شرایط دریافت ویزای ایران برای اتباع خارجی

ویزای-ایران-برای-اتباع-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

شهروندان هر کشوری برای ورود به کشوری دیگر نیازمند اجازه ورود یا دریافت ویزا از سوی سفارت کشور مقصد هستند. اجازه ورود به یک کشور به روابط دیپلماسی دو کشور وابسته است. گاهی روابط دو کشور به گونه‌ای است که شهروندان برای ورود به کشور مقصد نیازی به دریافت ویزا ندارند و در برخی موارد هم ویزا به آسانی در فرودگاه صادر می‌شود، اما گاهی کشور مقصد در قبال شهروندان برخی از کشورها سخت‌گیری بیشتری برای صدور ویزا انجام می­دهد.

به گزارش کاماپرس، اتباع بیش از 100 کشور دنیا برای ورود به ایران نیازمند دریافت ویزای ایران هستند. هم‌اکنون ویزاهای درمانی و توریستی از پرتقاضاترین و پرکاربردترین ویزاهای ایران به حساب می­آید.

در این گزارش، شرایط دریافت ویزای ایران برای اتباع خارجی بررسی شده است.

شرایط دریافت روادید فرودگاهی برای اتباع خارجی

اتباع کلیه کشورها به استثنای 10 کشور آمریکا، کانادا، انگلستان، بنگلادش، اردن، عراق، افغانستان، پاکستان، کلمبیا و سومالی می‌توانند درخواست ویزای خود را در سامانه ویزای الکترونیک به ثبت برسانند و سپس ویزای خود را از یکی از فرودگاه‌های بین‌المللی در ایران دریافت کنند.

حضور فرد متقاضی همراه با اصل پاسپورت با اعتبار حداقل شش ماهه جهت دریافت ویزا در فرودگاه ضروری است. افراد برای ورود به ایران نیازمند اصل پاسپورت و تصویر کارت بیمه مسافرتی هستند. البته امکان صدور این بیمه نامه در فرودگاه نیز وجود دارد.

راز آسمان پایتخت

آیا ویزای ایران برای اتباع خارجی قابل تمدید است؟

اگر شهروندان خارجی به هر دلیلی تمایل داشته باشند که مدت زمان بیشتری در ایران سکونت داشته باشند، باید برای تمدید ویزای خود اقدام کنند. افراد برای تمدید ویزای خود باید یک تا سه روز قبل از اتمام تاریخ انقضای ویزا به دفتر پلیس اتباع خارجی مراجعه کنند.

شهروندان چه کشورهایی نیاز به دریافت ویزای ایران ندارند؟

شهروندان کشورهایی مانند آمریکا، انگلستان و کانادا نسبت به اتباع سایر کشورها، برای دریافت ویزای ایران باید وقت بیشتری صرف کنند؛ در حالی که شهروندان کشورهایی مانند ترکیه، چین، گرجستان، لبنان، مالزی، ارمنستان، سوریه، مصر، بولیوی، ونزوئلا و آذربایجان برای سفر به ایران نیازی به ویزا ندارند و می‌توانند برای مدتی معین در ایران اقامت داشته باشند؛ به این صورت که شهروندان سوریه برای مدت سه ماه، گرجستان 45 روز، بولیوی 30 روز، مصر 20 روز و لبنان و جمهوری آذربایجان به مدت 15 روز بدون نیاز به اخذ ویزا می‌توانند در ایران اقامت داشته باشند. در صورتی که سفر شهروندان کشورهای ذکر شده بیش از مدت تعیین‌شده طول بکشد، آنان ملزم هستند برای دریافت ویزا از طریق نمایندگی وزارت خارجه اقدام کنند.

ویزای-ایران-برای-اتباع-کاماپرس

ویزای ایران برای اتباع خارجی چه مدت اعتبار دارد؟

ویزای ایران یک بار ورود است و شهروندان خارجی اجازه دارند به واسطه آن به مدت یک ماه در ایران اقامت داشته باشند. گردشگران و افرادی که با هدف انجام امور تجاری، بازرگانی یا اداری به ایران سفر کرده‌اند، می‌توانند به صورت حضوری همراه با پاسپورت و ویزای خود به اداره پلیس اتباع خارجه مراجعه و آن را برای بار دوم تمدید کنند.

راحت‌ترین و سریع‌ترین روش تمدید ویزای ایران، اقدام از طریق آژانس‌های مسافرتی است که مجوز لازم را برای همکاری با وزارت امور خارجه جهت تمدید ویزای ایران دارند. در این روش، افراد مدارک مورد نیاز تمدید ویزای ایران خود را به کارشناسان آژانس مسافرتی تحویل می‌دهند و کلیه مراحل تمدید ویزا را به آنها می‌سپارند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای ایران

گردشگران برای دریافت ویزای توریستی ایران به مدارکی همچون اسکن یا عکس واضح از صفحه اول پاسپورت متقاضی، اسکن یا عکس واضح از تصویر متقاضی، اسکن کارت ملی میزبان در ایران و تکمیل فرم اطلاعات مسافر و میزبان نیاز دارند.

ویزای-ایران-برای-اتباع-کاماپرس

سریع­‌ترین راه دریافت ویزای ایران برای اتباع خارجی

متقاضیان خارجی دریافت ویزای ایران می‌توانند ویزای خود را به صورت آنلاین در سریع‌ترین زمان ممکن از طریق آژانس گردشگری «سفر هالیدی» اخذ کنند. مجموعه سفر هالیدی با ارائه خدمات اینترنتی، ضمن صرفه­جویی در وقت گردشگران، روند دریافت ویزا را برای آنان آسان‌تر می‌کند.

متقاضیان سفر به ایران می‌توانند برای اطلاع از خدمات این آژانس گردشگری به وبسایت آن به آدرس www.safarholiday.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن 21000140 -021  تماس بگیرند و از کارشناسان مجرب این مجموعه یاری بجویند.

انتهای پیام

مرتبط با : سفر هالیدی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز