شرایط تحصیل در بهترین دانشگاه اروپا

بهترین دانشگاه اروپا - کاماپرس
تور لحظه آخری-کاماپرس

در حال حاضر برخی از بهترین دانشگاه‌های دنیا در کشورهای اروپایی از جمله ایتالیا و فرانسه قرار دارند و این دو کشور فرصت‌های ایده‌آلی – از بورسیه‌های تحصیلی گرفته تا امکانات رفاهی – را در اختیار دانشجویان خارجی قرار می‌دهند.

کاماپرس در این گزارش شرایط پذیرش و تحصیل در دانشگاه‌­های فرانسه و ایتالیا به عنوان بهترین دانشگاه اروپا را بررسی کرده است.

مقایسه کیفیت آموزشی دانشگا‌های فرانسه و ایتالیا

مهم‌ترین عامل اثرگذار بر تصمیم دانشجویانی که اقدام به مهاجرت تحصیلی می‌کنند، کیفیت آموزشی دانشگاه‌ها است. در کشور فرانسه سه سیستم آموزشی متفاوت شامل دانشگاه‌های دولتی، گراند اکول و مدارس تخصصی یا همان کالج وجود دارد. مهم‌ترین دانشگاه‌های هر کشور، دانشگاه‌های دولتی آن هستند و دانشگاه‌های دولتی فرانسه نیز مدارک آکادمیک و فنی و حرفه‌ای رشته‌های گوناگونی را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌دهند. گراند اکول، همان موسسات نیمه خصوصی- دولتی هستند که دوره‌های تخصصی سه ساله در رشته‌های مختلف برگزار می‌کنند. کالج­ نیز به عبارتی جزو بهترین دانشگاه‌‌های اروپا است؛ با این تفاوت که تنها روی یک رشته تمرکز دارند. کالج‌ها در فرانسه کاملا دولتی یا کاملا خصوصی هستند و برنامه‌های تحصیلی مختلف را در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته‌های گوناگون ارائه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: بهترین دانشگاه اروپا

در کشور ایتالیا نیز مانند فرانسه، سه نوع سیستم آموزشی متفاوت شامل دانشگاه‌های دولتی، دانشگاه‌های غیردولتی و مدارس تحصیلات تکمیلی فعالیت می­کنند و دانشجویان برای انتخاب بهترین دانشگاه اروپا بر اساس شرایط خود می‌توانند دانشگاه‌های دولتی ایتالیا را هم مدنظر قرار دهند. برنامه‌های آموزشی دوره‌های آکادمیک دانشگاه‌های دولتی ایتالیا در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می­شود. دانشگاه‌های غیر دولتی بخش مهمی از دانشگاه‌های ایتالیا را به خود اختصاص داده­اند و وزارت آموزش و پرورش این کشور نیز دانشگاه‌های غیر دولتی ایتالیا را به رسمیت می‌شناسد. در این دانشگاه‌ها دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد نیز ارائه می‌شود.

راز آسمان پایتخت

مدارس تحصیلات تکمیلی نیز نوعی از مدارس در ایتالیا است که برنامه‌های تحصیلی را تنها در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌دهند.

بهترین دانشگاه اروپا - کاماپرس

مقایسه دانشگاه‌های برتر فرانسه و ایتالیا

به طور کلی 39 دانشگاه از فرانسه و 36 دانشگاه از ایتالیا در بین بهترین دانشگاه‌های جهان از نظر رتبه‌بندی دانشگاه‌های QS قرار دارند. در فرانسه، دانشگاه‌ PSL با رتبه 44، انستیتو پلی تکنیک پاریس با رتبه 49، دانشگاه سوربن با رتبه 72، دانشگاه پاریس-ساکلای با رتبه 86 و دانشگاه اکول نرمال سوپریور با رتبه 130، پنج دانشگاه برتر از نظر QS در سال 2022 شناخته شده است. در ایتالیا نیز دانشگاه پلی تکنیک میلان با رتبه 142، دانشگاه بولونیا با رتبه 166، دانشگاه ساپینزا رم با رتبه 171، دانشگاه پادوآ با رتبه 242 و دانشگاه میلان با رتبه 316، پنج دانشگاه برتر از نظر QS شناخته شده است.

بهترین دانشگاه اروپا - کاماپرس

رشته‌های محبوب برای تحصیل در فرانسه و ایتالیا

هر دو کشور فرانسه و ایتالیا طیف گسترده‌ای از برنامه‌های تحصیلی را در رشته‌های مختلف به دانشجویان خارجی ارائه می‌دهند. داروسازی، سرمایه گذاری، جغرافیا، داروشناسی، تاریخ و هنر، فیزیک، اقتصاد بین‌الملل و ارتباطات جهانی از دوره‌های محبوب در فرانسه است. تجارت و مدیریت، علوم اجتماعی و انسانی، گردشگری، مد و طراحی، طراحی داخلی، هنر و مدیریت، مهندسی مکانیک و علوم کامپیوتر نیز از دوره‌های محبوب در ایتالیا به شمار می­رود.

بهترین دانشگاه اروپا - کاماپرس

شرایط پذیرش از دانشگاه‌های فرانسه و ایتالیا

شرایط اخذ ویزای تحصیلی در فرانسه و ایتالیا کمی با یکدیگر متفاوت است، اما به طور کلی شرایط و قوانین این دو کشور برای پذیرش دانشجویان خارجی چندان سخت نیست.

در فرانسه داشتن مدرک دیپلم، داشتن حداقل نمره یا معدل مورد نیاز، شرکت و قبولی در یکی از آزمون‌های مهارت زبان فرانسه یا انگلیسی، داشتن انگیزه‌ نامه برای تحصیل در مقاطع لیسانس یا فوق لیسانس، ارائه نمرات آزمون GMAT و GRE برای شرکت در دوره‌های کارشناسی ارشد، قبولی در آزمون ورودی دانشگاه که البته در برخی از دانشگاه‌ها اجباری نیست، ارائه پروپوزال تحقیق برای تحصیل در دوره کارشناسی ارشد و داشتن تمکن مالی سالانه بین 400 تا 2770 یورو برای تحصیل در مقطع کارشناسی و تمکن مالی سالانه بین 600 تا 3770 یورو برای مقطع کارشناسی ارشد، از شرایط پذیرش در دانشگاه و اخذ ویزای تحصیلی است.

در ایتالیا البته شرایط کمی متفاوت است؛ به طوری که داشتن مدرک دیپلم، اثبات مهارت‌های زبان ایتالیایی از طریق آزمون، ارائه نمرات آزمون مهارت انگلیسی مانند تافل و آیلتس برای شرکت در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، قبولی در آزمون ورودی دانشگاه، ارائه پروپوزال تحقیقاتی برای تحصیل در مقطع دکتری و داشتن تمکن مالی سالانه بین 900 تا 4000 یورو برای تحصیل در مقطع کارشناسی و تمکن مالی سالانه بین 3000 تا 35000 یورو برای مقطع کارشناسی ارشد، از شرایط اخذ ویزای تحصیلی این کشور است.

بهترین دانشگاه اروپا - کاماپرس

تحصیل در بهترین دانشگاه­ اروپا با “سیم آخر”

موسسه مهاجرتی سیم آخر دارای 19 سال سابقه آموزشی و 5000 اقدام موفق برای اخذ ویزای تحصیلی است؛ بدین جهت با خیال راحت می‌توان مسیر مهاجرت تحصیلی خود را به این مجموعه سپرد. در کلاس‌های فشرده آکادمی سیم آخر می‌توان سطح زبان خود را بالا برد و برای آزمون‌های IMAT، GRE  و GMAT آماده شد.

علاقه­مندان برای دریافت مشاوره رایگان درباره نحوه اپلای و درخواست بورسیه تحصیلی می‌­توانند با کارشناسان این مجموعه از طریق شماره تلفن 41405-021 تماس بگیرند یا به نشانی اینترنتی https://simeakhar.org مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : سیم آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز