شرایط مهاجرت به عمان از طریق ازدواج

لست سکند

ایرانی‌های زیادی در یک دهه اخیر سودای مهاجرت به عمان را در سر پرورانده‌اند. برای همین هم جمعیت ایرانی‌ها در این کشور در حال افزایش است و خیلی‌ها گمان می‌کنند که عمان به زودی به بزرگترین محل تجمع ایرانی‌ها در حاشیه خلیج فارس تبدیل می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، عمان یکی از کشورهای در حال توسعه در خلیج فارس است و برای این برنامه گسترده توسعه به نیروی کار ماهر نیاز دارد. برای همین در این کشور سیاست‌های سهل‌گیرانه مهاجرتی تدوین شده تا یک مقصد مهم برای مهاجرت در دل خلیج فارس ساخته شود. قطری‌ها برای این مهم چندین و چند روش مهاجرتی در نظر گرفته‌اند. یکی از سوال‌برانگیزترین این موارد مهاجرت از طریق ازدواج است. در این گزارش به کمک داده‌های وب‌سایت کاریابی بین‌المللی جام‌جم نگاهی داریم به این شیوه مهاجرتی و قوانین و مقررات آن.

شرایط مهاجرت از طریق ازدواج در عمان

نکته مهم در خصوص مهاجرت از طریق ازدواج در عمان و هر کشور مهاجرپذیر دیگری این است که اگرچه در همه این کشورها سیاست‌های سهل‌گیرانه‌ای برای پذیرش شهروندی از طریق ازدواج وجود دارد اما کنترل و نظارت‌های سفت و سختی هم در این زمینه انجام می‌شود تا جلوی ازدواج‌های صوری گرفته شود. چرا که یکی از روش‌های غیرقانونی که برخی دلال‌ها و افراد سودجو پیشنهاد می‌دهند مهاجرت از طریق انجام یک ازدواج صوری است. باید توجه داشته باشید که در عمان هم چنین سخت‌گیری‌هایی وجود دارد و اگر کسی چنین تخلفی انجام دهد شاید دیگر نتواند برای مهاجرت به عمان اقدام کند. اما مهم‌ترین شرایط که برای این نوع مهاجرت باید داشته باشید عبارتند از:

۱- عدم سوء پیشینه و سابقه کیفری

راز آسمان پایتخت

۲- اثبات ارتباط عاطفی و علاقه بین زوجین و صوری نبودن ازدواج

۳- اثبات تمکن مالی از سوی فرد عمانی

۴- ازدواج باید به‌صورت قانونی و با صدور مجوز از وزارتخانه کشور عمان انجام‌ شود

۵- تسلط به زبان رسمی این کشور که عربی است

۶- اثبات زندگی با همسر عمانی به مدت ۱۰ سال در کشور عمان

با داشتن چنین شرایطی شما می‌توانید برای این نوع مهاجرت اقدام کنید. اما تشریفاتی هم در این میان اهمیت دارد. نخست اینکه ازدواج حتما باید در خاک عمان منعقد شود. دیگر اینکه دو شهروند عمانی باید شاهد این ازدواج باشند و سومین موضوع هم این است که حداقل باید دو هفته از اقامت زوج و زوجه در عمان گذشته باشد. در بالا به نظارت شدید عمانی‌ها روی واقعی بودن ازدواج اشاره کردیم. یکی از شرایط تحقق آن این است که فرد غیرعمانی بعد از ازدواج شش ماه پیوسته یا هشت ماه ناپیوسته در سال را در خاک عمان سپری کند. از دیگر شرایط مهم  ازدواج در عمان این است که فرد  باید در  طول سه سال،  ۱۸ ماه در عمان حضور فیزیکی داشته باشد، در غیر این صورت شخص نخواهد توانست اقامت یک یا سه ساله خود را تمدید کند.

مدارک لازم برای ازدواج در عمان

 

حداقل سن ازدواج در عمان ۲۰ سال است چرا که طبق قوانین داخلی این کشور سن بلوغ برای جوانان، اعم از دختر و پسر ۲۰ سال در نظر گرفته شده است. همچنین در صورتی که اختلاف سنی زوج و زوجه زیادی باشد ممکن است مسئولان مهاجرتی به واقعی بودن این ازدواج سک کنند و و به این ترتیب نتوانید از این طریق اقامت دریافت کنید. با در نظر گرفتن همه این جزئیات مدارک لازم برای ثبت یک ازدواج در عمان به شرح زیر است:

۱. شناسنامه و مدارک هویتی

۲. گذرنامه

۳. گذرنامه و شناسنامه‌های شهود عقد

۴. تکمیل فرم‌های ازدواج

۵. ارائه مدارک تمکن مالی

۶. سند طلاق و متارکه ازدواج پیشین(در صورت وجود)

۷. گواهی فوت همسر پیشین(در صورت وجود)

مجموعه‌های پارسی کانادا، موسسه ملک پور، یونیکن و سفیران ایران از مجموعه‌های مهاجرتی هستند که خدمات مهاجرت به عمان را ارایه می‌کنند. کارشناسان این مجموعه ها آمادگی دارند تا در زمینه مهاجرت به عمان به شما مشاوره دهند تا کمترین دغدغه را در این مسیر تجربه کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : پارسی کاناداسفیران ایرانیانکاریابی بین المللی جام جمموسسه ملک پوریونیکن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “شرایط مهاجرت به عمان از طریق ازدواج

  1. آندیا ماهان گفته:

    الان کیس عرب از کجا باید پیدا کنن ایرانیا تازه اثبات هم کنن که عاشق طرف شدن 🙂 خخخخخخخخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز