شرکت فولاد خوزستان دومین تولیدکننده فولاد خام در ایران

فولاد
لست سکند

شرکت فولاد خوزستان شرکت فولاد ایرانی است، که هم‌اکنون دومین تولیدکننده فولاد خام در ایران پس از شرکت فولاد مبارکه اصفهان می‌باشد. کارخانه این شرکت با وسعت ۸٫۳ کیلومتر مربع، در مجاورت شهر اهواز (کیلومتر۱۰جاده اهواز بندرامام خمینی) واقع شده‌است و دفتر مرکزی آن نیز در اهواز قرار دارد. شرکت فولاد خوزستان در سال ۱۲ فروردین ۱۳۴۶ به‌عنوان نخستین مجتمع تولید آهن و فولاد به روش احیاء مستقیم و کوره قوس الکتریکی در ایران، راه‌اندازی شد .

به گزارش کاماپرس، مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان، اولویت اصلی مجموعه فولاد را حمایت همه‌جانبه از تولیدکنندگان داخلی دانست و این مهم را باعث کوتاهی دست دلالان از بازار فولاد برشمرد. علی محمدی اظهار کرد: در واقع تولید این مجموعه، محصول نیمه نهایی صنعت فولاد به شمار می‌آید و در سال‌جاری بیش از ۶۰ درصد محصولات شرکت فولاد خوزستان در اختیار کارخانه‌های نوردی استان قرار گرفته، تا چرخه‌ تولید در شرکت‌های داخلی و پایین‌دستی متوقف نشود. وی افزود: بخشی از فروش این شرکت در پنج ماه نخست سال ۱۳۹۹ به شرکت‌های داخلی استان نظیر گروه ملی صنعتی فولاد ایران، فولاد اکسین خوزستان، نورد کاویان، نورد و لوله اهواز، روهینا دزفول و دیگر تولیدکنندگان داخلی اختصاص یافته است.

به گزارش دنیای اقتصاد، مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان ادامه داد: در سیاست‌های شرکت فولاد خوزستان در تامین شمش مورد نیاز کارخانه‌های داخلی تاکنون تغییری داده نشده، کما اینکه در چهار ماه‌ نخست سال ۱۳۹۹ در مقایسه با سال قبل، ۴۶ درصد کاهش صادرات داشته‌ایم و این به آن معناست که تولید فولاد خوزستان برای تامین مواد اولیه به شرکت‌های نوردی در سراسر کشور اختصاص داده شده است.

راز آسمان پایتخت

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پییام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز