شرایط اخذ ویزای توریستی عربستان

ویزای عربستان-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

ویزای عربستان به طور کلی شامل ویزای توریستی، بازدید تجاری، دانشجویی، دیدار خانوادگی، حج یا عمره و ترانزیت برای بازدیدهای کوتاه مدت است که بازدیدکنندگان بین‌المللی 49 کشور واجد شرایط اخذ آنها هستند تا بتوانند از میراث و فرهنگ غنی و همچنین طبیعت متنوع این کشور بازدید کنند. اکنون پس از سال‌ها امکان صدور ویزای توریستی عربستان سعودی برای ایرانیان نیز ممکن شده است.

کاماپرس در این گزارش شرایط اخذ ویزای توریستی عربستان پرداخته و هزینه‌های آن را بررسی کرده است.

 

ویزای عربستان-کاماپرس

 

راز آسمان پایتخت

انواع ویزای عربستان سعودی

1- ویزای تجاری: این ویزا برای افرادی صادر می­‌شود که برای فعالیت‌های تجاری خود مانند شرکت در جلسات، کنفرانس‌ها یا مذاکرات مربوط به عقد قرارداد به این کشور سفر می‌کنند.

2- ویزای دانشجویی: این ویزا به افرادی داده می‌شود که برای ادامه تحصیل در یک موسسه آموزشی معتبر در عربستان پذیرفته‌ شده باشند.

3- ویزای اقامت پرمیوم: این ویزا برای افرادی است که تمایل به دریافت اقامت مبتنی بر سرمایه‌گذاری در عربستان دارند. دو نوع از این ویزا وجود دارد که یکی دائمی است و دیگری سالانه تمدید می‌شود.

4- ویزای ملاقات خانواده: این ویزا برای اتباع خارجی‌‌ که قصد ملاقات با یکی از اعضای خانواده خود در عربستان سعودی دارند، صادر می‌شود.

5- ویزای بازدید شخصی: این ویزا یکی از خدمات ویزای الکترونیک است که توسط وزارت خارجه عربستان سعودی ارائه می‌شود. این نوع ویزا به افراد فاقد پیوندهای تجاری و خانوادگی در عربستان اجازه ورود می‌دهد.

6- ویزای حج تمتع و عمره: این ویزا همانطور که از نمامش پیداست، برای مسلمانان سراسر جهان که قصد سفر به عربستان سعودی به منظور انجام مناسک حج دارند، صادر می‌شود.

7- ویزای اقامت: این ویزا ویژه افرادی است که قصد اقامت در عربستان برای مدت‌زمان طولانی دارند. حامی مالی این ویزا نیز معمولاً شهروندان عربستان سعودی یا شرکت‌ها هستند.

8- ویزای توریستی: ویزای توریستی برای افرادی صادر می‌شود که با اهداف گردشگری‌ به عربستان سفر می‌کنند. این ویزا به صورت الکترونیکی صادر می‌شود و مدت زمان صدور آن نیز بین ۱۰ تا ۱۵ روز کاری است. اعتبار ویزا ۹۰ روز از تاریخ صدور بوده و با آن می‌توان حداکثر 90 روز در کشور عربستان اقامت کرد. در  ویزای توریستی عربستان باید پرواز دوطرفه و اقامت کانفرم شده داشته باشید تا هنگام ورود به عربستان دچار مشکل نشوید.

ویزای عربستان سعودی

اخذ ویزای توریستی عربستان از طریق ویزا یا کارت اقامت امارات

ویزای توریستی عربستان از آبان ۱۴۰۲ اجرایی شده است و در مدت زمان کوتاه‌تری نیز صادر می‌شود. برای اخذ این ویزا باید اسکن با کیفیت کارت اقامت یا ویزای دبی به همراه اسکن گذرنامه با حداقل شش ماه اعتبار و عکس پرسنلی بارگذاری شود. این ویزا به صورت الکترونیکی صادر می­‌شود و مدت زمان لازم برای صدور آن نیز بین ۱۰ تا ۱۵ روز کاری است.

ویزای عربستان سعودی

نحوه درخواست ویزای توریستی عربستان برای ایرانیان

فرآیند درخواست ویزا با پرکردن فرم درخواست آغاز می‌شود. این فرم در وب‌سایت رسمی ویزای عربستان سعودی وجود دارد. اطلاعات ارائه‌شده در فرم باید صحیح و منطبق با مدارک سفر باشد تا از تأخیر احتمالی و رد درخواست ویزای عربستان جلوگیری کند. پس از تکمیل فرم مربوطه باید یک قطعه عکس پرسنلی و اسکن پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار از زمان ورود به عربستان سعودی را بارگذاری کنید. مرحله بعدی، تحویل آنلاین درخواست است. فرآیند درخواست ویزای الکترونیک عربستان کاملاً دیجیتال است و نیاز به گرفتن وقت حضور فیزیکی در سفارتخانه یا کنسولگری نیست. پس از تکمیل درخواست، به صفحه پرداخت هزینه ویزای الکترونیک عربستان می‌روید که باید این هزینه به صورت آنلاین بپردازید. هزینه معمولاً حدود 535 ریال عربستان سعودی معادل 143 دلار آمریکا است که شامل بیمه هم می‌شود. لازم به ذکر است شما می‌توانید با پرداخت مبلغ بیشتر زمان رسیدگی به درخواست ویزای عربستان خود را تسریع کنید.

بهترین زمان سفر به عربستان

عربستان کشوری گرمسیری است و به همین دلیل فصل تابستان، زمان مناسبی برای سفر به آن نیست. در فصل تابستان متوسط دمای هوا در این کشور از ۴۰ درجه سانتی‌گراد کمتر نیست و به همین دلیل بهتر است گردشگران برای فصل‌های سرد سال مانند پاییز و زمستان برای سفر برنامه­ریزی کنند که دمای هوا بین ۲۵ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد است. به طور کلی بهترین زمان سفر به عربستان، ماه‌های اکتبر و مارس بوده که دمای هوا در این کشور کاملا بهاری است.

ویزای عربستان سعودی

اخذ ویزای عربستان با “همیشه سفر”

شرکت خدمات مسافرتی و جهانگردی همیشه سفر در دی ماه سال ۱۳۹۴ در زمینه فروش بلیط چارتری داخلی، خارجی، اخذ ویزا، رزرو هتل در سراسر جهان و فروش تور داخلی و خارجی فعالیت خود را آغاز کرد. کارشناسان این مجموعه با احترام به حقوق مشتریان و پایبندی به اصول و اخلاق حرفه‌ای بهترین سفر و خاطره‌ها را برای آنان رقم می­زنند. هدف اصلی‌ این مجموعه همواره در جهت مدیریت همه جانبه از اولین ارتباط همسفران با مجموعه تا آخرین لحظه باتوجه به شاخص نیازهای فردی‌ آنان است.

متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ویزای عربستانمی توانند با کارشناسان این مجموعه با شماره تلفن­‌های 09123254550و 09224001167 تماس گرفته یا به نشانی اینترنتی https://hamishehsafar.com مراجعه کنند.

 

انتهای پیام

مرتبط با : همیشه سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز