شرایط تحصیل پزشکی در ایتالیا

دانشگاه‌های ایتالیا در رتبه‌بندی‌های جهانی رتبه بالایی دارند و به همین دلیل سالانه بسیاری از دانشجویان درخواست پذیرش از دانشگاه‌های این کشور دارند. پزشکی، یکی از پرمخاطب‌ترین رشته‌ها در ایتالیا است که سالانه هزاران دانشجو را پذیرش می‌کند و با رعایت پیش نیازها و قبولی در آزمون  IMAT می‌توان از دانشگاه‌های ایتالیا در این رشته پذیرش گرفت.

کاماپرس در این گزارش شرایط تحصیل در رشته پزشکی ایتالیا، تحصیل در دانشگاه‌های انگلیسی زبان دولتی این کشور و پذیرش در ایتالیا را بررسی کرده است.

تحصیل پزشکی در ایتالیا-کاماپرس

چرایی تحصیل پزشکی در ایتالیا

تحصیل در رشته پزشکی ایتالیا مزایای بسیاری برای دانشجویان خارجی دارد که از جمله آنها می‌توان به آموزش با کیفیت بالا، امکان تحصیل به زبان انگلیسی، دریافت دیپلم آبی، هزینه تحصیل پایین، بورسیه‌های تحصیلی مختلف و امکان تحصیل در کشوری توریستی با تاریخ غنی و محیط اجتماعی بین‌المللی اشاره کرد.

همان طور که بیان شد، دانشگاه‌های پزشکی ایتالیا جزو معتبرترین دانشگاه‌ها در سراسر دنیا است. بر اساس رتبه‌بندی‌های معتبر مانند رتبه بندی دانشگاه‌­های QS، تحصیل پزشکی در ایتالیا می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها باشد؛ چراکه بسیاری از دانشگاه‌های ایتالیا در رتبه‌بندی جهانی، بین 500 دانشگاه برتر دنیا قرار دارند.

راز آسمان پایتخت

علاوه بر موارد فوق، ایتالیا کشوری زیبا است و تجربه اقامت در آن همزمان با تحصیل می‌تواند به یکی از بهترین تجربه‌ها تبدیل شود. در حین تحصیل پزشکی در ایتالیا می‌توان از سازه‌های معماری زیبا و تاریخی، موزه‌ها، شهر‌های باستانی و زیبایی‌های طبیعی این کشور لذت برد. همچنین بسیار سریع و راحت می‌توان با فرهنگ و سبک زندگی مردم ایتالیا عادت کرد و این موضوع، یکی دیگر از مزیت‌های مهاجرت به این کشور است.

بیشتر بخوانید: تحصیل پزشکی در ایتالیا

تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه‌های دولتی ایتالیا

در دانشگاه‌های دولتی ایتالیا می‌توان به زبان انگلیسی تحصیل کرد؛ چرا که آموزش در 13 دانشکده پزشکی این کشور به زبان انگلیسی انجام می‌شود. این دانشکده‌های پزشکی جزو 500 دانشگاه برتر جهان بوده و به دانشجویان این امکان را می‌­دهد که مدرکی معتبر در سطح جهانی دریافت کنند. در صورت قبولی در آزمون IAMT می‌توان از یکی از دانشگاه‌های دولتی و انگلیسی زبان ایتالیا از جمله دانشگاه پاویا، میلان، میلانو بیکوکا، تورین، بولونیا، لا ساپینزا رم، رم تور ورگاتا، ناپل فدریکو دوم، پادوآ، ناپولی لوئیجی وانویتلی، مسینا، باری آلدو مورو و سیه نا (مخصوص دندان‌پزشکی) پذیرش گرفت. این دانشکده‌ها شهریه بسیار کمی دارند، اما دانشجویان در صورت برخورداری از تمکن مالی بالا می‌توانند وارد دانشکده‌های خصوصی مانند کاتولیکا، سن رافائل، هیومنیتاس و یونی کامیلوس شوند.

شرایط لازم برای تحصیل پزشکی در ایتالیا

برای تحصیل پزشکی در ایتالیا و دریافت بورسیه تحصیلی باید برخی شرایط را رعایت کرد. اولین و مهم‌ترین شرط، داشتن مدرک دیپلم است؛ چراکه مدرک دیپلم تاییدکننده گذرانده شدن 12 سال تحصیلات کامل ابتدایی و نشان دهنده آمادگی ورود متقاضی به دانشگاه است. دومین شرط نیز قبولی در آزمون IMAT است. لازم به ذکر است که برای ارائه مدرک زبان نیاز ضروری به داشتن مدرک زبان آیلتس یا تافل نیست، اما داشتن مدرک زبان حداقل سطح B2 لازم است.

آزمون IMAT

اگر قصد تحصیل پزشکی در ایتالیا دارید، باید در آزمون IMAT قبول شوید. هر شخصی که قصد دریافت بورسیه تحصیلی و تحصیل رایگان در ایتالیا داشته باشد، باید ابتدا در این آزمون که مخصوص رشته پزشکی طراحی شده، قبول شود. این آزمون مختص تحصیل در ایتالیا نیست و هر ساله در بسیاری از نقاط دنیا در ماه سپتامبر برگزار می‌شود.

آزمون IMAT شامل 60 سوال و زمان پاسخ دهی به آن 100 دقیقه است. سوالات آن نیز متنوع و در حوزه­های استدلال و منطق، فرهنگ عمومی، زیست شناسی، شیمی، فیزیک و ریاضی است. در صورت کسب نمره قبولی در این آزمون، شانس تحصیل پزشکی در ایتالیا برای متقاضیان افزایش خواهد یافت.

هزینه آزمون IMAT در همه جای دنیا حدود 130 یورو است. سطح سختی و مباحثی که در  سوالات آزمون طرح می‌شود، بسیار شبیه دروسی است که دانش‌آموزان در نقاط مختلف دنیا در دوره دبیرستان می‌خوانند و به همین دلیل سالانه شاهد رقابت سختی برای قبولی در این آزمون هستیم. اگر به خوبی به دروس مذکور مسلط باشید، به راحتی می‌توانید نمره قبولی در آزمون را کسب کرده و وارد دانشگاه‌های ایتالیا شوید.

تحصیل پزشکی در ایتالیا با “سیم آخر”

موسسه مهاجرتی سیم آخر دارای 19 سال سابقه آموزشی و 5000 اقدام موفق برای اخذ ویزای تحصیلی است؛ بدین جهت با خیال راحت می‌توان مسیر مهاجرت تحصیلی خود را به این مجموعه سپرد. در کلاس‌های فشرده آکادمی سیم آخر می‌توان سطح زبان خود را بالا برد و برای آزمون‌های IMAT، GRE  و GMAT آماده شد.

علاقه­‌مندان برای دریافت مشاوره رایگان درباره نحوه اپلای و درخواست بورسیه تحصیلی می­توانند با کارشناسان این مجموعه از طریق شماره تلفن 41405-021 تماس بگیرند یا به نشانی اینترنتی https://simeakhar.org مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : سیم آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز