سپتیک تانک مهم ترین بخش پالایش و پاکسازی فاضلاب

سپتیک تانک
تور لحظه آخری-کاماپرس

سپتیک تانک اساسی ترین و مهم ترین بخش پالایش و پاکسازی فاضلاب می باشد از گندانبار که به عنوان septic tank نیز یاد میشود ؛ در پروژه های عمرانی فراوانی استفاده میشود.

به گزارش کاماپرس، شاید شما بپرسید که سپتیک تانک چیست ؟ در پاسخ به این مهم باید گفت : در حقیقت سپتیک تانک همانطور که از نام آن پیداست مخزن یا تانک یا منبعی است که بواسطه طراحی خاص ، فاضلاب جامد را درون خود نگه داشته ، از طریق فعالیت باکتری های بی هوازی تبدیل به مایع ( پساب) و گاز متان نموده و تحویل چاه جذبی و نه رودخانه و نه آبیاری فضای سبز می نماید . سپتیک تانک به عنوان ساده ترین وسیله مورد استفاده در پالایش فاضلاب اعم از پاکسازی مقدماتی و تصفیه پیشرفته دارای تقاضای بالایی در کشور می باشد . این محصول در تصفیه پیشرفته فاضلاب نقش مخزن متعادلساز و ایستگاه پمپاژ و در تصفیه مقدماتی نقش کاتالیزور تجزیه فاضلاب جامد را بازی میکند .

هر سپتیک تانک از اجزای مختلفی تشکیل شده است که اجزای مهم هر سپتیک تانک ، سیستم ورودی فاضلاب شامل لوله و بافل ورودی، مخزن اولیه سپتیک تانک که بیشترین حجم سپتیک تانک را به خود اختصاص داده و معمولاً حدود ۷۰ درصد حجم کل سپتیک تانک مربوط به این بخش است، دیواره جداکننده که باعث جلوگیری از ورود لجن شناورشده به مخزن زلال سازی می شود، مخزن زلال سازی که حدود ۳۰ درصد حجم کل سپتیک تانک را شامل شده و در آن فاضلاب عاری از مواد قابل ته نشینی می باشند، تهویه که از طریق این مجرا گازهای تولید شده ناشی از فرآیندهای بی هوازی تصفیه فاضلاب از سپتیک خارج میگردد و سیستم خروجی فاضلاب که شامل بافل و لوله خروجی سپتیک پلی اتیلن می باشد.

سپتیک تانک را از کجا بخریم؟ 
شرکت ندبیر نوین سازان با سالها تجربه در ساخت مخازن و سپتیک تانک در احجام مختلف با 100 درصد مواد اولیه مرغوب و خالص ، آماده ارائه مشاوره رایگان به خریدارن محترم می باشد .

کاربرد سپتیک تانک پلی اتیلن چیست؟
ایسنا در گزارشی افزود: سپتیک تانک ها به عنوان واحدهای پیش تصفیه قبل از ورود فاضلاب به شبکه فاضلاب شهری و یا چاه جذبی به کار می روند. در این سپتیک تانک ها با توجه به کیفیت فاضلاب خروجی درخواستی می توان از سیستم های ساده و یا پیشرفته استفاده کرد. در اکثر کاربردها از سپتیک تانک های ساده با حداقل یک دیواره جداکننده در داخل آن استفاده می گردد. در این سپتیک تانک ها فاضلاب ورودی در بخش اوّل ته نشین شده و باکتری های بی هوازی بخش عمده ای از لجن انباشته شده را تجزیه می نمایند.

راز آسمان پایتخت

آشنایی با سپتیک تانک پلی اتیلن افقی 
این نوع سپتیک تانک پلی اتیلن ها به دو صورت دفنی و غیر دفنی ارایه می شوند. سپتیک تانک پلی اتیلن های افقی دفنی در شرایط مختلف دفنی اعم از عمق دفن های متفاوت با مقادیر مختلف بار ترافیکی و آب زیر زمینی طراحی شده و در این نوع سپتیک تانک پلی اتیلن، با محاسبات صورت گرفته می توان با تغییر پروفیل بدنه سپتیک تانک استحکام آن را متناسب با محل پروژه کرد. برای سپتیک تانک پلی اتیلن افقی غیر دفنی نیز بر اساس شرایط پروژه، پروفیل مناسب ارایه می گردد.
سپتیک تانک پلی اتیلن عمودی
در این نوع از سپتیک تانک پلی اتیلن نیز با توجه به شرایط پروژه محاسبات صورت گرفته و پروفیل مناسب ارایه می گردد. این نوع از سپتیک تانک پلی اتیلن قابلیت تحمل مستقیم بار وارده بر روی پلیت فوقانی را ندارند و در صورت وجود بار ترافیکی بر روی سپتیک تانک پلی اتیلن عمودی دفنی، باید از دال بتنی استفادکرد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : تدبیر نوین سازان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “سپتیک تانک مهم ترین بخش پالایش و پاکسازی فاضلاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز