شرایط دریافت ویزای توریستی آمریکا

ویزای توریستی آمریکا-کاماپرس
تور لحظه آخری-کاماپرس

برگزاری جشنواره‌های متعدد هنر و موسیقی، وجود مراکز تجاری لوکس، شهرهای پیشرفته با معماری مدرن و پر زرق و برق و وجود جاذبه‌های گردشگری بیشمار، بخشی از عواملی است که آمریکا را به یکی از بهترین مقاصد تفریح و گردشگری جهان تبدیل کرده است.

به گزارش کاماپرس، آمریکا در سال 2022 میزبان بیش از 22 میلیون گردشگر خارجی از سراسر جهان بوده و توانسته رتبه هفتم پربازدیدترین کشور جهان را از آن خود کند. در صورتی که هدف از سفر به این کشور گردش و تفریح، دیدار با خانواده یا شرکت در یک رویداد خاص باشد، باید ویزای توریستی آمریکا دریافت کرد.

در این گزارش، شرایط دریافت ویزای توریستی آمریکا و آخرین تغییرات آن بررسی شده است.

شرایط اخذ ویزای توریستی آمریکا

در صورتی که قصد دارید برای اخذ ویزای توریستی آمریکا درخواست ‌دهید، لازم است به کنسولگری ثابت کنید که تنها با اهداف توریستی و گردشگری به آمریکا سفر می‌کنید و پس از پایان اعتبار ویزا به کشور خود باز می‌گردید. اگر برای دیدار دوباره با دوستان و خانواده خود به آمریکا سفر می‌کنید، باید ضمن ارائه دعوتنامه، مشخصات کامل فردی که از سوی او دعوت شده‌اید، به همراه آدرس محل سکونت و تاریخ سفر را ارائه دهید.

همچنین اگر هدف شما از اخذ ویزای توریستی آمریکا شرکت در یک رویداد یا نمایشگاه خاص است، باید تاریخ برگزاری و مشخصات کامل آن را به سفارت آمریکا ارائه دهید. علاوه بر آن باید ثابت کنید که به کشور خود وابستگی دارید و قصد ندارید بیش از مدت زمان تعیین شده در ویزا در آمریکا اقامت کنید. مدرک اثبات وابستگی نیز می‌تواند شامل گواهی اشتغال به کار یا اسناد ملکی باشد.

راز آسمان پایتخت

مراحل دریافت ویزای توریستی آمریکا

ویزای توریستی آمریکا یکی از معدود ویزاهای توریستی است که در آن نظر پلیس سفارت در تایید یا ریجکتی آن تاثیر مستقیم دارد؛ بنابراین در تهیه و ارسال مدارک باید حداکثر دقت را به خرج داد. مراحل دریافت ویزای توریستی آمریکا در ادامه شرح داده شده است.

1- متقاضیان باید در ابتدا فرم درخواست ویزای غیرمهاجرتی DS-160 را به صورت آنلاین تکمیل کنند و سپس از فرم تایید شده پرینت بگیرند و آن را در روز مصاحبه همراه خود داشته باشند.

2- افراد پیش از انجام مصاحبه باید یک هزینه غیرقابل بازگشت برای درخواست ویزای توریستی آمریکا به صورت آنلاین بپردازند که رقم آن بر مبنای ملیت افراد، متغیر است.

3- پس از آن متقاضیان برای انجام مراحل انگشت‌نگاری و مصاحبه راهی کنسولگری خواهند شد. روند مصاحبه نیز براساس سن متقاضیان متغیر خواهد بود. افراد کوچکتر از 14 سال و بالاتر از 80 سال نیازی به انجام مصاحبه ندارند و متقاضیان 14 تا 79 ساله باید برای انجام مصاحبه آماده شوند.

ویزای توریستی آمریکا-کاماپرس

مدارک لازم برای دریافت ویزای توریستی آمریکا

در پروسه‌ اخذ ویزای توریستی آمریکا، نحوه آماده‌سازی مدارک و کامل بودن آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ زیرا هر گونه نقص یا ابهام در مدارک، ممکن است سبب ریجکتی یا رد شدن ویزا شود.

برای دریافت ویزای توریستی آمریکا نیاز است مدارکی همچون اصل پاسپورت با اعتبار حداقل شش ماه، پاسپورت‌های قدیمی و سابقه سفرهای قبلی، نامه عدم سوء پیشینه متقاضی، برگه مرتبط با وقت تعیین‌شده سفارت، نامه تمکن مالی و بلیط رفت و برگشت به آمریکا آماده شود. از دیگر مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی آمریکا می‌توان به اسناد ملکی و شغلی، پرینت حساب بانکی و گردش حساب و پرینت از پرداخت هزینه‌های درخواست شده برای دریافت ویزا اشاره کرد.

محدودیت‌های ویزای توریستی آمریکا

دارندگان ویزای توریستی آمریکا اجازه تحصیل و کار، شرکت در کنسرت و فعالیت در مطبوعات، رسانه و رادیو به عنوان خبرنگار ندارند. همچنین ویزای توریستی آمریکا برای زنان بارداری که قصد دارند با سفر به آمریکا فرزند خود را در آن کشور به دنیا بیاورند تا تابعیت آمریکا را برای فرزند خود بگیرند، صادر نمی‌شود. دارندگان ویزای توریستی آمریکا برای دریافت اقامت دائم این کشور نیز نمی‌توانند اقدام کنند.

تعیین وقت سفارت آمریکا

از آن‌جایی که آمریکا همانند کشورهای انگلیس، کانادا، آلبانی و لیتوانی در ایران سفارت‌خانه فعال ندارد، ایرانیان باید برای انجام مصاحبه، مراحل پزشکی و انگشت‌نگاری راهی کشورهای همسایه شوند. ایرانیان اغلب برای گرفتن وقت سفارت آمریکا به کشورهای ارمنستان، پاکستان، لبنان، ترکیه و امارات سفر می‌کنند.

البته متقاضیان دریافت ویزای توریستی آمریکا می‌توانند با هدف صرفه‌جویی در هزینه و زمان خود، این کار را به یک کارگزار یا نماینده مطمئن بسپارند و از خدمات امور مرتبط با پیکاپ ویزای آژانس‌های مهاجرتی معتبر بهره ببرند. در این مرحله، کارگزار به عنوان وکیل قانونی فرد متقاضی، پاسپورت او را به صورت حضوری تحویل سفارت می‌دهد و ضمن دریافت برچسب ویزا، آن را به او باز می‌گرداند.

ویزای توریستی آمریکا-کاماپرس

صدور ویزای توریستی آمریکا چقدر زمان می برد؟

براساس تعداد مراجعین و پرونده‌های موجود در سفارت یا شرایط خاصی ممکن است که روند تایید ویزا و صدور آن بیش از حد معمول طول بکشد؛ بنابراین نمی‌توان زمان دقیقی برای صدور ویزای توریستی آمریکا تعیین کرد؛ اما به طور کلی، معمولا 30 تا 40 روز پس از مصاحبه، پاسخ ویزای افراد اعلام می‌شود.

مدت اعتبار ویزای توریستی آمریکا شش ماهه است و در صورتی که صاحبان آن قصد داشته باشند بیش از این مدت در آمریکا اقامت داشته باشند، می‌توانند حداقل 40 روز قبل از پایان اعتبار ویزای خود برای تمدید مجدد آن اقدام کنند.

سریع ترین راه دریافت ویزای توریستی آمریکا

اگر قصد دارید ویزای توریستی آمریکا را در کمترین زمان ممکن و با سرعتی بالا دریافت کنید، می‌توانید از کارشناسان ماهر آژانس مهاجرتی « قصران گروپ » راهنمایی بگیرید. کارشناسان با تجربه این مجموعه ضمن ارائه مشاوره رایگان، از صحت و درستی فرم تکمیل شده درخواست ویزا و مدارک جمع‌آوری شده جهت دریافت ویزای توریستی آمریکا مطمئن می‌شوند.

همچنین می‌توانید با هدف صرفه‌جویی در زمان خود و کاهش احتمال ریجکتی ویزا، کلیه مراحل دریافت ویزای توریستی آمریکا را به مجموعه قصران گروپ به آدرس ghasrangroup.com بسپارید.

انتهای پیام

مرتبط با : قصران گشت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز