شرایط تبدیل ویزای توریستی کانادا به کاری

ویزای کاری کانادا-کاماپرس

با ویزای توریستی کانادا امکان کار کردن در این کشور وجود ندارد و افراد فقط می‌توانند به مدت شش ماه در آن اقامت داشته باشند؛ با این حال شرایط اخد ویزا کاری کانادا دشوار و طولانی است و یکی از میانبرهای دریافت ویزای کاری، استفاده از ویزای توریستی و سپس تغییر آن است.  متقاضیان می‌توانند در مدت زمان اقامت خود در کانادا، با گرفتن پذیرش از یک مرکز آموزشی، برای اخذ ویزای کاری اقدام کنند که در صورت موافقت با درخواست آنان، ویزای توریستی باطل شده و ویزای جدید صادر می‌شود.

کاماپرس در این گزارش به بررسی شرایط تبدیل ویزای توریستی به کاری پرداخته است.

ویزای توریستی کانادا

با توجه به اینکه پاسخگویی سفارت کانادا فرآیند نسبتا طولانی دارد، بسیاری از افراد با ویزای توریستی وارد این کشور می‌شوند و سپس اقدام به تغییر اقامت و اخذ ویزای کاری می‌کنند که از این طریق، روند اخذ اقامت دائم و ویزای کاری در این کشور کوتاه‌تر می‌شود.

دو نوع ویزای توریستی برای کانادا وجود دارد که یکی ویزای “یک بار ورود” و دیگری “مولتی ویزا” است. با ویزای یک بار ورود، افراد فقط یک بار می‌توانند وارد کانادا شوند و مولتی ویزا نیز به متقاضیان اجازه چندین بار ورود و خروج از کانادا در مدت زمان اعتبار ویزا را می‌دهد. در صورتی که پاسپورت متقاضیان پنج سال اعتبار داشته باشد، ویزای توریستی آن‌ها نیز دارای پنج سال اعتبار خواهد بود. این در حالی است که با ویزای توریستی، افراد می‌توانند حداکثر شش ماه در کانادا اقامت داشته باشند.

مشاغل مورد نیاز کانادا

کمبود نیروی کاری جوان در کانادا باعث شده که این کشور به یکی از بهترین مقاصد برای متقاضیان کار تبدیل شود؛ با این حال شرایط دریافت ویزای کاری در کانادا کمی دشوار بوده و نیازمند مشورت با گروه مهاجرتی حرفه‌ای است. شغل‌های مختلفی مانند فناوری اطلاعات، مهندسی، مشاغل پزشکی و سلامت، مشاغل اداری، مشاغل مالی و حسابداری به عنوان فرصت کاری در کانادا محسوب می­شوند.

راز آسمان پایتخت

ویزای کاری کانادا-کاماپرس

مهاجرت کاری کانادا و سیستم امتیازگیری

سیستم کاری کانادا مبتنی بر امتیازات دریافت‌شده در جدول امتیازی است و شرایط سنی، مدرک تحصیلی، سابقه کار و مدرک زبان انگیلسی از مهم‌ترین عوامل موثر در سیستم امتیازدهی این کشور محسوب می‌شود. افراد 25 تا 35 ساله بالاترین امتیاز مربوط به رده سنی را دریافت می‌کنند و سابقه کار بیش از یک سال نیز باعث افزایش امتیاز می‌شود. به جز روش مهاجرت درون­ شرکتی، متقاضیان باید مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی داشته باشند. با توجه به این روش امتیازگیری، متقاضیان باید در مرحله اول حداقل 67 امتیاز از 100 امتیاز دریافت کنند. با این حال در مرحله دوم، سیستم امتیازی مشخصی وجود ندارد و نوع دوره، تعیین‌کننده امتیاز خواهد بود.

انواع ویزای کاری کانادا

شش برنامه اصلی برای گرفتن ویزای کاری در کانادا وجود دارد که متقاضیان می‌توانند بر اساس شرایط خود از آن طریق اقدام کنند. یکی از پرطرفدارترین و متداول‌ترین روش­‌ها برای گرفتن ویزای کاری کانادا، از طریق برنامه فدرال است که متقضیان می‌توانند از دو روش “اسکیل ترید و اسکیل ورکر” و “سیستم اکسپرس انتری” اقدام کنند. سیستم اسکیل ورکر مربوط به متخصصان و کارگرانی است که تصمیم مهاجرت به کانادا از طریق سیستم امتیازبندی و اکسپرس انتری دارند و باید حداقل یک سال سابقه کار داشته باشند. سیستم اسکیل ترید برای متقاضیان شغل‌های دسته‌بندی شده در گروه B است که برای دریافت ویزای کاری باید امتیاز لازم را بر اساس سیستم امتیازبندی دریافت کنند.

ویزای خوداشتغالی، یکی از سخت‌ترین ویزاهای کاری کانادا است که برای متخصصان ورزشی، مربی‌های ورزشی و تخصص‌های هنری و فرهنگی صادر می‌شود.

ویزای کار بعد از تحصیل برای دانشجویانی صادر می‌شود که بعد از فارغ‌التحصیلی در مقاطع دیپلم و بالاتر به دنبال شغل هستند و با این ویزا می‌توانند تا سه سال در کانادا کار کنند.

جاب آفر، یکی دیگر از ویزاهای کاری است که بر اساس پیشنهاد یک کارفرما و صاحب کسب‌وکار به متقاضی شغل داده می‌شود.

همچنین استان‌های مختلف بر اساس نیاز خود در زمینه‌های مختلف تحصیلی و سرمایه‌گذاری می‌توانند مهاجر جذب کنند.

برنامه انتقال درون­ شرکتی نیز یکی از راه‌های کسب ویزای کاری است و مدیران با انتقال کسب‌وکار خود به کانادا می‌توانند این ویزا را دریافت کنند. این برنامه ویزای کاری بر خلاف سایر برنامه‌ها، نیازی به داشتن مدرک زبان انگلیسی ندارد و افراد بدون محدودیت سنی می‌توانند به همراه خانواده خود به کانادا مهاجرت کنند.

ویزای کاری کانادا-کاماپرس

تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای کاری در اکی تو بورد

موسسه “اکی تو بورد” با هدف راحت کردن فرآیند دریافت ویزا و اقامت کشورهای مختلف فعالیت می‌­کند. این مجموعه با اطلاع‌رسانی همگانی و بدون دریافت هزینه اضافی، آگاهی لازم از فرآیندهای دریافت ویزا و اقامت کشورهای مختلف را به افراد می‌دهد و باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه متقاضیان می‌شود. افراد برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت این مجموعه به آدرس /https://oktoboard.org مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : اکی تو بورد
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز