزشکی برخوردار است و مهارت و تخصص بالایی در تنظیم شکواییه کیفری دارد. رسیدگی و پیگیری مستمر در امور محول شده و ذکر شده در قرارداد وکالت پزشکی نیز وظیفه وکلای جرایم پزشکی است. در دادسرا وکیل جرایم پزشکی تهران کلیه امور محول شده را انجام می­دهد و مهارت و آگاهی بسیاری نیز در تنظیم لوایح دفاعیه برای پزشک یا بیمار خطاکار دارد.

وکیل جرایم پزشکی-کاماپرس

مراحل رسیدگی به پرونده جرایم پزشکی

ابتدا پزشک یا بیمار شاکی باید به وکیل جرایم پزشکی تهران مراجعه کند تا وکیل با آگاهی از تمامی وقایع، دریافت ادله و مدارک بتواند شکواییه اصولی برای شاکی تنظیم کند. پس از تنظیم شکواییه کیفری، وکیل شکواییه را در دفتر خدمات الکترونیکی و در سامانه‌‌ ثنا ثبت می‌کند. پس از آن، شکواییه به دادسرای انتظامی پزشکان ارجاع داده می‌شود و وقت برای رسیدگی تعیین خواهد شد. در مرحله بعد، بازپرس پرونده تحقیقات و رسیدگی‌های لازم را آغاز کرده و پس از احراز آنکه متهم واقعاً مرتکب جرم شده است یا نه، قرار جلب دادرسی صادر می‌شود. در این جا بازپرس، دادستان پرونده را از موضوع مطلع کرده و دادستان بعد از آگاهی‌های لازم کیفرخواست را صادر و مجرمیت را اعلام می‌کند. اکنون دادسرا موظف است پرونده را جهت رسیدگی‌های تکمیلی و صادر کردن رأی نهایی به دادگاه کیفری 2 ارسال کند. دادگاه پس از انجام بررسی‌های تکمیلی و شنیدن دفاعیات وکیل جرایم پزشکی تهران و متهم، حکم مورد نظر را صادر می‌کند.

وکیل جرایم پزشکی-کاماپرس

هزینه اخذ وکیل جرایم پزشکی

وکیل جرایم پزشکی میزان حق‌الوکاله خود را با توجه به پیچیدگی در نوع شکایت مطرح شده، تعیین می‌کند و به همین دلیل مبلغ یکسانی برای پرونده‌های پزشکی نمی‌توان در نظر گرفت.

دریافت مشاوره از بهترین وکیل جرایم پزشکی تهران

برای مشکلات پیش‌آمده ناشی از موارد جرایم پزشکی می‌توان از وکیل جرایم پزشکی تهران متخصص در امور حقوقی مانند قانون مجازات اسلامی و قوانین مختص پزشکی کمک گرفت. وکلای جرایم پزشکی موسسه حقوقی “دادپویان” به کلیه قوانین این حوزه اشراف و آگاهی دارند. مشاوره گرفتن از وکیل جرایم پزشکی تهران متخصص در امور جرایم پزشکی باعث می‌شود که پیش از هر اقدام خودسرانه‌ای، از قوانین و مراحلی که باید طی شود آگاهی پیدا کرده و براساس شرایط به وجود آمده اقدامات لازم را انجام داد.

موسسه حقوقی دادپویان در سال ۱۳۹۱ توسط سید محمد صادقی (از وکلای برجسته پایه یک دادگستری) ثبت شد. در موسسه دادپویان بیش از ۳۰ وکیل پایه یک دادگستری و ۱۴ کارشناس حقوقی جهت ارائه خدمات حقوقی گرد هم آمده‌­اند و تمام پیگیری‌های مربوط به پرونده توسط وکلای متخصص و کارشناسان حقوقی این موسسه به بهترین شکل انجام می‌شود. تمام پرونده‌های ارجاع شده به دادپویان توسط سه وکیل متخصص و مدیر حقوقی موسسه بررسی خواهد شد تا تمام راهکارهای حقوقی ممکن بررسی شود.

متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر و ارتباط با کارشناسان دادپویان می­‌توانند با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۳۰۷۸۳۱ تماس گرفته یا به نشانی اینترنتی https://dadpouyan.vip مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : موسسه حقوقی دادپویان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز