شادابی روح و روان در روز جهانی گل و گیاه

گل و گیاه-کاماپرس
لست سکند

سال‌های سال است که 15 ژوئن برابر با 25 خرداد، به عنوان روز جهانی گل و گیاه شناخته می‌شود. در ایران هم از سال 1384 به درخواست اتحادیه گل و گیاه کشور، این روز با نام روز ملی گل و گیاه در تقویم ایران ثبت شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ پوشاک و سبک زندگی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، هدف از این نامگذاری اهمیت نقش گل و گیاه در زندگی انسان‌هاست؛ گیاهان علاوه بر زیباسازی چهره شهرها و محیط زندگی، تاثیری انکارناپذیر در شادابی روح و روان انسان دارند.

گل و گیاه-کاماپرس

علاوه بر این، گل‌ها و گیاهان همیشه در تمامی مناسبت‌های بشری جایگاه ویژه‌ای داشته‌اند و این موضوع قدمتی به بلندای تاریخ دارد. اسناد و مدارک موجود نشان می‌دهد که مصری‌ها اولین قومی بوده‌اند که برای تزیین و میز و سالن‌های بزرگ از گل و گیاه استفاده می‌کردند و این سنت کم‌کم بین رومی‌ها و یونانی‌ها نیز جایگاه خود را پیدا کرد.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

سنت بهره‌گیری از زیبایی گل و گیاه در ایران نیز تاریخچه‌ای بسیار طولانی دارد و نقش و نگارهای گل‌ها و درخت‌هایی که در تخت جمشید حکاکی شده، شاهد این ادعاست.

اهمیت گل و گیاه در زندگی بشر حتی در دنیای مدرن امروز نیز کمرنگ نشده و هنوز افراد نه فقط برای زینت بخشیدن به محیط زندگی خود، که برای ابراز ارادت، همدردی یا بیان عشق خود، گل پیشکش می‌کنند.

به همین خاطر است که صنعت پرورش و صادرات گل و گیاه به خصوص در کشوری مانند هلند بسیار پویاست و درآمدزایی فراوانی در پی دارد.

ایران نیز در این زمینه رتبه 17 تولید گل و گیاه را در دنیا دارد و با صادرات به کشورهایی چون امارات، انگلیس، آلمان، هلند، پاکستان، سوئیس و … رتبه 107 صادرات گل و گیاه را کسب کرده است.

گل باختر

مجموعه گل باختر با مدیریت محمد نبی براتی از سال 1380 در زمینه تولید و فروش و عرضه عمده گل در بازار امام رضا تهران و دو فروشگاه خرده فروشی در تهران همراه با بهترین گل آرائی ها فعالیت می‌کند.
مفتخریم که با بیش از 25 نیروی کار متخصص و اشتغال مستقیم، خدمات خوبی را به زیبا دوستان و زیبا پسندان در زمینه گل و گل آرائی ارائه می‌ دهیم.
ما باید با گسترش فرهنگ گل دوستی و هدیه گل به همنوعان و دوستان و نزدیکان در مناسبت‌‎های مختلف با واسطه یا بی واسطه و حتی بدون مناسبت، مهر و محبت را در جامعه پریشان امروزی، گسترش دهیم.
صنعت گل از صنایع بزرگی در حوزه ارزآوری و اشتغال پایدار در دنیا با پیش آهنگی کشور هلند می باشد.
حوزه کشاورزی نیازمند همت حداکثری است تا تولید کنندگان این صنعت به صورت اصولی حمایت شوند. صنعت کشاورزی می تواند در حوزه اشتغال و ارزآوری با صنعت نفت رقابت کند.
به امید آنکه صرانه مصرف گل را که حدود 4 شاخه در سال می باشد را افزایش دهیم و به روح جامعه مهر و دستی، بگسترانیم.
در پایان محمد نبی براتی عضوهئیت مدیره اتحادیه گل تهران روز ملی گل را خدمت همه ایرانیان گل دوست و علاقه مندان به گل و فضای سبز تبریک عرض می کنم.

انتهای پیام

مرتبط با : گل باختر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز