سود آوری در بورس با خرید سهم های بنیادی در کف قیمت

لست سکند

یک کارشناس بازار بورس معتقد است خرید سهم های بنیادی در کف قیمت به سودآوری در بورس کمک می کند.

به گزارش کاماپرس، هفته گذشته شاخص بورس باز هم با افت سنگینی روبرو بود. افتی که به غیر از نگرانی خیلی از سهامداران استعفای رئیس سازمان بورس ایران را هم به همراه داشت. فعالان بازار سرمایه معتقدند بعد از کاهش نرخ دلار و به دلیل وابستگی بیشتر صنایع بازار سرمایه به نرخ ارز ،‌خیلی از سهامداران ضرر کردند و از سوددهی بازار بورس نا امید شدند.

اما هومن عمیدی کارشناس بازار سرمایه معتقد است گزارش‌های افزایش سرمایه شرکت‌ها و وضعیت مناسب بنیادی آنها می‌تواند تا پایان سال شاخص بورس را در یک مسیر صعودی قرار بدهد.

او می گوید:« با توجه به وابستگی بیش از هفتاد درصدی صنایع در بازار سرمایه به نرخ ارز و وابستگی صنایع صادراتی به قیمت‌های جهانی و قیمت ارز، رفتار سهامداران با ترس و افت شاخص کل همراه شد به طوری که مولفه‌های مهم بنیادی مانند آمار تولید و فروش خوب شرکت‌ها در محاسبه سرمایه‌گذاران کمرنگ و کم تاثیر بود.

اما با انتشار گزارش ٩ ماهه شرکت‌ها به سمت کدال و عملکرد موفق شرکت‌ها، رفتار هیجانی سهامداران تا حدودی کاهش پیدا کرد و شاهد رشد شاخص کل در آخرین روز معاملاتی بودیم.»

راز آسمان پایتخت

بازار سهام در چند ماه آینده دوباره سودده می شود

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه به ایرنا می گوید:« به نظر می‌رسد افت قیمتی شدید در نماد شرکت‌های بنیادی بر ارزشمندی بیشتر این نمادها افزوده است و سهامدارانی که با افق سرمایه‌گذاری بلندمدت در این روزها اقدام به سرمایه‌گذاری در این بازار و خرید سهام کنند، می‌توانند بازدهی خوبی را کسب کنند.

همچنین سهامدارانی که در ماه‌های اخیر اقدام به سرمایه‌گذاری در بورس کرده‌اند با خرید در این قیمت‌ها که کف قیمتی تلقی می‌شوند می‌توانند میانگین خرید خود را کاهش دهند و با رشد قیمت سهام در طی چند ماه آینده از زیان خارج شوند.»

برای دسترسی سریع تر به اخبار مهم بازار بورس، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز